Bezár

Hírarchívum

MI_pexels_borito_optimalizalt_ugyfelkerelem

Optimalizált ügyfélkérelem kezelés a Szegedi Tudományegyetemen

Optimalizált ügyfélkérelem kezelés a Szegedi Tudományegyetemen

2024. január 11.
3 perc

A Szegedi Tudományegyetem a FrontEndArt Szoftver Kft-vel közösen konzorciumi partnerként vesz részt az Eureka szoftverinnovációs klasztere, az ITEA 4 nemzetközi pályázatában a török Experteam cég vezetésével.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A konzorcium az NKFIH Alapból a 2020-1.2.3-EUREKA keretében 68 036 322 Ft támogatást elnyert 2020-1.2.3-EUREKA- 2021-00007 szerződés számú, „Optimalizált Ügyfél Kérelem Kezelés " c. projektjét 2022.01.01. napján megkezdte.

 

A projekt szakmai összefoglalója:

 

A folyamatosan gyorsuló kiszolgálói igények új automatizálási megoldások fejlesztését igénylik. A nemzetközi projektben tervezett OMD (Optimal Management of Demand) rendszer segíti a vállalkozásokat abban, hogy mesterséges intelligencián (MI) alapuló megoldások segítségével hatékonyan hozzárendeljék a megfelelő ügynököt egy adott szolgáltatási igényhez, nagymértékben rövidítve az ügyintézés idejét, és jelentősen csökkentve a műveleti költségeket. A hazai projekt a szoftverfejlesztői, karbantartói és üzemeltetői piacot célozza, és célja egy MI és gépi tanulási algoritmusokon (GT) alapuló eszköz fejlesztése, mely képes a szoftver-forráskód karbantartási feladatainak optimális szétosztására a fejlesztők között különböző kritériumok alapján. A kritériumokat a strukturált és nem strukturált adatok definiálják, melyek egyrészt a statikus kódanalízisből és a fejlesztői tevékenység naplózásából, másrészt a fejlesztők adatalapú profilépítéséből származnak. A FrontEndART Kft. QualityGate (QG) forráskód minőségirányítási rendszere képes figyelemmel kísérni egy szoftver evolúcióját és felderíteni abban a hibás és problémás kódrészeket. Azonban az egyes hibákhoz a legalkalmasabb fejlesztő automatikus kiválasztása összetett probléma: számos kódtól, hibától, és fejlesztői jellemzőtől függő komplex optimalizálási feladat, amire a hagyományos módszerek nem alkalmasak. A projektben olyan feladatkiosztót terveznek fejleszteni, mely MI/GT modelleket használva egy komplex jellemzőtér mellett képes azon fejlesztők kiválasztására, akik segítségével a szoftver hibás kódrészleteinek javítása optimalizálható. Az eszközt a hibákat dinamikusan kezelő ticketing rendszer és felhasználói felület segítségével integrálják a QG rendszerbe és a nemzetközi projekt általános kérelemkezelő rendszerébe is. Az MI alapú optimális feladatkiosztás aktívan kutatott terület, így az eszközök fejlesztése üzleti és tudományos értéket egyaránt képvisel.

A projekt teljes futamideje három év, minden év végén egy mérföldkővel. A kutatás-fejlesztési feladatokban a konzorciumi partnerek együttműködnek, ugyanakkor minden főbb komponensnek megvan a saját felelőse. Az SZTE, mint kutatóintézmény elsősorban az MI/GT módszerek kutatásában és fejlesztésében vesz részt.


OMD_overview.png-1.1v

 

A Szegedi Tudományegyetem a FrontEndArt Szoftver Kft-vel közösen konzorciumi partnerként vesz részt az Eureka szoftverinnovációs klasztere, az ITEA 4 nemzetközi pályázatában a török Experteam cég vezetésével. Az Optimal Management of Demand, röviden OMD pályázat célja egy egységesített, mesterséges intelligencia megoldásokon alapuló ügyfélkérelem kezelő rendszer fejlesztése, melyben az SZTE és a FEA egy szoftverfejlesztés területén definiált minőségirányítási rendszer kidolgozását végzi. A rendszer mesterséges intelligencia, azon belül is elsősorban természetes nyelvi modellek alkalmazásával képes egy nagyobb fejlesztési projekt során készülő hibajegyek megfelelő fejlesztőhöz történő automatizált hozzárendelésére. A második projektévben a Szegedi Tudományegyetem munkatársai kidolgozták azokat a mesterséges intelligencia modelleket, melyek a korábbi fejlesztői viselkedések és elvégzett feladatok alapján a hibajegyekhez történő hozzárendelést végzik. A kutatók számos adat előfeldolgozási és tanítási stratégiai kísérletben optimalizálták a modellek működését, összehasonlítva ezeket a vonatkozó szakirodalomban közölt illetve a publikusan elérhető adatokon kapott eredményekkel. A projektév során a konzorciumi partnerekkel számos egyeztetés történt, személyes és online formában egyaránt, mely során a különféle használati esetek közös platformba történő integrálási stratégiáját dolgozták ki. A projektév felénél megtörtént a nemzetközi támogató hivatal, az ITEA felé történő első nagy konzorciumi szintű beszámoló is, mely során a konzorcium és a projekt is jó minősítést kapott.

A kutatási folyamatok 2022. 01. 01-jén kezdődtek és 2024. 12. 31-ig tartanak.

SZTEinfo

Borítókép: Pexels



 
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek