A hallgatói diplomaszerzés segítése érdekében a 2017/2018-as tanév kezdetén immár harmadjára kerül sor a tanulmányikat megkezdő, első évfolyamos hallgatók kompetenciamérésére.
A korábbi évekhez képest idén a matematika, az olvasás-szövegértés, a problémamegoldó képesség, a tanulási hatékonyság, a gondolkodási képességek és a tanulás pszichológiai háttértényezői állnak a fókuszban. Az egyetemi tanulmányi alkalmasság felmérése és fejlesztése keretében a hallgatók azonnali visszacsatolást kapnak teljesítményükről. A mérés lezárta után két héten belül személyre szabott értékelés is készül, melyben objektív képet kapnak erősségeikről és a fejlesztést igénylő területekről, látják képességszint szerinti helyzetüket az azonos karon és az egyetemre felvett többi első évfolyamos diák között. A mérést az SZTE Neveléstudományi Intézete és az Oktatáselméleti Kutatócsoport az eDia online mérési-értékelési rendszer segítségével valósítja meg.
A bemeneti kompetenciamérés az EFOP-3.4.3-16-2016-00014 számú, A Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerőpiaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében című projekt 1. számú, a „Hallgatói lemorzsolódás kezelése” című alprojektje keretében, az EU támogatásával valósul meg.