SZTE Info

SZTE-s fejlesztés segíti az oktatást

Minden idők legrészletesebb tartalomfejlesztését készítette el a matematika, az olvasás-szövegértés és a természettudományok területén az 1.-6. évfolyamon az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja. A Diagnosztikus mérések fejlesztése című projektben elkészült könyvek bemutatóját április 6-án tartották a SZAB-székházban.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés
- Ha egy ország hosszú távú befektetést szeretne megvalósítani, az oktatásba kell fektetnie. Gyermekeink nevelése mindannyiunk számára a legfontosabb. Az ország jövője a gyermekek jövője, a gyermekek fejlődése, pedig az ország fejlődése – fogalmazott köszöntőjében Fülöp Ferenc, az MTA SZAB elnöke az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja Diagnosztikus mérések fejlesztése című projektben elkészült könyvek bemutatóján a SZAB-székházban. A kutatócsoport a projekt során minden idők legrészletesebb tartalomfejlesztését valósította meg a matematika, az olvasás-szövegértés és a természettudományok területén, az 1-6. évfolyamon.

 Csapó Benő, az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport vezetője arra emlékeztetett, hogy nagyon régen figyelt annyira az ország úgy az oktatásra, mint ahogyan az ezekben a napokban történik. Nagyon sokféle módon vitatják az oktatás jelenét és a jövőjét, ezt az alkalmat arra szeretnék felhasználni, hogy megmutassák, hogyan járulnak hozzá a kutatók, a fejlesztők a vitához, illetve hosszú távon a problémák megoldásához. Véleménye szerint a könyvek a tudományos lenyomatai az projekt során elvégzett munkának, amelyből a diagnosztikus mérések tartalmi kereteit ismertette. Kiemelte, hogy a fejlesztő munkában a terület legjelentősebb szakemberei is részt vettek.


Molnár Gyöngyvér, az SZTE Neveléstudományi Intézet Oktatáselméleti Tanszék egyetemi tanára a technológiaalapú mérés-értékelésről és az eDia rendszer oktatásban betöltött szerepéről beszélt. A köteteket Steklács János, a KF Alapismereti és Szakmódszertani Tanszék egyetemi tanára, Korom Erzsébet, Zsolnai Anikó és Csíkos Csaba az SZTE Neveléstudományi Intézet munkatársai mutatták be.



Megtudtuk: a bemutatott, több mint 1000 mintafeladatot tartalmazó tartalmi kereteket összegző könyvek elérhetőek a projekt honlapján. A párhuzamosan kidolgozott eDia mérési rendszer több évvel megelőzi a nemzetközi versenytársakat. Segítségével feltérképezhető a gyerekek iskolai felkészültsége, majd hatodik évfolyamig a három fő műveltségi területen egyénileg nyomon követhető fejlődésük. A fő területek mérésére szolgáló eDia feladatbank közel 20.000 feladatot tartalmaz.


diagnosztikus_meresek_konyvbemutato_2016.04.03.SZAB.BA
A rendezvényen készült képek itt megtekinthetőek.


A projekt során a három fő terület mellett további 16 affektív és kognitív területen történt meg a diagnosztikus értékelési lehetőségek feltárása és készültek el a fejlődés időszaki felmérésére alkalmas mérőeszközök.


 

SZTEinfo

Szöveg és fotó - Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. március 24.

nyito_Nemeth_Aniko

Az SZTE Füvészkert felújítása és működtetése mellett a gyermekek és fiatalok környezettudatosságra nevelése, valamint az ismeretterjesztés terén is sikeres intézményvezetői munkája elismeréseként Magyar Bronz Érdemkereszt polgári tagozata kitüntetést kapott Németh Anikó. A Füvészkert igazgatóját munkájáról és a botanikus kert növénygyűjteményeiről is kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.