Először vállalkoztak a Shell Eco-marathon innovációs világverseny kihívására a Szegedi Tudományegyetem mérnök és fizikus hallgatói. A tehetséges fiatalokból álló STECO csapat elérte a kitűzött célt: sikeresen megfeleltek a szigorú műszaki és biztonsági vizsgálat előírásainak és feljutottak a rotterdami pályára.
Elektromos prototípus autó kategóriában indult a Szegedi Tudományegyetem csapata a 2015. május 21-24. közötti Shell Eco-marathon európai futamán.
Cél: megfelelni az előírásoknak
Az SZTE Mérnöki Kar valamint az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar oktatóiból és hallgatóiból álló formáció elsődleges célja az volt, hogy saját tervezésű járművük megfeleljen a verseny elektromos prototípus autó kategória műszaki követelményeinek.
„Szerettünk volna a nagyon szigorú előírásoknak megfelelve, a pályára kijutva megmutatni innovatív járművünket” – mondta Tóth-Molnár Gábor. A csapat menedzsere hozzátette: „Elég nehéz minden szabálynak eleget tenni. Kezdő csapatként számunkra igen nagy eredmény, hogy sikerült megfelelni az előírásoknak és megszerezni az igazoló matricákat.”
|
Sikeresen helyt állt a STECO csapat elektromos prototípus autója - GALÉRIA |
Sikeres gépátvétel után starthoz álltak a szegediek
A felmerült elektronikai problémákat sikerült megoldani, a vezérlésért felelős csapattagok is sokat dolgoztak Rotterdamban az autón. A nehezítő körülmények ellenére a STECO csapat „Zeus” nevet viselő járgánya sikeresen megfelelt a kezdő csapatok számára legnagyobb kihívást jelentő gépátvételen és pályára tudott állni. A saját tervezésű akkumulátor töltők sajnos nem váltak be. Ennek ellenére is a prototípus autó meghajtásáért felelős akkumulátorok egészen a pálya 7. köréig bírták. A csapat ugyan mért eredményt nem ért el, de az elvárásoknak sikeresen megfelelt – értékelte a megmérettetést az SZTE Mérnöki Kar hallgatója.
Mindenki egy nagy csapat
Magyarországról hat oktatási intézmény csapata állt rajthoz a rotterdami versenyen. „A többi magyar csapat nagyon szép és műszakilag magas színvonalú autóval indult. Nagyon segítőkészek voltak, mind a magyarok, mind a külföldiek. Szereléskor nem ellenfelek vagyunk, hanem egy nagy csapat. Ha kell, akkor a külföldiek is segítenek az építésben, nemcsak anyaggal, szerszámmal, hanem munkával is. Mi is kaptunk és ugyanúgy adtunk is segítséget más csapatoknak” – mondta a csapatmenedzser. „A nemzetközi verseny remek lehetőség volt arra, hogy pályán is kipróbáljuk az autónkat, ugyanakkor a tapasztalatszerzésre is” – összegzett Tóth-Molnár Gábor, akitől azt is megtudtuk, hogy a formáció jövőre is tervezi az indulást a nemzetközi versenyen, de műszakilag és elektronikailag teljesen más járművel.
SZTEinfo
Fotó: STECO-csapat
Korábban írtuk:
Elkészült az SZTE első elektromos prototípus autója
Elektromos prototípus autóval indul világversenyen az SZTE
Innovációs világversenyre készül az SZTE mérnök csapata
SZTE-csapat a mérnöki világversenyen