SZTE Info

Tanulói mérések az általános iskolától az egyetem kapujáig

A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Oktatáselméleti Kutatócsoportja a 2015/2016-os tanév kezdetén újabb méréseket szervezett mind az általános iskolákban, mind az egyetem első évfolyamos hallgatói körében.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Közel 250 általános iskolai, első évfolyamos kisdiák online iskolakészültségi mérésben vett részt az SZTE BTK Oktatáselméleti Kutatócsoportja.

A szakemberek négy területen – játékos géphasználat és feladattartás, matematika, olvasási előképesség, zenei képességek és induktív gondolkodás – tették próbára az általános iskolát kezdő gyerekeket 2015 őszén. A felmérésben az elsősök mellett mintegy 1200 hetedik és nyolcadik osztályos diák vett részt, akiknek idegen nyelvi képességeit mind papír alapon, mind elektronikusan megvizsgálták. Az „Önszabályozott tanulás” elnevezésű vizsgálat célja – mintegy 200 kilencedik osztályos középiskolás közreműködésével – annak feltérképezése volt, hogy a diákok milyen tanulási stratégiákat használnak, és milyen tanulási motívumokkal rendelkeznek.


Idén ősszel az általános és középiskolás tanulók mellett az eDia rendszer nagy kihívás elé állította a 2015-ben érettségizett, és a SZTE 2015/16-os tanév őszi félévére beiratkozott nappali tagozatos hallgatóit is.


Az „Egyetemi tanulmányi alkalmasság felmérése” című, egyedülálló és nagyszabású online méréssel a diákok tudását hat témakörben – matematika, magyar nyelv és irodalom, természettudományok, történelem, angol nyelv, valamint problémamegoldás – tesztelte a szoftver. A csaknem 2500 fiatalt érintő felmérést 2015. augusztus 31. és szeptember 12. között tartották a Szegedi Tudományegyetem József Attila Tanulmányi és Információs Központjában.


Korábban írtuk:

Úttörő kezdeményezés az SZTE-n: gólyák kompetenciáit mérik


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. október 20.

Nyito_1956._oktober_20._AudMax

„A szövetség célja az, hogy az egyetemekről és főiskolákról kikerülő ifjúság, ne közönyös tömeg, vagy megfélemlített réteg legyen, hanem a népért, a hazáért, a boldogabb jövőért harcoló bátor, lelkes sereg” – idézte a helyi napilap a szegedi MEFESZ 1956. október 20-i nagygyűlésén elhangzottakat. A szegedi egyetemisták és oktatóik 64 évvel ezelőtti napjait az SZTE Klebelsberg Könyvtár Contenta rendszeréből kiemelt visszaemlékezéssel és újságcikkel, valamint fotókkal és hangképekkel is fölidézhetjük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.