SZTE Info

Huszonkettőre bővült a Szegedi Tudományegyetem klaszterkapcsolatainak száma

A Szegedi Tudományegyetem magas szintű szakmai és képzési kompetenciája és kiterjedt kapcsolatrendszere révén kiválóan alkalmas a hálózatok egy sajátos formájában a klaszterekben való szerepvállalásra. A klaszterekkel való együttműködés egyik legfőbb előnye, hogy az egyetem keretein belül felfedezett pilot szintű kutatási eredményeknek új piacokat tudnak keresni, ezáltal biztosítani tudják az eredmények jobb hasznosítását. A Szegedi Tudományegyetem több klaszterrel is kapcsolatba került az elmúlt évek során, érdemi együttműködést 22-vel alakított ki.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A kutatás-fejlesztési projektek komplexitása, a tudományterületek határainak összemosódása, a piaci igények és a kutatási célok összeegyeztetésének fontossága, de a magas költségek is összefogásra késztetik a szervezeteket. Az együttműködések egyik sajátos formája a klaszter, melyben önálló cégek, intézmények hálózatos formában működnek együtt, kooperációjuk alapja hosszú távú érdekeik azonossága, és a közösen végzett tevékenységeik költségcsökkentő, hatékonyságot növelő hatása. A klaszterek működése során az egyetemi szerepvállalás mind gazdasági, mind társadalmi szempontból jelentős, az egyetem képzési kompetenciáira felfűzhető klasztertevékenységek meghatározhatják az egyetem további oktatási irányait.

A TÁMOP 4.2.1.-08/1-2008-0002 számú „Tudáshasznosulást, tudástranszfert szolgáló eszköz- és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Szegedi Tudományegyetemen és a Dél-alföldi régióban” című pályázat keretében tovább fejlesztették az Egyetem klaszter-kapcsolatait. A Szegedi Tudományegyetem, klaszterekben való munkája során képes arra, hogy kihasználva magas szintű szakmai és képzési kompetenciáit, valamint széleskörű kapcsolatrendszerét, további belföldi és külföldi együttműködéseket alakítson ki, ezáltal rendszeresen új kutatásokat végezzen, melynek eredményeit a klaszter tagjaival közösen képes hasznosítani. A klaszterek munkájában való szerepvállalás egyik legfontosabb előnye, hogy egyes, az egyetem égisze alatt felfedezett pilot szintű kutatási eredményeknek új piacot keresnek és találhatnak, így eredményeik magasabb szinten hasznosíthatóvá válnak. Az SZTE oktatási potenciálja a szoftveripar, biotechnológia, környezetipar, egészségipar, megújuló energia területén a legerősebb. Ezeken a területeken az egyetemi egységek jelentős hozzáadott értékű munkát végeznek a klaszterek tevékenységében. A Szegedi Tudományegyetem az elmúlt években 22 klaszterrel került kapcsolatba, melyek közül 20 a Dél – alföldi régióban található, ugyanakkor szerepet vállal 1 budapesti- és 1 balatonfüredi székhelyű klaszterben is.

A hivatalos sajtóközlemény innen tölthető le

 

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. december 02.

Kiemelt_Hernadi_Klara_1

A nyugati világban a mezőgazdaság, valamint a 3. világban például a textilipar szennyező anyagait képes kiszűrni az édesvizekből az a berendezés, amelynek a prototípusát az SZTE Alkalmazott és Környezeti Kémiai Tanszéken a dr. Hernádi Klára professzor irányításával dolgozó csapat, az indiai Amity Egyetemmel közösen, fejlesztette ki.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • január 23.
    09:30 - 13:00
    Konferencia az SZTE Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet (KÖVI) szervezésében
  • január 23. 09:30 - 24. 16:20
  • január 24.
    09:00 - 15:00
    Program:
    09:00 A résztvevők köszöntése
    09:15 Közérthetően a vastagbélrákról – Prof. dr. Molnár Tamás (SZTE I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    09:45 Rizikóbecslés – interaktív felmérés a részt vevők között – Prof. dr. Molnár Tamás, dr. Ruttka Mariann, dr. Szántó Kata és Dr. Pigniczki Daniella (I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:00 A vastagbélrák szűrés módszerei – Prof. dr. Molnár Tamás (SZTE I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:15 Colonoscopos modell bemutatása az Oktatási épületben – Prof. dr. Molnár Tamás, dr. Ruttka Mariann, dr. Szántó Kata és Dr. Pigniczki Daniella (I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:45 Vissza a SZAB székházba
    11:00 Szendvicsebéd
    11:30 Mi okozza a méhnyakrákot? Milyen megelőzési lehetőségek vannak? Mit jelent a méhnyakrák szűrés? Interaktív helyzetelemzés, kérdés-felelet szekció – Prof. dr. Kahán Zsuzsanna és dr. Fábián Gabriella, valamint dr. Hodoniczki László (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
    12:30 Sugárterápia: hogyan gyógyít, mik a veszélyei, és hogyan lehet e veszélyeket kivédeni? Interaktív bemutatás, kérdés-felelet szekció – Dr. Varga Zoltán és Deák Bence (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
    13:30 A méhnyakrák kezelési lehetőségeiről. Gyógyítható-e? Mik a kezelési módok korai és előrehaladott méhnyakrák esetén? Gyakorlatias bemutatás videok segítségével, Kérdés-felelet szekció – Dr. Végváry Zoltán, Dr. Kószó Renáta és Dr. Együd Zsófia (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
  • január 24.
    10:00 - 13:00
  • január 24.
    17:00 - 18:00
    Setényi János Magyarország vezető oktatáskutató szakembereinek egyike. Kivételes tapasztalattal rendelkezik az oktatási intézmények és programok, közoktatási és szakképzési, felsőoktatási rendszerek értékelése és szervezeti fejlesztése területén.
    2019 december elején megjelent az OECD által készített 2018-as PISA-jelentés. A magyar diákok továbbra is az átlag alatt teljesítenek szövegértésből, matematikából és természettudományokból, de legalább már nem romlott tovább a színvonal. Ezen az estén a színfalak mögé nézünk...
    A rendezvény a Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet (KÖVI) és a Mentor(h)áló közös szervezésében valósul meg!
    A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött! Regisztráció: https://tinyurl.com/rzopnzf
    Az SZTE Mentor(h)áló 2.0 projekt programja