SZTE Info

Óriási hangulat a Demola program őszi nyitó rendezvényén Szegeden

A Demola programsorozat első, ismerkedős tréningjét október 4-én, pénteken rendezték meg. A Szegedi Tudományegyetem 6 karának 16 szakját képviselte a közel 30 egyetemista, köztük 12 külföldi hallgató.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Pitó Enikő, a Szegedi Tudományegyetem kutatás-fejlesztési és innovációs igazgatója nyitotta meg a rendezvénysorozatot. Beszédjében elmondta, hogy a Szegedi Tudományegyetem Virtus Vállalkozáskatalizátor Programban tavaly csatlakozott a nemzetközi innovációs közösséghez, a Demolához. A Demola eseménysorozat során a hallgatók 8 héten keresztül, nemzetközi csapatokban dolgoznak egy vállalat valós piaci problémájának megoldásán. Ez idő alatt kapcsolati hálójuk növelésén felül, kreatív és co-creation módszerekkel ismerkednek meg, amelyeknek megvalósításában mentoraik segítenek. Ezen felül a versenyzők elsajátítják a vállalkozói szemléletet, a csapatban való projekt alapú munkavégzést, valamint az önéletrajzukat színesítő, Demola Global bizonyítvánnyal is gazdagodnak.


Az október 3-i rendezvényt a hangzatos kick-off névvel illették, aminek célja az ismerkedés és a csapatszellem kialakítása volt, valamint az hogy a résztvevők megismerkedhessenek a cégvezetőkkel és a cégek által behozott kihívásokkal. Az érdekesebbnél érdekesebb feladatokat a finn származású, Erik Nyroos, a Demola program Co-Creation szakértője koordinálta, aki a Demola hazájából hozta el Szegedre az egy évtizede működő finn módszertant és a program szellemét. A diákokból és mentorokból álló csoportoknak először csipesztorony építésben kellett megmérettetniük magukat. A könnyűnek látszó feladat során meg kellett küzdeniük építményeik instabilitásával és akadtak olyanok is, akiknek ebből kifolyólag nevetések közepette újra neki kellett látniuk az építkezésnek. A későbbiek során a csapatépítő játékos feladatok mellett már ez alkalommal is tanulhattak valami újat a résztvevők, hiszen a versenyzők megismerkedhettek a Team Canvas és Context Canvas módszerekkel. Előbbi során a csapattagok azonosíthatták egyéni képességeiket majd közösen meghatározták, hogy a különböző egyéni készségeket a csapatmunka során mire tudják hasznosítani. A Context Canvas pedig segített a csoportoknak a vállalati probléma megismerésében, valamint a célcsoportok és az érintettek meghatározásában.


A 2019/2020-as őszi félévben a hallgatók két nemzetközileg elismert vállalat két-két piaci problémáján dolgozhatnak. Azok a csoportok, akik az élelmiszeripari szektor kiemelkedő szereplőjének, azaz az Univer Product tanulmányát választották, a cég vállalati kapcsolatainak igazgatójával, Avramucz Attilával együtt mentek keresztül a kick-off nap feladatainak örömein és megpróbáltatásain. A szemeszter hátralevő részében pedig ki-ki a saját országának szokásait reprezentálva dolgozik együtt csapattársaival, hogy új, nemzetközi trendeknek megfelelő termékkategóriák kerüljenek kialakításra. A másik hallgatói csoport tagjai pedig egy szintén nemzetközileg elismert, a robotika és az automatizáció szektorában tevékenykedő vállalat esetpéldáit fogják vizsgálni és kreatív ötleteikkel segíteni. Ők itt biometrikus és egyéb modern azonosítási módszerek vállalati rendszerbe történő integrálásán dolgoznak.


