Bezár

Hírarchívum

varosm_162_of_162

Két csapat is továbbjutott a 6. Országos Városmarketing Verseny szegedi regionális fordulóján

Két csapat is továbbjutott a 6. Országos Városmarketing Verseny szegedi regionális fordulóján

2019. december 05.
2 perc

Hatodik alkalommal rendezték meg az Országos Városmarketing Versenyt, melynek regionális fordulóján a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara 4 csapattal képviselte magát. A versenyzők feladata egy választott település számára olyan fejlesztési- és marketingstratégia kidolgozása, amellyel vonzóbbá tehetik azok turisztikai kínálatát megvalósítható és fenntartható módon.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A regionális döntőt Szegeden az SZTE Gazdaságtudományi Kar főépületében tartották  december 2-án, amelyen a régió településeivel foglalkozó 6 csapat vett részt, amelyből négyet az SZTE GTK hallgatói alkottak, továbbá érkeztek még versenyzők Győrből és Budapestről is. A csapatok között voltak, amelyek Szeged, mások Kiskunhalas, Szentes és Zákányszék települések turisztikai nehézségeire kínáltak változatos megoldásokat.  Az ő munkájukat értékelte a régió szakembereiből álló zsűribizottság: Prónay Ildikó, a Proko Travel vezetője; Ács Szilvia, a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója; Málovics János turisztikai szakértő; valamint Kazi Péter, Zákányszék alpolgármestere.


Az ötletek szóbeli ismertetésére egészen decemberig várniuk kellett a versenyre nevezőknek, ennek ellenére már október óta szorgalmasan dolgoztak, hogy pályázati anyaguk írásos részét a novemberi határidőre a lehető legkidogozottabb formában adhassák le. A maximum 40 oldalas prezentációs anyagban saját kutatásaikat, elemzéseiket, helyszíni felmérések során tapasztalt problémákat és az ezekre kínált megoldási javaslataikat kellett megosztaniuk a bírálóbizottsággal.


A zsűri találkozhatott mobil-applikáció fejlesztésének gondolatával, új település arculat kialakításával és még számos érdekes és elgondolkodtató megoldással. A hallgatóknak az ötleteket költségtervvel is alá kellett támasztaniuk, hogy látható legyen, az egyes megoldások milyen többletköltségeket jelentenének az önkormányzatok számára.

 

Minden prezentáció egyedi és innovatív ötleteket tartalmazott, így a zsűritagoknak kifejezetten nehéz dolga volt a döntés során. A végső sorrend a korábban beadott írásos anyag és a szóbeli prezentáció pontszámainak összesítése alapján alakult ki.  Végül két csapat jutott tovább az országos döntőbe, amelyet Miskolcon tartanak december 6-án.

 

A továbbjutó csapatok között van a „Solo Szegedre” és az „Ideas for breakfastre”, így két szegedi GTK-s csapat is képviselheti a Szegedi Tudományegyetemet pénteken. A „Solo Szeged” valójában egy egyszemélyes „csapat” Török Réka Szabina marketing mesterszakos hallgató személyében. Az ő ötlete egy olyan applikáció megvalósítása különböző együttműködésekkel, amely Szeged sétáló-barát várossá fejlesztésén alapul. Az „Ideas for breakfast” csapatának mindhárom tagja alapszakos hallgató, Czégény László, Kovács Adrien és Sahin-Tóth István. Ők Zákányszéknek egy teljesen új arculatot álmodtak meg, továbbá a község lehetséges turisztikai fejlesztési ötleteit ismertették.

 

Szöveg: SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek