Az SZTE IKIKK Társadalmi Felelősségvállalás Kompetenciaközpont munkatársa immár 5. alkalommal szerveztek kutatótábort az érdeklődő és új oktatásmódszertani megoldásokra nyitott hallgatók számára.
A táborban a kérdőíves kutatás és terepmegfigyelés módszerei segítségével térképezték fel a Hódmezővásárhelyen önkormányzati bérlakásokban élő szegények helyzetét. A hallgatók kérdezőbiztosi munkájuk során közvetlen kapcsolatba kerülve az érintettekkel saját tapasztalataik alapján új belátásokhoz jutottak a társadalom leginkább kiszolgáltatott csoportjaival kapcsolatban.
A résztvevők az SZTE-n folyó szakemberképzés legkülönbözőbb területeiről érkeztek: a pedagógusképzésből, a gyógypedagógus és szociálpedagógus képzésből, de voltak közöttük a politikatudományi stúdiumokat folytatók, a közösségi és civil mesterképzés nappalis és levelező hallgatói, valamint olyanok is, akik a roma integrációs tanulmányok speciális képzésre járnak, vagy a Szegedi Keresztény Roma Szakkollégium hallgatói.
A tábor fontos részét jelentette a mentorok hallgatókkal közösen végzett folyamatos műhelymunkája, amelynek során számos gyakorlati, módszertani kérdés és személyes tapasztalat feldolgozására is sor került.
A kutatótábor zárásaként a résztvevőkkel készített fókuszcsoport interjúkból kiderült, hogy – bár szinte minden hallgató más-más szakon tanult – mindenki tudott magával vinni a jövőbeni szakmájával kapcsolatos fontos tapasztalatot és képes volt javaslatokat megfogalmazni az esélyteremtés hatékonyságának növelésére a saját szakterülete számára. A hallgatói visszajelzések arra engednek következtetni, hogy a táborban alkalmazott learning by doing módszertan nemcsak mélyebb és komplexebb tudást, de egyben erős elköteleződést is eredményez a hátrányos helyzet leküzdését szolgáló erőfeszítések terén.
SZTEinfo