SZTE Info

prezentacios_technikak_ws

A lámpaláz leküzdését sajátították el az SZTE hallgatói

A Szegedi Tudományegyetem Junior Akadémiájának szervezésében 2020. február 26-án, a Szent-Györgyi Albert Agórában rendezték meg a Prezentációs Technikák Verseny utolsó felkészítő workshopját. A megmérettetésre február 28-ig lehet jelentkezni.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Prezentációs Technikák Verseny harmadik felkészítő workshopját ezúttal Tasnádi Dávid és Tápler Zita, a szegedi Toastmasters Retorika Klub tagjai tartották „Le a lámpalázzal!” címmel. Interaktív módon, feladatokkal és példákkal színesítve adták át a hallgatóságnak azt a tudásanyagot, mellyel legyőzhető a lámpaláz.


– Mi is ez a lámpaláz? A lámpaláz egy fiziológiás reakció, amivel akkor találkozunk, amikor valamilyen megmérettetés előtt állunk. Ez lehet egy vizsgahelyzet, előadás, prezentáció vagy egy sportesemény. Stressz, szorongás, félelemérzés. Ez az, ami körbejár minket a lámpaláz során – definiálta a jelenséget Tasnádi Dávid. – A lámpaláz azért van, mert az, amit csinálunk az fontos számunkra és azt szeretnénk, hogy jól sikerüljön.


IMG_20200226_170854


A jelenség kiváltó okainak megismerése után interaktív feladatok következtek. A hallgatóknak fel kellett magukban idézni azokat a mondatokat, amit egy-egy prezentálás előtt mondanak magukban. Ezt fel kellett jegyezniük, elmondani magukban, majd a játékban párjukkal szövegeiket kicserélve kellett különböző stílusban, kifigurázva felolvasni egymásnak a szövegeket. Ezek után ismét magukban kellett a hallgatóknak a monológot elmondani, viszont így már nem ugyanazt érezte a hallgatóság.


Tápler Zita azt emelte ki, hogy mentálisan kell felkészülni egy-egy versenyre. – A fantáziálás, a tervezés a tett első lépése. Azt mondja egy idézet; hogyha képed van róla, akkor képes vagy, mindent meg tudsz csinálni. – A prezentációs versenyre előrevetítve azt tanácsolta, hogy építsék fel a történetüket a versenyzők és mindent a legapróbb részletekig vetítsenek le maguk elé, hogy pontosan mi hogyan fog történni a megmérettetésen.


IMG_20200226_181243


Az információ vagy történetmesélés dilemmáját érintette az előadás a továbbiakban, majd magát a hangképzés módszereit tesztelhették a résztvevők a gyakorlatban. Különböző testhelyzeteket is ki lehetett próbálni, mellyel magabiztosabbnak érezhetjük magunkat és kevésbé stresszesnek. Tápler Zitától még öltözködési tanácsokat is kaptak a workshop résztvevői, valamint a különböző testtartásokról és hatásairól is szó esett. Tasnádi Dávidtól olyan tippeket kaptak, hogy időben érjünk oda az előadások előtt, hogy rendben legyen a prezentációnk, a technikai feltételeket kitapasztaljuk, fókuszáljunk a jelenre, és arra koncentráljunk, amit át akarunk adni a hallgatóságnak.


Ahogy korábban írtuk, február 28-ig még lehet jelentkezni a versenyre a juniorakademia@rekt.szte.hu email címen, illetve Modulo-n keresztül. A verseny első helyezettje 50 ezer, a második 30 ezer, a harmadik 15 ezer forintos ösztöndíjban részesül. A döntő április 8-án lesz a Szent-Györgyi Albert Agórában.


SZTEinfo - Újvári Gréta

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. május 26.

IMG_9666

Marton Ákos Barnabás és Vinkó Leó fiatal festőművészek, mindketten a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar rajz szakán végeztek. Évek óta alkotnak együtt, és dekorálnak: szórakozóhelyeken, fürdőben és épületek hatalmas tűzfalain csodálhatjuk meg monumentális munkáikat. Az alkotópárossal aktuális megbízásuk helyszínén beszélgettünk.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.