Komolyabb informatikai előképzettség nélkül is kiváló marketingkampányokat készíthetünk azzal a szoftverrel, amelyet szegedi fiatalok fejlesztettek ki. Az alapítók közt nagyrészt korábbi szegedi egyetemistákat találunk. A fiatalok október 10-én az SZTE GTK Marketing Klubjában mesélnek sikereikről.
Marketingesek, nagy márkák és kis cégek egyaránt tudják használni az új programot, az Antavót, amelyet az Infinitium Stúdió Kft. stábja fejlesztett ki, és melyre céget is alapított az ügyvezető, Kecsmár Attila Szabó Zsuzsa marketingessel, Csarnai Gábor vezető fejlesztővel és Bencsik András banki szakemberrel – ők a társalapítók. Az Antavóval könnyedén készíthetünk promóciókat egy cég saját weboldalára, Facebook-oldalára, illetve microsite-ra is. Néhány kattintás kérdése csupán egy kuponakció, vagy egy nyereményjáték – a felhasználónak csak pár kérdést kell megválaszolnia, ezután a program készen tálalja a megoldást.
Három perc
A team idén március végén a korai fázisú befektetésekkel és mentorálással foglalkozó Seedcamp tel-avivi megmérettetésén 18 csapattal versengett Európa legjobb befektetői programjának kegyeiért. Három perc alatt kellett bizonyítaniuk vállalkozásuk kiválóságát. Egy hét múlva Szabó Zsuzsa már Londonban volt, két hét múlva Attila és András is követte az ottani irodába. 50 ezer eurós befektetés lett a jutalmuk, és Londonban közelebb lehetnek a vásárlókhoz – az Antavo immár 18 nyelven elérhető, 102 országban 2300-an használják.
Fúr-farag, céget vezet
A cég alapítói – leszámítva a fővárosi Bencsik Andrást – mind a Szegedi Tudományegyetemre jártak.
Kecsmár Attila, az Antavo ügyvezetője technika- és informatikatanári diplomát szerzett az akkori Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Karon. Egyike volt a korai Erasmusosoknak! „Akkoriban inkább a másik kultúra megismeréséről szólt a cserediák félév, így én is tanultam finnül Finnországban, Turkuban. A problémám az volt, hogy angolul tanították a finnt, így angolul is gyorsan meg kellett tanulnom. Szótárfüzettel mentem mindenhova!” – így Attila, aki azóta megtanult angolul, és négy céget alapított – az elsőt 23 évesen. „A technikatanári szak nagyon nagy gyakorlatiasságot adott nekem, főztünk, fúrtunk-faragtunk. Az egész tárgy arról szól, hogy hogyan oldjunk meg problémákat, és azt hiszem, ebben jó is vagyok” – magyarázza. Attila rendszeren előad a SZTE-n vendégelőadóként, és bíztatja a jövő IT-szakembereit, hogy vállalkozást alapítsanak. Néhány éve elkezdte a GTK-t levelező szakon, de nem fejezte be. „Pedig nagyon is érdekel a gazdaság és az üzlet elméleti oldala, de sajnos egyetemi keretek közt tanulni nincs időm” – teszi hozzá. Az Antavo tavaly ősszel egyébként esettanulmány volt a GTK mesterszakos marketingeseinek egyik kurzusán, ezért hívták meg előadni az ügyvezetőt. Ősszel a kárpátaljai magyar fiatal közgazdászok találkozóján startup témáról beszél majd a résztvevőknek.
Neked is lehet vállalkozásod!
Szabó Zsuzsa a bölcsészkaron kommunikáció, a GTK kereskedelem és marketing alapszakon végzett. Kommunikáció szakosként PR-es tervei voltak, majd jött a marketing. „Olyan matematikát kellett megtanulnunk, amit akkor nehezen értettem meg, mégis sikerült megbirkózni vele. Ez nagyon nagy önbizalmat adott” – emlékszik vissza Szabó Zsuzsa. Közben Szlovéniában és Franciaországban volt cserediák, illetve rádiózott, többek közt a Tisza Rádióban, a Rádió Miben és a Rádió88-ban, de úgy gondolta, nem ebből szeretne megélni. „Külföldön olyan csapatmunkára késztettek minket, és olyan gyakorlatias volt az oktatás, amit itthon nem tapasztaltam” – hangsúlyozta a cég marketingese. Mint mondta, az egyetemi évek leginkább készségfejlesztésként hatottak rá, azt viszont kicsit hiányolta, hogy az egyetemen egyszer sem hangzott el, hogy „te is csinálhatsz vállalkozást”. Úgy érezte, alkalmazottakat tanítanak, nem olyanokat, akik maguktól el akarnak kezdeni valamit. „Ugyanakkor elindítottak az önálló tudásszerzés útján: magam meg tudom keresni azt, amire kíváncsi vagyok” – tette hozzá Zsuzsa. A GTK által indított Vállalkozói Klubnak nagy hasznát vette, ekkor ismerkedett meg Csíkos Péterrel, a Gravity ügyvezetőjével, akivel azóta is tartja a kapcsolatot. Ezenkívül Zsuzsa a bölcsészgondolkodást is kamatoztatta, hiszen – mivel nem értett komolyabban az informatikához – a felhasználói oldalt tudta képviselni a projektben.
A negyedik alapító, Csarnai Gábor a Természettudományi és Informatikai Kar hallgatója volt. Az Antavónak a négy társalapítón kívül három munkatársa is van, akik mind az SZTE-n tanultak. Major Zsófia a bölcsészkar kommunikáció szakán végzett, ő tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel, és az igényeket fordítja le a fejlesztők nyelvére. Varga Ádám és Tóth Attila is a TTIK-n tanultak. Ádám felel a marketingszoftver felhasználói felületeinek könnyű kezelhetőségéért, Attila pedig a mögöttes logikát építi.
Arany Mihály
Az ANTAVO az SZTE Gazdaságtudományi Kar Marketing Klubjának vendége lesz október 10-én 18 órától.