Még Csongrád megye főjegyzője is kíváncsi volt a szegedi közgazdász hallgatóknak a területtervezésről alkotott véleményére. A megyei területfejlesztési koncepció állt a középpontban azon a nyilvános egyetemi előadáson, melyet december 6-án tartott az SZTE Gazdaságtudományi Kar a TIK nagyelőadójában.
– Most meghallgathatjátok, hogy a félévben tanultak a gyakorlatban miként működnek – nyitotta meg december 6-án, a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) TIK Kongresszusi Központ nagyelőadójában a Területi tervezés című kurzus szezonzáró előadását Lukovics Miklós. Az SZTE Gazdaságtudományi Kar (GTK) docense hangsúlyozta: mindig arra törekedett, hogy gyakorlati szempontokat próbáljon megjeleníteni a hallgatók előtt. Ezért hívta meg a szezonzáró előadásra Vadász Csabát, Csongrád megye főjegyzőjét, Imreh Szabolcsot, az SZTE GTK docensét, és Tóth Róbertet, a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. (DARFÜ) tervezési projektmenedzserét. A központi téma a Csongrád Megyei Területfejlesztési Koncepció volt.
Háttérinformációkat kaptak a diákok – többek között – a területfejlesztési koncepció kidolgozásban együttműködő Csongrád Megyei Önkormányzat (CSMÖK), az SZTE GTK és a DARFÜ konzorciumi együttműködéséről. Hallhattak az LQ indexről, melynek segítségével a szakemberek kiszámolhatják, mely területek tekinthetők kitörési pontnak. Ilyennek számít Csongrád megyében – többek között – az élelmiszeripar, a turisztika vagy a kutatási tevékenység.
A 2014-2020 közötti programozási periódus irányvonalairól Tóth Róbert beszélt. Imreh Szabolcs pedig a helyzetelemzés közgazdasági vonatkozású megállapításait összegezte. Végül a hallgatók kérdezhettek, hozzászólások következtek.
– Örülök, hogy a hallgatóknak vannak friss, jó gondolataik. Fontos meghallgatni őket. Az agyuk nincs beállva a mostani rendszerbe. Tisztán állnak a dolgokhoz, sok esetben ez előny – emelte ki az előadás után Vadász Csaba.
Lukovics Miklóstól megtudtuk: legutóbb novemberben szervezett a hallgatóknak hasonló jellegű órát. Akkor három klasztert hívott meg, és a DARFÜ két munkatársát, akik ugyanarról a klaszter kiírásról beszéltek a résztvevőknek. Véleménye szerint az interaktív előadások a vizsgára való felkészülésben is segítik a hallgatókat. Az egyetemi docens a következő szemeszterben is tervez hasonló nyílt egyetemi előadást: akkor Dél-Alföldi vállalkozások képviselőit látja vendégül – a hallgatóknak mesélhetnek sikertörténetükről.
Szöveg: Bobkó Anna, fotó: Tolnai Andrea