Bezár

Hírarchívum

Fischer_Monika

Hogyan legyünk jól tanárként? – pedagógus coaching Fischer Mónikával

Hogyan legyünk jól tanárként? – pedagógus coaching Fischer Mónikával

2021. október 06.
2 perc

Középiskolai tanároknak szóló workshopot tartott Fischer Mónika október elsején az SZTE Alma Mater szervezésében. A rendezvényen pedagógusok oszthatták meg egymással nehézségeiket, majd beszélgettek ezekről a csoportos coaching eszközeinek segítségével.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az utóbbi másfél év alaposan feladta a leckét az egyébként sem könnyű helyzetben lévő pedagógusoknak – a digitális oktatás számos eddig ismeretlen kihívással szembesítette a tanárokat, diákokat és szülőket egyaránt. A pedagógusokat sújtó többletterhek kezelését támogatandó, az SZTE Alma Mater középiskolai tanároknak szóló csoportos coachingot szervezett, amely során a résztvevők a kétórás időtartam alatt biztonságos közegben, problémamegoldás-orientáltan foglalkozhattak a mindennapjaik során felmerülő nehézségekkel. Az SZTE Alumni Pedagógus Nagyköveti Rendszer programsorozatához kapcsolódó workshop vezetője Fischer Mónika volt, aki szülőként és kollégaként is érintett az oktatási rendszer nehézségeiben. A csoportok segítésével évek óta foglalkozó coach hisz abban, hogy a megoldások a közösség erejében, alulról szerveződő, támogató egységekben rejlenek.


IMG_0183


- A középiskolai tanárok feladata nagyon komplex, hiszen nem csupán a tananyagot kell átadniuk, hanem az érettségire is fel kell készíteniük a diákokat, nem is beszélve egyéb programok szervezéséről, osztályfőnöki teendőkről. Ilyen túlterheltség mellett nagyon fontos a lelki egészség védelme, ami véleményem szerint nagyban a mikroközösségeken, például az iskola, a tanári kar összetartásán múlik – fejtette ki Fischer Mónika, aki maga is angol-szerb középiskolai tanár szakos végzettséggel rendelkezik. A digitális oktatás a nehézségek mellett azonban jó precedenseket is teremtett, sokak ugyanis a krízishelyzet hatására kezdtek el támogató közösségek felé fordulni.


- Érdekes látni, hogy az online oktatás indulásával milyen intenzitással szerveződtek egymást segíteni a szakemberek az oktatási rendszeren belül is, olyan hatékony problémamegoldással, amit a későbbiekben, a covid utáni időszakra is érdemes lenne átültetni. Nem kell megvárni, hogy járvány legyen, merjünk időben segítséget kérni, lehetőleg akkor, amikor még nincs nagy baj! Kimerültségünket az őszi, tavaszi fáradtságra fogjuk és rengeteg kifogásunk van, pedig lehet, hogy egy- egy jól irányzott kérdés könnyen átlendítene nehéz időszakainkon. Nagyon jó egy munkahelyi ventilláció is, de problémamegoldás szempontjából az az igazán hasznos, ha egy kívülálló is rálát az adott konfliktusra. A coachinggal szemben sajnos még ma is sokan bizalmatlanok, pedig ez egy szakma, nem valami szupererő – tanult technikákat alkalmazunk, annak érdekében, hogy segítsünk átlendülni az embereknek elakadásaikon – fogalmazott a szakember.


Az SZTE Alma Mater Alumni Pedagógus Nagyköveti Rendszer további programjairól a www.uniszegedalumni.com oldalon található zárt csoportban tájékozódhatnak az érdeklődők.


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek