Bezár

Hírarchívum

A siker nyomában – folytatódik a Vállalkozói Klub a szegedi egyetemen

A siker nyomában – folytatódik a Vállalkozói Klub a szegedi egyetemen

2012. március 28.
2 perc

A második félévében járó Vállalkozói Klub programsorozat célja, hogy a hallgatók már tapasztalt vállalati vezetőkkel beszélgetve ismerjék meg az üzleti élet lehetőségeit és buktatóit. Március 27-én Mészáros Gábor, a chocoMe Kft. ügyvezető igazgatója tartott előadást a vállalakozás-indítás és az üzletfejlesztés nehézségeiről.

 

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Meg kell találni azt a terméket, ami egyedülálló a piacon vagy hiányterméknek számít” – így fogalmazta meg a siker egyik titkát Mészáros Gábor. Az általa vezetett manufaktúra exkluzív táblacsokoládékat készít, a vásárlók egyedi igényei szerint. Innen ered a „chocoMe”fantázianév is, amivel az édesség személyre szabott jellegét akarta hangsúlyozni az ötletgazda. Mészáros Gábor kiemelte: ha külföldi piacokat is megcéloz egy vállalkozás, elengedhetetlen, hogy könnyen kiejthető, nemzetközi neve legyen a forgalmazott terméknek. Azt mondta, a magas minőségű alapanyagok, az új ötletek és a díjnyertes csomagolás teszi kuriózummá a csokoládékat, amiket az előadás hallgatósága is megkóstolhatott. E termékek másfél év alatt váltak elismert márkává, nemcsak Magyarországon, de több európai országban és Ausztráliában is. Hazánkban Magyar Termék Nagydíjjal is jutalmazták a kézzel készült csokoládékat.

 

A vállalkozó szerint az indulás előtt kell szelektálni az ötleteket a megvalósíthatóság és az anyagi lehetőségek szempontjából. Nyitottnak kell lenni az internet adta lehetőségekre is, nem biztos, hogy költséges üzletet kell fenntartani az értékesítéshez, az online megrendelés is kiválthatja az eladás hagyományos módját. A közösségi oldalak a marketing új eszközeként eleinte helyettesíthetik a fizetett hirdetéseket.

 

A vásárló bizalmának elnyerése és megtartása a cél – Mészáros Gábor szerint. Ebben segít az érdeklődés fenntartása újdonságokkal, érdekes promóciókkal. A közgazdász korábban trade-marketing menedzser volt egy nagyvállalatnál, külföldi továbbképzéseken sajátította el a számára addig ismeretlen szakma rejtelmeit, édességipari szakkiállításokon merített ötleteket az elkészítési módokhoz. A hallgatóknak azt javasolta, ne féljenek valami új dologba kezdeni, tanulni, tájékozódni.

 

A Vállalkozói Klub soron következő előadását április 17-én tartják meg 17 órakor az SZTE Rektori Hivatal épületében (Dugonics tér 13.). Losonczi Áron beszél majd az üvegbeton felfedezéséről és az üzleti partner megtalálásáig vezető útról.

A rendezvény a DAOP–5.1.2/C-09-2f-2010-0002, Biopolisz Park – Egyetemi városrész közterületeinek rehabilitációja című pályázat keretében valósul meg.



 

uszt_logo_rgb Infoblokk3_ERFA
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek