2022. február 11-én a Szegedi Tudományegyetem adott otthont az Oktatási Hivatal pedagógus hallgatóinak szóló „Játék – kulcs a tanulói motivációhoz” elnevezésű 10 órás, nagysikerű képzésének, amelyre a tanárszakos, valamint tanulócsoportban dolgozó gyógypedagógus jelöltek jelentkezését várták a képzők.
Tanulmányaik során a Szegedi Tudományegyetem pedagógusképzésben résztvevő hallgatók sokat hallhatnak arról, hogy a tanulási motiváció fejlesztése kulcskérdés. Sokan saját tapasztalatból ismerik, hogy a tanulási kedv hiányában a legjobb tanterv, a legszínvonalasabb képzés sem érheti el a célját. A tanár- és tanítószakos hallgatók módszertani felkészítésében ezért nagy szerepet kapnak azok az eszközök, amelyekkel fejleszthető a tanulói motiváció. Ezek egyike a játék.
A 10 órás képzés célként tűzte ki azt, hogy a pedagógus hallgatók megismerjék a nem formális tanuláshoz/tanításhoz kapcsolódó módszereket, valamint, hogy megértsék: a tapasztalati tanulás előhívja, fenntartja és erősíti a tanulói motivációt, ezért nagyobb hangsúlyt kell rá fektetni a tanításban. Emellett segítséget nyújtott abban is, hogy a hallgatók képesek legyenek a tanulási és nevelési célok szakszerű meghatározására, a tantárgyak tanításának játékos megközelítésére és higgyenek abban, hogy a tevékenykedtető tanulás az új ismeretek elsajátításán kívül fejleszti a tanulók felelősségvállalását, ön- és társismeretét.
A képzést Antalicz Gábor és Viszt Anikó szakmai fejlesztő tartotta. A résztvevő hallgatók számára pedig az Oktatási Hivatal a képzés elvégzéséről részvételi igazolást állít ki.
Az első visszajelzések alapján a jelenlévők a jó hangulatú és hasznos képzés végére maguk is meggyőződtek arról, hogy ha motiválni szeretnék tanítványaikat, játszani is engedniük kell őket.
SZTEinfo
Fotó: Bobkó Anna