A Szegedi Tudományegyetem újságjának 60. születésnapján az ország nagy universitasainak kommunikációs szakemberei találkoztak az SZTE-n. A jubileumon eurorégiós konferencia kereten belül vitatták meg a nagy múltú intézmények a média új kihívásait.
– Az egyetemi sajtó az intézményekben folyó munka bemutatásának fontos terepe, amelynek fontos szerep jut a tudás közvetítésében – e szavakkal nyitotta meg Pál József az eurorégiós konferenciát. A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) nemzetközi és közkapcsolati rektorhelyettese a magyarországi és romániai universitasok megjelent képviselőinek figyelmét mindemellett felhívta az együttműködés fontosságára is.
A szegedi egyetemi sajtó 60. születésnapján az intézmények kommunikációs munkatársai a média új kihívásairól tanácskoztak. A budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) képviseletében Teslár Ákos elárulta: a megaintézmény nyolc karának saját identitása van, de céljuk egy közös, „ELTE-s” azonosságtudat kialakítása a hallgatókban. „Város a városban” a Debreceni Egyetem, ahol a hallgatók a legfontosabbak, őket kel elérni. A példa erre, hogy a különböző médiafelületek használata mellett QR-kódokat helyeztek el minden épületen – árulták el a cívis város intézményének képviselője. A Pannon Egyetemről érkezett rektori megbízott, Kovács Kristóf elmondta: intézményük méltóságai egy Egyetem-Város Tanács keretein belül keresik a válaszokat a kortárs problémákra. Kuráth Gabriella a Pécsi Tudományegyetem képviseletében pedig arról beszélt, hogy Nyitott Egyetem nevű programjukkal – a hagyományos csatornák használata mellett – mindenki számára elérhető, online előadásokat készítenek. Az SZTE kommunikációs és marketingtevékenységét Révész Balázs kommunikációs és marketingigazgató mutatta be. A konferencia résztvevői között a határon túli intézmények is megjelentek. A Temesvári Nyugati Egyetemről érkező Dan D. Lazea rektorhelyettes elárulta, hogy kommunikációjukat a nemzetköziség jegyében tervezik meg, mindemellett az általános, a felsőoktatást érintő kérdésekre is nagy hangsúlyt fektetnek. Náluk is – akárcsak az öt magyarországi egyetemen – komoly szerepet kap a Facebook, a közösségi média a fiatalokkal, a leendő és a jelenlegi hallgatókkal való kapcsolattartásban.
Az eurorégiós konferencián már a közös problémafelvetés is új kooperációs lehetőséget hozott. A felek megvitatták egy együttműködési nyilatkozat tervezetét, s a Debreceni Egyetem a részt vevő intézményeket egy újabb közös szakmai találkozóra invitálta.
SZTEinfo