SZTE Info

IMG_4409

3 + 1 kérdés az SZTE és a középiskolák kapcsolatáról – az SZTE KÖVI igazgatója válaszol

A Szegedi Tudományegyetem több részlege is együttműködik a középiskolákkal. Most az SZTE Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet igazgatóját, Baráth Tibort kértük, villantsa föl e kapcsolatrendszer legfontosabb elemeit.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Miért érdemes egy középiskolás pályáját – érettségi után – Magyarország egyik legjobb egyetemén, az SZTE-n tervezni?

– Mert az SZTE magas minőségű, sokféle képzésre, tanulási és tapasztalatszerzési lehetőségre ad lehetőséget. Itt kreatív, innovatív világ, tanulás és élmény várja a fiatalokat.

 

Hogyan támogatja az SZTE KÖVI a középiskolákat?

– A tudás termelésének, alkalmazásának és megosztásának az intézményfejlesztésben, ezen keresztül az optimális tanulási környezet kialakításában van szerepe. Ez természetesen szükségessé teszi az intenzív iskola-egyetem együttműködést. Ennek a fejlett világban számos példája van, ez ismert kutatási terület. A leglényegesebb azonban az, hogy ezt mi, itt és most, hogyan tudjuk értelmezni és használatba venni. A KÖVI ehhez azzal tud hozzájárulni, hogy gyakorlatban működő példát kínál a kutatás-fejlesztés-alkalmazás ökoszisztémájának kialakítására.

 

Azaz?

– Egyrészt az SZTE KÖVI olyan területek kutatásával foglalkozik, amelyek az iskolák számára – a tanulás minőségének, élményének, sikerének fejlesztése szempontjából – fontosak. Másrészt az igényes, hazai és nemzetközi tapasztalatokra építő kutatások eredményeinek segítjük a gyakorlatban történő értelmezését, ezen keresztül a felhasználását. Harmadrészt a kutatási eredmények alkalmazását segítjük, támogatást nyújtunk a gyakorlatban való alkalmazáshoz, valamint segítjük az iskolai fejlesztések eredményeinek értékelését, az ezekre épülő visszacsatolást, további fejlesztést.

 

Milyen eredménnyel zárult az SZTE KÖVI szempontjából az SZTE és a középiskolai vezetők közötti első workshop?

– Egy jó és időszerű kezdeményezés elindulásának lehettünk aktív résztvevői. Érzékelhető volt a nyitottság, a fogadókészség az együttműködésre a részt vevő intézményvezetők és helyi oktatásirányítók részéről. Ez lehetőség és felelősség is számunkra, a Szegedi Tudományegyetem számára. Lehetőség a folytatásra, az érdemi hatásgyakorlásra, és felelősség azt illetően, hogy ezzel jól sáfárkodjunk.

 

További információ itt.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. november 11.

Nyito_Tanevnyiton_1940_11_11

Mit az üzen a 148, a 80 és a 18 évvel ezelőtti november 11. a Szegedi Tudományegyetem mai polgárainak? 2020. november 11-én, az SZTE Egyetem Napján ünneplés helyett a Covid-19-pandémia leküzdésére fókuszál a szegedi universitas is. A jelen tudományos, egészségügyi, logisztikai és emberi problémái megoldásához talán erőt adhatnak SZTE három „első rektora” november 11-hez kötődő gondolatai.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.