A Komplex Digitális Modellváltás – intelligens fokozatváltás projekt támogatásával hirdették meg és bonyolították le Hallgatóközpontú oktatás. Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés a felsőoktatásban címmel azt a kétnapos tréninget, melyre a Szegedi Tudományegyetem bármely karáról érkezhettek részt vevő oktatók.
Május 30-án és június 13-án, két napon át ismerkedhettek a résztvevők a tanulási eredmény alapú szemlélettel, mely az átalakult munkaerőpiaci elvárásokat, a megváltozott tanulási szokásokat és felsőoktatást figyelembe véve a tanulót, a tanulást, és a képzések kimenetét helyezi a fókuszba. A tanulási eredmény alapú szemlélet alapján a tantárgyi programokban az oktatók azokat a tanulási eredményeket (a képesség, tudás, attitűd, autonómia-felelősség területein) részletezik, melyek azt mutatják meg, hogy milyen felkészültséggel, milyen kompetenciákkal rendelkező hallgatókat szeretnének kibocsájtani, azaz meghatározzák a konkrét kimeneti követelményeket.
A képzés során a résztvevők elméleti és gyakorlati ismeretekkel gazdagodtak, gyakorolhatták a tanulási eredmény alapú tantárgyi programok önálló elkészítését, melyet a képzést vezető Dr. habil. Farkas Éva tréner tanácsai és tapasztalatai segítettek.
Megkezdődtek a fejlesztési munkái egy olyan online képzésnek is, melyen egyetemünk oktatói és tanárszakos hallgatói nagyobb létszámban ismerkedhetnek majd meg a tanulási eredmény alapú szemlélettel. A tervek szerint a képzést a 2023/2024-es tanév során hirdeti majd meg a Szegedi Tudományegyetem.
SZTEinfo