Hogy dolgozik egy pénzügyi nyomozó? Miképpen manipulálják a reklámok a fogyasztókat? Ezekre a kérdésekre is választ kapnak a középiskolások az EcoCamp-on, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar nyári tehetséggondozó táborában.
– Ezt vagy megszeretik, vagy elszaladnak tőle – gondoltam, amikor Kovács Péterrel arról beszélgettünk, kellene szervezni egy olyan tábort, ahol a középiskolások megismerhetik az üzleti-gazdasági szakmát. Az első tábort mindenki pozitív élményekkel zárta. Reméljük, ez idén sem lesz másként! – hallottuk a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Gazdaságtudományi Karának (GTK) dékánjától, Vilmányi Mártontól az EcoCamp megnyitóján.
Fejlesztik a pénzügyi ismereteket
Az SZTE GTK második alkalommal rendezi meg középiskolás tehetséggondozó táborát. A 2013. július 29. és augusztus 2. közötti EcoCamp programjain azok a diákok vehetnek részt az ország minden tájáról, akik a legtöbb Econventio tesztet töltették ki társaikkal. E tesztkérdésekre egyébként összesen 10 ezer középiskolás válaszolt. A megnyitón Sápi Ákos, az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület elnöke elmondta: pénzügyi szakemberként azért alapították az egyesületet, mert felmérték: a magyar emberek pénzügyi tudása, a pénzhez való attitűdjük komoly fejlesztést igényel. Ezt a fejlesztést pedig nem árt minél korábban, már iskolás korban elkezdeni.
A táborozó 28 fiatal kitörő tapssal és hatalmas lelkesedéssel köszöntötte a szervezőket, akiket Kovács Péter tanszékvezető egyetemi docens, a tábor szervezője mutatott be nekik. Az egyetemi docens felvázolta a hét programtervét is.
A fiatalokra izgalmas feladatok várnak: kiscsoportos foglalkozásokon ismerkedhetnek a pénzügyi, gazdasági világgal. Részt vehetnek pénzügyi szimulációs játékon, hallanak majd alapvető gazdasági összefüggésekről. Ellátogatnak a Szent-Györgyi Albert Agóra Informatóriumába, ahol megtanulják, hogyan kell előadni egy prezentációt.
|
Tehetséggondozó EcoCamp a GTK-n - GALÉRIA |
Manipulációs trükkök?
A marketingé lesz a főszerep szerdán Révész Balázs, az SZTE Marketing és Kommunikációs Igazgatósága igazgatójának vezetésével. A diákok arról is hallanak majd, hogy miként manipulálják a reklámokkal a fogyasztókat.
A tábor egyik kiemelt partnere, a NAV Regionális Adó Főigazgatósága mutatkozik be. Csütörtökön adózási ismereteket tanulnak a gyerekek és pénzügyi nyomozók is beszélnek majd nekik a munkájukról.
Számot adnak tudásukról
– Tavaly is szuperül éreztem magamat. Idén azért jöttem, hogy újra találkozhassam a csapattal – hallottuk Sánta Nikolettől, aki az SZTE GTK-ra jelentkezett és fel is vették kereskedelem és marketing szakra. A szak kiválasztásában nagy szerepet játszott, hogy a táborban már tavaly is részt vett. Idén is nagy izgalommal várja a feladatokat, és a pénteki napot, amikor összefoglalhatják ismereteiket.
Az EcoCamp lebonyolításában a GTK partnerei még az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület, továbbá – a NAV Regionális Adó Főigazgatóságán kívül – a BudaCash Brókerház és a Móra Ferenc Szakkollégium munkatársai, illetve az SZTE GTK oktatói és hallgatói.
Az EcoCamp programja: http://www.eco.u-szeged.hu/ecocamp2013/program-130605.
Bobkó Anna