SZTE Info

Az osztatlan tanárképzésben részt vevő elsősöket tájékoztatták az SZTE-n

Homoki-Nagy Mária oktatási rektorhelyettes augusztus 28-án tájékoztató előadást tartott az osztatlan tanárképzésben induló gólyáknak, akik tanácsokat és információkat kaptak a kezdéshez.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A kétszakos osztatlan tanárképzésben részt vevő elsősök kaptak hasznos információkat a Szegedi Tudományegyetem augusztus 28-án. A Rektori Hivatal dísztermében megjelent gólyáknak Homoki-Nagy Mária oktatási rektorhelyettes, valamint a képzésben érintett négy fakultás, a Zeneművészeti Kar, a Természettudományi és Informatikai Kar, a Bölcsészettudományi Kar és a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar képviselői tartottak előadást.

 

tanarkepzes_tajekoztato_01Homoki-Nagy Mária köszöntőjében a saját és a kari vezetőség nevében is támogatásukról biztosította a tanári pályára készülő fiatalokat, akik merték vállalni a mai világban ezt a nehéz hivatást. Továbbá hangsúlyozta, hogy ez egy két szakos képzés, és bár menet közben lehetőség adódik az egyik szak cseréjére, mindkettőt be kell fejezni, amennyiben a hallgató tanár szakon szeretne végezni. Varga Zsuzsanna oktatási igazgató kijelentette, hogy a hallgatóknak joguk van az ütközésmentes órarendhez, amely azonban kihívást jelent a karoknak. – Ezt viszont vállalni kell – tette hozzá az igazgató asszony.

 

Mucsi László, a TTIK dékánhelyettese beszédében a tanárképzést elitképzésnek nevezte, amelyben a tanár szakos egyetemistáknak ki kell vívniuk maguknak az elismerést. Végezetül Dobi János, a Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium igazgatója szólalt fel. Ez az iskola fontos segítséget nyújt a kezdő tanároknak, hogy elméleti ismereteiket a gyakorlatban is kipróbálják. Dobi János szerint a magyar oktatásnak szüksége van a frissen képzett, jó képességű tanárokra. Ezután egy rövid felmérést indítványozott a jelenlévők körében, hányan szeretnének középiskolai tanárok lenni. A jelentkezők többsége most még szeretne.

 

tanarkepzes_tajekoztato_02A tájékoztatón megjelent gólyákat arról kérdeztük, hogy miért választották ezt a pályát, és milyen reményeket fűznek hozzá. Legtöbbjük azért döntött a tanári szak mellett, mert szeretnek gyerekekkel foglalkozni, és mert szeretnének tudást átadni. A JGYPK-n tanuló Vojkov Alexandrát az egyik tanára inspirálta, míg az angol–magyar szakos Csizmadia Flóra mindig is érdeklődött a nyelvek iránt. Ami a jövőt illeti, legtöbbjük bízik benne, hogy mire végeznek, megoldódnak a gondok a köz- és a felsőoktatásban. A TTIK-n kezdő Tóth Borbála tapasztalataira hivatkozva állítja, hogy kevés a megfelelő szakkal ellátott tanár, így van rá esély, hogy el tudjanak helyezkedni.

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. november 11.

Nyito_Tanevnyiton_1940_11_11

Mit az üzen a 148, a 80 és a 18 évvel ezelőtti november 11. a Szegedi Tudományegyetem mai polgárainak? 2020. november 11-én, az SZTE Egyetem Napján ünneplés helyett a Covid-19-pandémia leküzdésére fókuszál a szegedi universitas is. A jelen tudományos, egészségügyi, logisztikai és emberi problémái megoldásához talán erőt adhatnak SZTE három „első rektora” november 11-hez kötődő gondolatai.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.