Bezár

Hírarchívum

Folytatódik az ifjúsági életpálya-modell kidolgozása – műszaki, informatikai területen kezdődött az operatív tervezés

Folytatódik az ifjúsági életpálya-modell kidolgozása – műszaki, informatikai területen kezdődött az operatív tervezés

2020. szeptember 23.
2 perc

A következő hetekben 5 különböző képzési területen folytatódik a nyáron elkezdett hosszú távú oktatási együttműködés kialakítása a Dél-alföldi régió Szakképző Centrumaival, valamint az Alföldi Agrárképzési Centrumával.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem célul tűzte ki egy olyan életpálya-modell kidolgozását, amely szakmai támogatást nyújt az iskolaválasztás előtt álló általános és középiskolás fiataloknak a tudatos karriertervezésben, pályaválasztásban, szakmai elindulásukban, segítve a tanulók társadalmi integrációját és a munkaerő-piacon való elhelyezkedésüket.


A Dél-alföldi régió Szakképző Centrumaival, valamint az Alföldi Agrárképzési Centrumával kialakítandó ifjúsági életpályamodell első lépéseként 2020. július 14-én tartottak szakmai megbeszélést az egyetem Dugonics téri központi épületében.


Az egyetem az operatív tervezés és a hatékony munka elősegítése érdekében 5 különböző képzési területre – műszaki és informatika, agrár, orvos- és egészségtudomány, gazdaságtudományi képzési terület valamint pedagógusképzés: képzők képzése – osztva folytatja a nyáron elkezdett együttműködés kialakítását. A megbeszélések célja, hogy az együttműködésben megvalósuló közös célokat tervezhetően és hatékonyan hangolják össze.


Az eredményes munka érdekében az egyes képzési területeket érintő szakmai megbeszéléseket kéthetente tartják, melybe a centrumok vezetői mellett már az adott képzési területet képviselő személyek – az egyes iskolák igazgatói, oktatói – is bekapcsolódnak. A konzultáción, a munkaerő-piaci oldal képviselőjeként, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara is részt vett.


Az operatív tervezést 2020. szeptember 17-én a műszaki és informatika képzési területen kezdték meg az érintettek. A megbeszélésen az életpálya-modell egyik elemeként a kompetencia és a megszerzett szakmai ismeret felsőoktatásban való elismerése került a közös gondolkodás előterébe.


A résztvevők az életpálya-modell kidolgozását az agrár képzési területen folytatják.


SZTEinfo


Korábban írtuk a témában:

Ifjúsági életpálya-modellt dolgoz ki az SZTE a dél-alföldi régió szakképzési centrumaival


Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

    Kapcsolódó hírek