SZTE Info

team

Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés tréningek az SZTE-n

Folytatódnak az SZTE Tanulási Eredmény Alapú Képzésfejlesztő Műhely képzései, amelyek az új képzési és kimeneti követelményekhez illeszkedő tanulási eredmény alapú tantárgy- és tananyagfejlesztés eredményes megvalósításához nyújtanak módszertani támogatást.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az SZTE Oktatási Igazgatóság szakmai támogatásával működő SZTE Tanulási Eredmény Alapú Képzésfejlesztő Műhely (SZTE T.E.A.M.) képzései módszertani támogatást nyújtanak az SZTE oktatói és tananyagfejlesztői számára az új képzési és kimeneti követelményekhez illeszkedő tanulási eredmény alapú tanterv-, tantárgy- és tananyagfejlesztés eredményes megvalósításához.

 

A tanulási eredmény a tanulással – a tanulási szakasz végére – elérhető kimeneti követelmények leírását jelenti, a Magyar Képesítési Keretrendszerhez illeszkedő tudás, képesség, attitűd és autonómia-felelősség kontextusában meghatározott cselekvő szintű kompetencialeírás. Vagyis azt határozza meg, hogy a hallgató mit tud, mit ért és önállóan mire képes, miután lezárt egy tanulási folyamatot.

 

A tanítási-tanulási folyamatokban a tanulási eredmények megközelítés nem egyszerűen egy új technika, hanem olyan szemlélet és gondolkodásmód, amely a hallgatót helyezi a középpontba, és amelyben maga a tanulási folyamat, valamint a hallgató által elért kompetenciafejlődés a lényeges.

 

Hogyan támogatja a professzionális oktatói munkát a tanulási eredmény alapú megközelítés?

A tanulási eredmény szemlélet alkalmazása segíti az oktatót a tanítási folyamat következetesebb megtervezésében és kivitelezésében. Emellett átgondoltabbá és konkrétabbá teszi egy tantárgy/kurzus/gyakorlat követelményeit, következetesebb és objektívebb lehet a tanulási eredmények értékelése. Ugyanakkor szakszerűbbé válik a tanítási út megtervezése, ez pedig eredményesebb tanulást eredményez, mivel a hallgató számára világossá és egyértelművé válik a képzés célja, így a hallgató már a képzés elején tisztában van azzal, hogy mit fog tanulni, mit várnak el tőle, milyen tevékenységek végzésére lesz alkalmas a képzés befejezését követően.

 

A 30 órás "Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés" kurzuson 2018. január és május között 8 karról (ÁJTK, ÁOK, BTK, ETSZK, FOK, JGYPK, MK, MGK) 137 oktató és tananyagfejlesztő vett részt és kapott hatékony módszertani támogatást a tanulási eredmény alapú szemlélet saját munkájában való alkalmazásához.

 

A "Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés" tréningek folytatódnak május és június hónapokban is, az SZTE T.E.A.M. az szte.team@rekt.szte.hu email címen várja az érdeklődő kollégák és intézeti, kari kollektívák jelentkezését.SZTE_TEAM_2018Az SZTE T.E.A.M. képzései 2018 őszétől a tudásközvetítés hatékonyságát növelő módszertani és kommunikációs kompetenciákat fejlesztő tanításmódszertani tréningekkel folytatódnak.


A képzésekről további információ az SZTE T.E.A.M. Coospace színterén vagy Facebook oldalán található.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. március 24.

nyito_Nemeth_Aniko

Az SZTE Füvészkert felújítása és működtetése mellett a gyermekek és fiatalok környezettudatosságra nevelése, valamint az ismeretterjesztés terén is sikeres intézményvezetői munkája elismeréseként Magyar Bronz Érdemkereszt polgári tagozata kitüntetést kapott Németh Anikó. A Füvészkert igazgatóját munkájáról és a botanikus kert növénygyűjteményeiről is kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.