Bezár

Hírarchívum

Marketingkonferencia az SZTE-n

Marketingkonferencia az SZTE-n

2014. augusztus 27.
8 perc

Huszadik alkalommal rendezik meg a Marketing Oktatók Klubjának (MOK) éves konferenciáját, melynek idén ismét Szeged, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara ad otthont 2014. augusztus 28-án és 29-én.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A kétnapos rendezvényt a Magyar Tudományos Akadémia Marketingtudományi Albizottsága, valamint a Magyar Marketing Szövetség támogatásával szervezik. Célja, hogy elősegítse a hazai marketingoktatás és -kutatás folyamatos fejlődését, illetve elősegítse a marketing oktatók és kutatók eszmecseréjét.

A huszadik rendezvényt az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért nevében szervezi meg a területen munkálkodók közössége, és már maga a szervezeti megújulás is jelképezi a marketing mint tudományág területén végbemenő változásokat.

A marketing folyamatosan megújuló, változó tudományág, hiszen a hazai és nemzetközi, vagy B2C és B2B, illetve a profitorientált és nonprofit piacokon a szakemberek folyamatosan új trendek születésének lehetnek tanúi. Ez pedig a kutatás, a stratégiaalkotás, a márkázás, a kommunikáció, az értékesítés és még sok egyéb területen alkalmazott eszközök és elvek átalakulásához vezet – vagy éppen ezeket az átalakulásokat generálja. A konferencia plenáris és szekcióülésein ezt a változó világot és ennek a szűken vett szakmákra, a marketing oktatására és kutatására gyakorolt hatásáról cserélhetnek eszmét az érdeklődők.

A konferencián oktatók, kutatók középiskolai tanárok és gyakorló szakemberek mutatják be elméleti és gyakorlati eredményeiket, esettanulmányaikat, új módszereiket, valamint oktatási tapasztalataikat.

A PhD-hallgatók kutatási előmenetelének támogatására a nulladik napon úgynevezett PhD-kollokviumot rendeznek, amelyen a doktorjelöltek az előzetesen leadott vitaanyaguk, kutatási tervük prezentálását követően a vitában az adott tématerület vezető hazai kutatóitól kapnak értékelést, javaslatokat, támogatást. A kollokvium szakértői, illetve tutori testülete igen rangos szakemberekből áll: Rekettye Gábor (Pécsi Tudományegyetem), Simon Judit (Budapesti Corvinus Egyetem) és Hetesi Erzsébet (Szegedi Tudományegyetem) vesznek részt a munkában.

A marketingkonferencia megnyitóját 2014. augusztus 28-án, csütörtökön délelőtt 10 órakor tartják a Szegedi Tudományegyetem Rektori Hivatala épületének második emeleti dísztermében (Szeged, Dugonics tér 13.), a rendezvényt Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora nyitja meg, köszöntőt mond Piskóti István, a MOK elnöke, valamint Hetesi Erzsébet, a konferencia főszervezője.

 

SZTEinfo

 

 

A konferencia részletes programja:

 

Marketing megújulás” - Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája
Részletes Program

2014. augusztus 27. szerda

PhD kollokvium (SZTE GTK KO108. terem - Szeged, Kálvária sgt. 1.)

14.00-16.00

Szakértői, tutori testület:

§ Rekettye Gábor, Pécsi Tudományegyetem

§ Simon Judit, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Hetesi Erzsébet, Szegedi Tudományegyetem

előadások:

§ Szakó Tímea: Etikus marketing

§ Kazár Klára: Márkaközösség pszichológiai érzetének vizsgálata zenei fesztiválok esetén

§ Pap Katalin: A referenciacsoportok hatása a 6-14 éves korosztály fogyasztói magatartására

 

2014. augusztus 28. csütörtök


9.00-10.00 Regisztráció (SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13.)

