SZTE Info

Tanulói mérések az általános iskolától az egyetem kapujáig

A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Oktatáselméleti Kutatócsoportja a 2015/2016-os tanév kezdetén újabb méréseket szervezett mind az általános iskolákban, mind az egyetem első évfolyamos hallgatói körében.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Közel 250 általános iskolai, első évfolyamos kisdiák online iskolakészültségi mérésben vett részt az SZTE BTK Oktatáselméleti Kutatócsoportja.

A szakemberek négy területen – játékos géphasználat és feladattartás, matematika, olvasási előképesség, zenei képességek és induktív gondolkodás – tették próbára az általános iskolát kezdő gyerekeket 2015 őszén. A felmérésben az elsősök mellett mintegy 1200 hetedik és nyolcadik osztályos diák vett részt, akiknek idegen nyelvi képességeit mind papír alapon, mind elektronikusan megvizsgálták. Az „Önszabályozott tanulás” elnevezésű vizsgálat célja – mintegy 200 kilencedik osztályos középiskolás közreműködésével – annak feltérképezése volt, hogy a diákok milyen tanulási stratégiákat használnak, és milyen tanulási motívumokkal rendelkeznek.


Idén ősszel az általános és középiskolás tanulók mellett az eDia rendszer nagy kihívás elé állította a 2015-ben érettségizett, és a SZTE 2015/16-os tanév őszi félévére beiratkozott nappali tagozatos hallgatóit is.


Az „Egyetemi tanulmányi alkalmasság felmérése” című, egyedülálló és nagyszabású online méréssel a diákok tudását hat témakörben – matematika, magyar nyelv és irodalom, természettudományok, történelem, angol nyelv, valamint problémamegoldás – tesztelte a szoftver. A csaknem 2500 fiatalt érintő felmérést 2015. augusztus 31. és szeptember 12. között tartották a Szegedi Tudományegyetem József Attila Tanulmányi és Információs Központjában.


Korábban írtuk:

Úttörő kezdeményezés az SZTE-n: gólyák kompetenciáit mérik


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. november 11.

Nyito_Tanevnyiton_1940_11_11

Mit az üzen a 148, a 80 és a 18 évvel ezelőtti november 11. a Szegedi Tudományegyetem mai polgárainak? 2020. november 11-én, az SZTE Egyetem Napján ünneplés helyett a Covid-19-pandémia leküzdésére fókuszál a szegedi universitas is. A jelen tudományos, egészségügyi, logisztikai és emberi problémái megoldásához talán erőt adhatnak SZTE három „első rektora” november 11-hez kötődő gondolatai.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.