Bezár

Hírarchívum

COVID_valsagkezeles_SZTE_GTK

COVID válságkezelés az SZTE Gazdaságtudományi Karán: Vigyázzunk egymásra! – Törődjünk egymással!

COVID válságkezelés az SZTE Gazdaságtudományi Karán: Vigyázzunk egymásra! – Törődjünk egymással!

2020. október 05.
3 perc

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar két oktatója, Dr. Pusztai-Varga Ildikó és Dr. Udvari Beáta tartott előadást az SZTE GTK COVID válságkezelési jógyakorlatairól, a közösség támogató erejéről a Tempus Közalapítvány által szervezett konferencián.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

„A járványhelyzet hatása a felsőoktatás nemzetköziesítésére” címmel 2020. október 1-jén konferenciát szervezett a Tempus Közalapítvány a Campus Mundi program támogatásával. Az online formában megrendezett esemény célja az volt, hogy fórumot biztosítson a felsőoktatás nemzetköziesítését érintő aktuális kérdések megvitatására. Idén minden tervet és elképzelést felülírt a COVID-19 járvány, mely – az élet minden más területéhez hasonlóan – a felsőoktatási intézmények működését, az oktatási és kutatási tevékenységet és a nemzetközi kapcsolatokat is alapvetően megváltoztatta.

 

A konferencia délelőtti plenáris előadásain az államtitkári és főigazgatói köszöntők után beszámolót hallhatunk a Campus Mundi aktualitásokról a hazai felsőoktatás nemzetköziesítése terén, majd a bejövő mobilitás gazdasági hatásairól beszélt Dr. M. Császár Zsuzsanna, a Pécsi Tudományegyetem habilitált egyetemi docense. Ezt követően dr. Sinóros-Szabó Laura, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, Felsőoktatási Stratégiai és Intézményfejlesztési Főosztály főosztályvezetője beszélt a tavaszi digitális átállás tapasztalatairól és a jövőbeli ágazati törekvések irányairól. A plenáris előadásokat külföldi szakemberek beszámolói zárták: Sijbolt Noorda (Magna Charta Observatory elnöke, Bologna) a Nemzetköziesítés 3.0 – célok és eszközök címmel, majd Pavel Zgaga professzor (Oktatási Tanszék, Ljubljanai Egyetem) a Felsőoktatási együttműködések a koronavírus után: több kérdés, mint válasz címmel tartott előadást.

 

Négy párhuzamos szekcióban a délelőtti plenáris előadások utáni műhelybeszélgetéseken az alábbi témakörökről esett szó: a nemzetközi hallgatók helyzete a COVID-19 járvány ideje alatt hallgatói visszajelzések és intézményi válaszok alapján; új utak a nemzetközi hallgatók toborzásában; alkalmazkodás és újratervezés a COVID-válság alatt.

 

A „Hazaküldött” egyetemek? – szervezési és módszertani tapasztalatok a járvány időszakában című szekcióban Dr. Pusztai-Varga Ildikó és Dr. Udvari Beáta számolt be az SZTE Gazdaságtudományi Karán alkalmazott jó gyakorlatairól, benne a közösség támogató erejéről, a gyors és határozott, a hallgatói és dolgozói véleményeket is felmérő, a külföldi hallgatókat speciálisan támogató, az oktatásmódszertani műhelyeket online is tovább vivő tapasztalatairól. Az előadók kiemelték az SZTE GTK közösségének őszinte hangnemét, a demokratikus kommunikációt, az összefogást és az értékkeresést, valamint az önreflexivitás és a megoldáskeresés erejét.

 

A szekcióban Prof. dr. Alpár Alán, a Semmelweis Egyetem nemzetközi képzésekért felelős rektorhelyettese ismertette az orvosképzést ért kihívásokat, majd Dr. Pozsgai Gyöngyi, a Pécsi Tudományegyetem Study abroad és nyári egyetem programvezetője számolt be – többek között – arról, hogyan oldották meg a nyári egyetem online-osítását, valamint Dr. Takó Ferenc, az ELTE Rektori Kabinet Nemzetközi Stratégiai Irodájának irodavezetője mutatta be a válsághelyzetre adott válaszaikat.

 

Az SZTE GTK jógyakorlatait több mint harmincan hallgatták a délutáni szekció utolsó beszámolójaként, és az előadók értékes kérdéseket és elismerő szavakat kaptak, kiemelve annak fontosságát, hogy a technikai és gyakorlati operatív lépéseken túl, az emberi dimenzió, a lelki támogatás is fontos szerepet kaphat egy intézmény válságkezelési módszertanában. A „jelenlévők” kommentjeikben követendő példaként értékelték az elhangzott szegedi GTK-s gyakorlatokat. A szekcióvezető, Dr. Beke Márton egységvezető-helyettes (Erasmus+ Európai Felsőoktatási Térség, CEEPUS, Felsőoktatási Egység, Tempus Közalapítvány) az SZTE GTK beszámolója után elismerően jegyezte meg: „Szeretnék én is külföldi hallgató lenni ezen a karon.”

 

Fotó: SZTE GTK

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek