Közgazdász palánták ismerkednek a gazdasági és üzleti élettel a Gazdaságtudományi Kar július 27-ig tartó nyári tehetséggondozó táborában. A hetedik alkalommal megrendezett EcoCamp célja a 9.-12. évfolyamos középiskolások érdeklődésének felkeltése a gazdasági, pénzügyi terület iránt, ismereteik bővítése, probléma centrikus látásmódjuk fejlesztése életkorukhoz illeszkedő, játékos formában
Több felmérés szerint, a 14-18 éves korcsoport gazdasági, pénzügyi ismeretei igencsak hiányosak, pedig a középiskolai tanulmányok befejezése után, akár a munkaerőpiacon, akár a felsőoktatásban nagyon fontossá válik ez a tudás. A fiatalok pénzügyi ismereteinek bővítése kapcsán már korábban is sikeresen működött együtt a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara középiskolákkal, ennek folytatását jelenti a nyári tehetséggondozó tábor, ahol az ismeretek átadása mellett a tehetséges diákok aktuális kutatási témákba való bevonása is kiemelt szerepet kap. Az önálló alkotómunka előtérbe kerülése révén a diákok komplex fejlesztési programhoz kapcsolódhatnak a tábor programjai során, ahol a tudományos problémák megismerése mellett például adatrendszerező, problémaazonosító, szociális, előadói, kommunikációs és prezentációs készségeik, képességeik is fejlődnek.
A több mint 40 tehetséges fiatal szakmai és szabadidős programokon vesz részt, amelyek során nemcsak a gazdasági és üzleti élettel kapcsolatos alapvető ismereteket sajátíthatják el, hanem az ország különböző részeiről érkezett középiskolásokkal is megismerkedhetnek.
A tábor alapvető célja a középiskolások pénzügyi, gazdasági ismereteinek bővítése, probléma centrikus látásmódjuk fejlesztése életkorukhoz illeszkedő, játékos formában, illetve a tanulók érdeklődésének felkeltése a gazdasági, pénzügyi terület iránt, mely által lehetőség nyílik a tehetséges, gazdasági ismeretek iránt érdeklődő hallgatók kiválasztására, fejlesztésére és a gazdasági pálya felé terelésére. Emellett a tábor célja természetesen a résztvevők kikapcsolódásának biztosítása, egymás megismerése, kapcsolatok építése, a diákok együttműködési képességeinek fejlesztése.
SZTEinfo