A Szegedi Tudományegyetem Informatikai Intézete 2022. 04. 08-án rendezte meg a VIII. Szegedi Innovatív Informatika Verseny döntőjét. A megmérettetés a fiatal feltalálók körében nagy sikert aratott, az idei eseményre rekordszámú, 30 csapat jelentkezett. A résztvevő középiskolás diákok műszaki informatikai és informatikai szekciókban mutathatták be megoldásaikat az őket foglalkoztató problémákkal kapcsolatban.
Fiatal koruk ellenére a versenyzők az idei évben is innovatív megoldásokat hoztak a zsűrinek. Ilyen volt például a csőtörés-jelző rendszer, valamint az okos, fűthető kutyatál. Az informatikai szekciókban egy szoftvert kellett elkészíteni, ami lehetett játék, vagy webes alkalmazás, de akár mobilapplikáció is, megkötés nem volt. A műszaki szekcióban pedig egy működő rendszert kellett létrehozni, aminek a működtetéséhez szükséges szoftvert is a versenyzőknek kellett létrehozni.
- Idén rekordszámú részvétel mellett, 30 pályamunka érkezett az ország minden tályáról. A zsűri szekciónként 10-10 munkát válogatott be a döntőbe. A versenyzők, a szervezők reményei szerint a jövőben a Szegedi Tudományegyetem hallgatóivá válnak a későbbiekben. Nagy öröm, hogy visszatérő iskolák és felkészítő tanárok is támogatják a rendezvényt, és évről-évre biztatják diákjaikat a megmérettetésen való részvételre – mondta Dr. Nagy Antal, egyetemi docens az SZTE Informatikai Intézet intézetvezető helyettese.
A zsűri tagjai a versenyt követően szekciónként a legjobb három pályamunkát díjazták. Az informatikai szekcióban első helyezett lett Szűcs Barna, a budapesti BGéSZC Mechatronikai Technikum tanulója a „A mozgás és a játékélmény összekapcsolása” című pályamunkájával. Felkészítő tanára Vereb Márta. Második helyen végzett a Nagyboldogasszony Római Katolikus Gimnázium csapata, Peaceful Nature Team azaz Szabó Levente a „Peaceful Nature” című pályamunkájával. Felkészítő tanára Tari Balázs. Harmadik lett IceyLeagons csapata, „Icicle” című pályamunkájával. A versenyzők Tóth Tamás az SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakgimnáziumból és Kissik Márton az Esztergomi Dobó Katalin Gimnáziumból. Felkészítő tanárok Rozgonyi-Borus Ferenc, az SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakgimnáziumból és Motesiczki Ottó, az Esztergomi Dobó Katalin Gimnáziumból.
A Műszaki informatika szekcióban az első helyen Nagy Benedek, a budapesti BMSZC Bláthy Ottó Titusz Informatikai Technikum tanulója végzett „BOT: IAQ BOX” nevű projektjével. Felkészítő tanára Harangozó Zsolt. A második helyezést Giricz Dávid és Csollár Ferenc, a Kecskeméti SZC Kandó Kálmán Technikum tanulói „Kandó Racing Team: Multikar 2.0” című munkája érte el. Felkészítő tanáruk Ladányi Sándor volt. A harmadik helyezést pedig a Kaposvári Szakképzési Centrum Nagyatádi Ady Endre Technikum és Gimnázium tanulói: Horváth Balázs Milán, Márkus Marcell Dávid, Szécsényi Máté, nyerték el „M5: masKey” nevű projektjükkel.
A megmérettetésen nem csak a csapatok részesültek értékes nyereményekben, a szervezők az iskolákat is megjutalmazták.
Dr. Nyúl László, egyetemi docens az SZTE Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszék vezetője kiemelte, a versenyt az évek során számos informatikai cég támogatta. A diákok mellett a felkészítő tanárok és az intézmények is nyertek értékes díjakat. Azt is hozzátette, hogy az elbírálás során az ötlet újszerűsége, a megoldás ötletessége, a megoldott probléma, összetettsége, valamint a teljes pályázat logikája, áttekinthetősége kiemelt figyelmet kapott.
Az érdeklődők a verseny honlapján itt tekinthetik meg a csapatok kisfilmjeit. A pályamunkák közönségszavazáson is megmérettetnek, amire április 12-én éjfélig lehet leadni a voksokat. A pályamunkákról készült videókra itt lehet szavazni.
SZTEinfo – Kovács-Jerney Ádám
Fotó: Samu Angelika