A Demola programnak is helyet adó SZTE Virtus csapata céljául tűzte ki a vállalkozói szemlélet és a vállalkozói kedv népszerűsítését az egyetemisták és a kutatók körében. Így e nemzetközi program keretében egész évben tárt karokkal várják az innovatív ötlettel rendelkező hallgatókat, kutatókat, hogy a Virtus mentorainak támogatásával segíthessenek elindulni ezen elképzelések beindításában, sőt adott esetben megvalósításában is. A Virtus Program keretében minden szemeszterben a hallgatók készségeit bővítő programokat és megmérettetési lehetőséget szerveznek. Az őszi félévben például prototípus-tervezési workshop sorozatra regisztrálhatnak az érdeklődők, amelynek első állomása a grafikai készségekre koncentráló, október 11-i rendezvény. E program annyira felkeltette az egyetemisták érdeklődését, hogy kevesebb, mint egy hét alatt beteltek a helyek, így a szervezők arra sarkallják a hallgatókat, hogy minél előbb adják le jelentkezésüket a későbbi eseményekre.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. szeptember 30.

IMG_6486

Dr. Piros Györgyit belgyógyász-kardiológust, az SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ II. sz. Belgyógyászati Klinika és Kardiológiai Központ osztályvezető főorvosát és testvérét, Piros Ildikót, Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznőt páros interjúnkban a szívről kérdeztük. Arról a szívről, amit sokat emlegetünk, de alig ismerünk.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • november 12.
    10:00 - 14:00
  • november 12.
    18:00 - 19:30
    Újabb 21. századi, mindannyiunkat érintő és érdeklő téma, újabb kivételes felkészültségű előadó a nagysikerű Pedagógiai esték színpadán - vendégünk Steigervald Krisztián generációkutató, marketing szakember!
    Steigervald Krisztián 1999 óta foglalkozik a generációkkal, szakdolgozatát is ebből írta a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán. Nyolc évig dolgozott vezetőként a piackutatással foglalkozó GfK-ban, majd 2011-ben megalapította saját tanácsadó és piackutató cégét, az Emocionális Marketing Kft-t. A cég az elmúlt 7 évben több mint 100 multinacionális cég sikeres partnere volt.
    Krisztián egyedülálló módon mind a 6 ma élő generációval foglalkozik üzleti szinten is, a cégeknek marketing és HR témában ad tanácsokat, tart intergenerációs tréningeket, fókuszcsoportokat, előadásokat és csapatépítő napot. Kedvenc területe a marketing-kutatás és a marketing-pszichológia új irányú használata és összekapcsolása.
    Krisztián emellett a Lánchíd Rádió marketing szakértője volt, az Üzlet&Pszichológia marketing-témájú szerzője, állandó meghívott előadó a Corvinuson és a pécsi Közgázon, oktató a BKF-en, valamint egyéni coach, okleveles brief-coach, life-coach. Végül és nem utolsósorban: nagyszerű előadó!
    Steigervald Krisztián előadását minden szülő, nagyszülő, pedagógus számára "KÖTELEZŐ" programként javasoljuk, de jó szívvel ajánljuk a fiatalabb generációk képviselőinek figyelmébe is.
  • november 12.
    19:00 - 20:00
    A túlsúly és annak egészségre ártalmas következményei ma már az egész világon fenyegető méreteket öltenek. A szívre, keringésre kifejtett hatások évtizedekig nem okoznak panaszokat, de ha már megjelentek, nagyon nehéz azokat visszafordítani. Milyen egészséget veszélyeztető hatásokkal jár a túlsúly, hogyan lehet a folyamatba beavatkozni? Hogyan, mennyit mozogjunk, ha meg akarjuk előzni a problémát, vagy testsúlyt szeretnénk csökkenteni, mely mozgásformák a legalkalmasabbak erre?
  • november 13. 08:00 - 15. 18:00
  • november 13.
    10:00 - 17:30
    Az SZTE JGYPK Művészeti Intézet Művészetelméleti és Művészetpedagógiai Kutatócsoportjának szervezésében