SZTE Info

Lehetőségek és kihívások a szakmai gyakorlat megvalósítása során

A hallgatóközpontú képzésért oktatási innovációs műhely második találkozóját 2016. június 13-án, hétfőn 14 órától tartják az SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézetében. A találkozón azokat a problémákat és lehetőségeket vitatják meg, amelyek a szakmai gyakorlat megszervezéséhez kapcsolódnak.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A szakmai gyakorlat megszervezésének feladata általánosan ismert a felsőoktatásban oktatók körében, megvalósításának módja, hatékonysága, célkitűzései azonban rendkívül differenciáltak az egyes képzéseken, nincsenek általános sztenderdek, ritka a minőségbiztosítás ezen a területen. A hallgatók munkájának megszervezése felelősséggel és jelentős munkaidő-ráfordítással jár egyrészt a fogadó szervezet, másrészt az oktató részéről. Mindhárom szereplő – az oktatási intézmény, a gyakorlati hely és a hallgató – szempontjából fontos tudatosan gondolkodni arról, hogy mi az elvárás a szakmai gyakorlattal kapcsolatban, mit tud nyújtani és mit vár el a partnerektől egy-egy szereplő.


Az SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet oktatói a jelenlegi képzések megújításának, valamint a közösségszervező képzés bevezetésének tervezése során, A hallgatóközpontú képzésért oktatási innovációs műhely rendezvénysorozatának második találkozóján ezekkel a problémákkal foglalkoznak és dolgoznak ki lehetséges megoldásokat. Bár a közösségszervező szakos hallgatók szakmai gyakorlatának megszervezésére fókuszál a program, más képzéseken is hasznosítható tapasztalatokhoz juthatnak a workshop résztvevői.


A találkozó első részében három rövid, gondolatébresztő referátumot tartanak a szakmai gyakorlat megvalósításával kapcsolatos tapasztalatainkról:


Orbán Hedvig, a Szent-Györgyi Albert Agóra vezetője bemutatja az elmúlt közel tíz év szakmai gyakorlatának tapasztalatait, a hallgatók feladatait, a kollégák elvárásait a közművelődési intézmények szemszögéből. A bemutatás a jövőre vonatkozó kitekintést is magába foglalja.


Sütő Erika több éven át koordinálta az andragógia alapképzés rendezvényszervező specializációs hallgatóinak külső gyakorlatát. A partnerek kiválasztásáról, az együttműködésről, a megvalósult projektekről, a hallgatói visszajelzésekről fog beszélni. Tapasztalatait és reflexióit összegzi a prezentációjában.


Szűcs Norbert, a Motiváció Hallgatói Mentorprogram egyik vezetőjeként 2007 óta szervezi egyetemi hallgatók, elsősorban segítő hivatást választók és pedagógusjelöltek hátránykompenzáló mentori munkáját. Előadásában a szakmai gyakorlat megszervezésének nehézségeiről és lehetőségeiről, valamint a hallgatók elvárásairól fog beszélni.


Ezt követően három vendég mutatkozik be: Torma Tibor (Algyői Faluház, Wemsical Ifjúsági Egyesület), Ádász Mariann (Összefogás Háza Klebelsberg-telepi Közösségi Központ) és Börcsök Roland (BordányIKSZT) korábban a Felnőttképzési Intézet hallgatói voltak, munkakörükhöz kapcsolódóan pedig a közösségszervező képzés szakmai gyakorlatának megvalósításában lehetnek a jövőben partnereink. A téma feldolgozását world café módszerrel folytatjuk, a meghívottak és az előadók töltik be a csoportokban a szakértők szerepét. Utóbbiak a csoportmunkát követően összefoglalják az egyes asztalok tapasztalatait.


Kérjük, jelezze részvételi szándékát a jeke@jgypk.szte.hu email címre, illetve ha a találkozó témájával kapcsolatban kérdése, javaslata van, azt is írja meg.


A rendezvény plakátja itt megtekinthető.


SZTEinfo



Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. szeptember 26.

Szte_Rovatfejek_konyv_B-BT_20200923

Egy írói életmű rejtett titkaira, az irodalomtörténész nyomozáshoz hasonló kutatási módszereire is fény derült a 91. Ünnepi Könyvhét szegedi rendezvény-sorozatának egyik csúcspontján. A „Ha nem volnátok ti – Kosztolányi Dezső utolsó szerelmei” című kötet szerzőjével, Bíró-Balogh Tamással, a Szegedi Tudományegyetemen oktató irodalomtörténésszel Újszászi Ilona újságíró beszélgetett „az SZTE utcára viszi a tudományt” mottó jegyében.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.