SZTE Info

Soft skills tréning támogatja az Alumni mentorprogram hallgatóinak mindennapjait

Tanulásmódszertani, időmenedzsment technikákat sajátíthattak el, és önismereti kérdéseket jártak körül az SZTE NKI Alma Mater online soft skill tréningjén az Alumni Mentorprogram résztvevői.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az alumni mentorálás személyes kapcsolat egy tapasztalt szakember és hallgató között. A mentor és mentorált együttműködése eltér a szakmai gyakorlat során megszokottól, itt a kapcsolattartás módja, gyakorisága sokkal rugalmasabb. Épp ez a rugalmasság tette lehetővé, hogy a körülmények ellenére a legtöbb mentor és mentorált folytatni tudta az online térben a közös munkát a 2020-as tavaszi félév során is. Ugyanakkor a speciális helyzet nagyfokú önállóságot és motivált kreativitást kíván az egyetemistáktól, a mentorral folytatott közös szakmai munka kiegészítéseként ezt támogatta az a soft skill tréning, amelyen önismereti kérdéseket jártak körül a résztvevők, valamint tanulás-módszertani és időmenedzsment technikákat sajátíthattak el.


A koronavírus okozta speciális helyzet az élet számos területén kihívást hozott magával. Nem volt ez másképp az egyetemisták életében sem. Az új rendszerben a hallgatóknak maguknak kellett reagálni, ezért örömünkre szolgált Fischer Mónika, korábbi mentorunk felajánlása, aki nyelvi, üzleti és life coach szerepében egy soft skill tréning lehetőséget ajánlott fel a mentorprogram hallgatói számára. A tréning célja az volt, hogy megismertesse a hallgatókat a life coaching alapú módszertannal: a résztvevők önismeretet, self-coaching eszközöket, problémamegoldási technikákat sajátíthattak el. A tréning fókuszában tanulásmódszertani, életvezetési kérdések álltak, így kifejezetten jól jött a jelenlegi – nagyfokú önállóságot kívánó – élethelyzetben.


A tréning természetesen az onnline térben zajlott, ami szerencsés megoldásnak bizonyult, hiszen azok a hallgatók is könnyedén tudtak „benézni” és csatlakozni a csapathoz, akik korábban nem jelezték részvételi szándékukat, illetve nem volt probléma, hogy az újabb kérdések, hozzáfűznivalók miatt a tervezett 90 perces alkalmak helyett a tréning több, mint 2 órássá bővült.


Fischer Mónika és csapat 3 alkalommal gyűlt össze a virtuális tárgyalóban az interaktív foglalkozásokon. A hallgatóknak sok érdekes ráeszmélés és aha-érzésben lehetett részük, ezt mutatják a visszajelzések is:

"Én nagyon élveztem a programot, tanultunk hasznos dolgokat és magamról is tanultam."

"Szeretnék visszajelzést is adni, hogy nagyon tetszett nekem az eheti coaching, tetszettek az önismereti feladatok, és valahogy pont olyan témák jöttek szóba, amik nagyon aktuálisak most az életemben."


Az SZTE Alma Mater a hallgatók nevében is még egyszer szeretné megköszönni Fischer Mónikának, hogy támogatta őket ebben a nem mindennapi helyzetben, és még gazdagabbá, színesebbé tette a mentoráltak számára az Alumni mentorprogram részvételt.


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. november 11.

Nyito_Tanevnyiton_1940_11_11

Mit az üzen a 148, a 80 és a 18 évvel ezelőtti november 11. a Szegedi Tudományegyetem mai polgárainak? 2020. november 11-én, az SZTE Egyetem Napján ünneplés helyett a Covid-19-pandémia leküzdésére fókuszál a szegedi universitas is. A jelen tudományos, egészségügyi, logisztikai és emberi problémái megoldásához talán erőt adhatnak SZTE három „első rektora” november 11-hez kötődő gondolatai.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.