Fogyatékossággal élő, hátrányos helyzetű és sajátos oktatási igényű hallgatók munkaerőpiaci boldogulásáról szervez tréninget a Szegedi Tudományegyetem a EUGLOH szövetség egyetemei számára.
A húszórás tréning célja, hogy a hátrányos helyzetű hallgatók társadalmi befogadását és foglalkoztathatóságát mutassa be, európai dimenzióban vizsgálva ezt a témát. A tréning vezetői vegyes háttérrel rendelkeznek: egyetemi oktatók, hátrányos helyzetű hallgató, az Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ hátrányos helyzetű hallgatók támogatásában gyakorlott szakemberei, a Keresztény Roma Szakkollégium oktatója és a munkaerőpiacról egy olyan cég képviselője, amely főként fogyatékossággal élő személyeket alkalmaz.
A hazai és az európai jó gyakorlatok megismerését és fejlesztését változatos témák – például a felsőoktatásban és később a munkaerőpiacon történő integráció kérdése, a hálózatépítés fontossága vagy az ENSZ és az EU értékei – segítik majd. Az online képzés betekintést nyújt az egyetem hátrányos helyzetű hallgatóinak mindennapi nehézségeibe és a fogyatékossággal kapcsolatos tudatosság platformjává kíván válni.
A résztvevők csapatépítő játékokra és a kommunikációt fejlesztő gyakorlatokra számíthatnak, és olyan szituációkat próbálhatnak ki, amelyek a fogyatékossággal élő hallgatók mindennapi élethelyzeteit szimulálják. Megismerhetik a fogyatékossággal élők kihívásait, a sztereotípiákat és attitűdöket, valamint azt, hogy ezek hogyan befolyásolják őket a munkaerőpiacon. Hallhatnak az ENSZ fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló egyezményéről, megismerhetik az egyezménnyel kapcsolatban a legfrissebb bioetikai és technológiai trendeket, a rehabilitációt, valamint megvitathatnak emberi jogi kihívásokat és kérdéseket. A fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló ENSZ-egyezmény (CRPD) jogi hátterét a CRPD-bizottság egykori tagja ismerteti.
A tréning megismerteti a hallgatókkal az egyetemek felelősségét és feladatvállalását, az egyéni tanácsadás és csoportos tréningek szerepét, valamint a mozgássérült, látássérült, hallássérült és tanulási nehézségekkel küzdő hallgatók gondozásának kérdéseit.
A roma hallgatók társadalmi és felsőoktatási helyzetével kapcsolatos tapasztalatok hangsúlyosan szerepelnek a programban, kiemelve a kihívásokat és a bevált egyetemi gyakorlatokat.
Minden, a téma iránt érdeklődő hallgató jelentkezését várják az angol nyelvű, 2 kreditet érő programra! További információ és regisztráció június 1-ig az alábbi linken.
A tréning feliratozva is követhető, a segédanyagok előzetesen elérhetőek lesznek.
SZTEinfo