Bezár

Hírarchívum

Tudásértékelő előadások a XI. Pedagógiai Értékelési Konferencián

Tudásértékelő előadások a XI. Pedagógiai Értékelési Konferencián

2013. április 13.
2 perc

Idén XI. alkalommal rendezik meg a Pedagógiai Értékelési Konferenciát. A nemzetközi hírnévvel rendelkező eseményen neves hazai kutatók mellett külföldi vendégelőadók is előadást tartottak, tartanak.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Április 11-én a Szegedi Akadémiai Bizottság székházában vette kezdetét az a háromnapos rendezvény, amely a neveléstudomány különböző területein született legfrissebb eredményeket hivatott bemutatni. Idén is nagy érdeklődés övezte az SZTE BTK Neveléstudományi Intézete szervezésében megvalósuló eseményt, 130 résztvevőből 72-en tartanak valamilyen formában prezentációt, a jelenlévők közel harmada pedig külföldi.

 

Józsa Krisztián, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet egyetemi docense, aki második alkalommal a konferencia elnöke, elmondta, hogy az elmúlt több mint egy évtized során hatalmas változások történtek. Kezdetben csupán szakmai kapcsolattartásnak indult, ám az idők során egyre népszerűbb lett a fórum, amit jól mutat, hogy 2006-tól bírálati rendszerűvé vált, majd tavaly hivatalosan is kétnyelvűvé vált a konferencia. „Ám az alapcélkitűzés változatlan maradt: hogy olyan módszereket mutassunk be, olyan vizsgálatokat végezzünk, amelyek segíteni tudják az óvoda, iskolai gyakorlatot” – tette hozzá.

 

A megnyitón Pál József, az SZTE nemzetközi és közkapcsolati rektorhelyettese köszöntötte az egybegyűlteket. Kifejezte annak fontosságát, hogy legyenek olyan kutatások, amelyek az oktatás fejlesztését tűzik ki célul. Ezt követően Fejes József Balázs, az esemény moderátora felkérte Terezinha Nunest, az oxfordi egyetemről érkezett vendégelőadót, hogy tartsa meg konferencianyitó előadását. A professzor asszony témája a fiatal gyerekek matematikai problémamegoldó képességének felmérése volt. Megállapítása szerint a fiatalok ugyan sikeresek az „utcai matek” alkalmazásában, azaz ki tudják számolni az édesség megvételéhez elegendő zsebpénzüket, ám az osztályteremben feladott példákkal sokszor nem boldogulnak. Ez abból fakad, hogy a matematika terén meg kell különböztetni a számokra, mennyiségekre és relációkra vonatkozó példákat. A sikeres problémamegoldáshoz a gyereket segíteni kell abban, hogy megtanulja modellezni, kézzel foghatóvá tenni a példát.

 

A nap további részében szekcióülések folytak magyar és angol nyelven, melyek témái a tanulói szövegek értékelése, a tanulói és társas környezet motivációs ereje, a felsőoktatás és az online felmérések voltak. Alex Kozulin, a jeruzsálemi Feuerstein Intézet elnöke sajnos betegség miatt lekényszerült mondani az utazást, így az ő előadása elmaradt.

 

Az esemény rendezői továbbra is szívesen látnak minden kedves érdeklődőt. Az elkövetkezendőkben szó lesz a speciális területek vizsgálatáról, a számítógépes tesztelés hatékonyságáról, valamint a matematika, az olvasás és más tudományok területén végzett kiértékeléséről.

 

További információk: http://www.edu.u-szeged.hu/pek2013/

A konferenciát a TÁMOP 3.1.9-11/1-2012-0001 azonosító-jelű „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című pályázat keretében az Európai Unió támogatta.

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek