SZTE Info

Sikeres uniós programok a Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskolában

A Stella iskolai partnerség és a Déli barátság programokat európai uniós támogatással valósították meg, melyek révén az intézmény számos diákja fejleszthette tudását, kompetenciáit, és szerezhetett életre szóló élményeket.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola az elmúlt két félévben két európai uniós támogatású projektet is meg: a „Stella iskolai partnerség” TÁMOP-3.2.13-12/1-2013-0009 projektnek köszönhetően a Stella Egyesület szervezésében a 2013/2014-es tanév I. félévében, valamint a 2013/2014-es tanév II. félévében összesen 26 gyermek kapott arra lehetőséget, hogy az iskolában szervezett és bonyolított, színvonalas és tartalmas szakkörben vegyen részt.

A programban – amely a Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatásával valósult meg –, az iskola ének, fafúvós és rézfúvós szakos tanulói olyan szakkörön vehettek részt, ahol speciális, ezekre a hangszerekre, illetve szakterületekre kidolgozott légző gyakorlatokat sajátíthattak el. Ezek a gyakorlatsorok nagyban hozzájárulnak a hangszeres játék során fennálló egyoldalú terheléssel járó egészségügyi kockázatok csökkentéséhez, nagyban segítik a tanulók technikai tudásának a legalapvetőbb elemeit érintő fejlesztését, valamint bővítését.

A program támogatásával 2014. augusztusban 20 diák kapott lehetőséget arra, hogy táborozzon és zeneirodalmi témákat földolgozó foglalkozásokon vegyen részt a Csongrádi Zenei Táborban. A tábori foglalkozások tematikája kapcsolódott a tanév során feldolgozott tananyaghoz. Újdonság volt azonban, hogy olyan aspektusból, interpretációból közelítették meg a foglalkozások során az adott témákat, melyeknek feldolgozására a tanév feszített programja nem adhat lehetőséget.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

A zeneművészeti szakközépiskolában megvalósult egy másik projekt is, a „Déli barátság” TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0003 kódszámú, szintén az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával. Ez a pályázat kifejezetten olyan iskolák kapcsolatfelvételét, programkínálatának bővítését támogatja, amelyek hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat nevelnek, oktatnak. Korábban is számos együttműködési lehetőség adódott már az iskolák számára, azonban arra még nem volt példa, hogy olyan kezdeményezés megvalósításának támogatására pályázhassanak, amelynek egyik feltétele, hogy különböző helyzetű iskolák alakítsanak ki kapcsolatot egymással, ily módon lehetőséget teremtve a tanulók és pedagógusaik számára arra, hogy a sajátjuktól eltérő életminőségű és helyzetű társakkal kerüljenek együttműködő kapcsolatba. A program azért is különösen hasznos, mert a részt vevő tanulók szociális kompetenciái fejlődnek, valamint kulcskompetenciáikat is fejlesztik a program során. Mindez hozzájárul a tanulmányi eredményeik javulásához, valamint ahhoz, hogy eredményesek legyenek a mindennapi életben és az iskolában is. A módszer és a program hatásai pedig messzire nyúlnak: a sikeres iskolai részvétel hozzásegíti a tanulókat magasabb iskolai végzettség megszerzéséhez, amely által nő az elhelyezkedési esélyük a munkaerőpiacon.

A program az együttműködés során lehetőséget nyújt arra, hogy a különböző helyzetű iskolák, illetve tanulók a pedagógusokkal együtt tetszőlegesen kiválasztott és közösen felépített projektet dolgozzanak ki és valósítsanak meg.

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. január 27.

Kiemelt_Zolnay_Kriszta

Szeged és London között ingázik: a Richter igazgatósági tagja, multinacionális gyógyszercégeket képviselt a nemzetközi porondon, most a pénz és az egészségügy metszéspontján végez szakértői munkát a Tisza-parti város Kígyó Patikája tulajdonosaként is ismert dr. Zolnay Kriszta. Az SZTE Gyógyszerésztudományi Karán végzett szakemberrel életútjáról beszélgetve megtudtuk, időnként miért kérdezi önmagától: „Ez tényleg velem történt meg?”

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 25.
    13:00 - 17:00
  • február 25.
    16:00 - 17:00
    A megjelenteket köszönti: Gácser Attila, a Biológia Intézet vezetője
    A kötetet bemutatják: a könyv lektora, Nagy Lászlóné, valamint a könyv szerkesztője és szerzői: Balázs János, Hegyi Andrea, Poór Péter, Sinka Rita és Vörös Mónika
  • február 25.
    18:00 - 19:00
    Hiteles és motiváló előadás a Mentor(h)áló Pedagógiai esték 2020-as tavaszi évadában a futás, azon belül az ultrafutás különös világáról. Vendégünk Lubics Szilvia magyar amatőr hosszútávfutó és ultramaratonista, az Ultrabalaton és a Spartathlon többszörös győztese!
    Jegyár: kedvezményes 1.800 Ft (SZTE-kártya, diákigazolvány, pedagógusigazolvány); teljes árú 2.400 Ft. Kedvezményes jegyek csak személyesen vásárolhatók, a vásárláskor be kell mutatni a kedvezményre jogosultságot igazoló dokumentumot! Jegyek november 11-től kaphatók az IH Rendezvényközpontban és online, a http://jegyek.ihrendezvenykozpont.hu/category/entry-ticket weboldalon.
    Az SZTE Mentor(h)áló 2.0 projekt programja
  • február 25.
    18:00 - 19:00
    A Dugonics Társaság előadóülése
    Előadó: Dr. Kerek Ferenc zongoraművész, a Dugonics Társaság elnöke, az SZTE Bartók Béla Művészeti Kar oktatója
    Beszélgetőtársak: Gyüdi Sándor, a Szegedi Szimfonikus Zenekar igazgatója
    Kerek Attila, SZMJV protokoll- és rendezvényreferense, a Dugonics Társaság elnökségi tagja
  • február 26.
    08:00 - 09:00
    Az SZTE BTK Pszichológiai Intézet szervezésében