10.00-11.45 Megnyitó – plenáris ülés


Helye: SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13., Díszterem (2.emelet)

Szabó Gábor a Szegedi Tudományegyetem rektora
Piskóti István MOK elnök
Hetesi Erzsébet főszervező

§ Vörös József: A termelési és marketing funkció egymásra utaltságáról

§ Józsa László: Marketingoktatás és kutatás Indiában és Új-Zélandon - Egy kutatói év tanulságai

§ Kozák Ákos, Veres Edit: Társadalom és rétegződés

Az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, Marketingtudományi Albizottsága Publikációs Nívódíj átadása – Rekettye Gábor, az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság alelnöke, a Marketingtudományi Albizottság elnöke, Simon Judit, a Marketingtudományi Albizottság titkára, Veres Zoltán a Publikációs Nívódíj Bizottság elnöke

Az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtára – Pomázi Gyöngyi, Vida Krisztina


11.45-13.15 Ebéd (SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13, Aula)

13.30-15.10 Szekcióülések 1. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)


Közösségek, márka, identitás

Helye: KO101. terem

Szekcióelnök: Ercsey Ida, Széchenyi István Egyetem

§ Fehér Katalin: Selfie és ussie: reputáció, kontroll, digitális identitás

§ Ercsey Ida: Közös az értékteremtés a kulturális szektorban?

§ Kazár Klára: Fesztivállátogatást befolyásoló tényezők vizsgálata fókuszálva a márka szerepére

§ Prónay Szabolcs, Hetesi Erzsébet: A márkákhoz való kötődés szerepe a csoporttudatban

§ Soós Mihály, Szabó Sára, Szakály Zoltán: A testtömeg-menedzselés során igénybevett és hitelesnek tartott információforrások


Business marketing – KKV

Helye: KO108. terem

Szekcióelnök: Berács József, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Kopcsay László: Az élelmiszer kiskereskedelmi hálózatok megújuló stratégiái Magyarországon, 2014-ben

§ Gáti Mirkó: A kis- és középvállalati marketing értelmezési tartománya – hogyan azonosítják és jellemzik marketingtevékenységüket a hazai kis- és középvállalatok?

§ Nagy Gábor, Berács József: Hogyan allokálják stratégiai erőforrásaikat a kis- és közepes méretű vállalatok gazdasági válság idején a teljesítmény növelése érdekében?


Fogyasztói magatartás I.

Helye: KO410. terem

Szekcióelnök: Totth Gedeon, Budapesti Gazdasági Főiskola

§ Molnár László, Kása Richárd: Pénzintézeti percepciók a közép-magyarországi és az észak-magyarországi fogyasztók körében

§ Totth Gedeon, Harsányi Dávid: A megújulás szükségessége a hazai borászatok marketing tevékenységében

§ Pólya Éva: Gyermekek édességfogyasztás és vásárlás esetében betöltött szerepének vizsgálata, a lehetséges meggyőzési stratégiák feltárása

§ Gyulavári Tamás, Hubert József: A hatásosság és hatékonyság fogalmainak értelmezése online vs. offline kampányok keretében

§ Piskóti Marianna: A környezeti kötődés meghatározása és kapcsolata a környezeti attitűddel


A marketing oktatás módszertani megoldásai és tapasztalatai

Helye: KO411. terem

Szekcióelnök: Sasné Grósz Annamária, Pannon Egyetem

§ Sasné Grósz Annamária, Hargitai Dávid Máté: Magyar hallgatók nemzetközi környezetben – Sikerkritériumok

§ Gulyásné dr. Kerekes Rita, Hajdú Noémi: Irányított esettanulmányok a gyakorlatorientált oktatás szolgálatában

§ Kiss Marietta, Kun András István: A jelzési hipotézis vizsgálata a felsőoktatási marketingben

§ Domán Szilvia, Tamus Antalné, Dinya László: Jövőbeli elvárások és jelenlegi tapasztalatok a felsőoktatás hallgatói körében

§ Kun András István, Svantner Bernadett: Beiskolázási nyílt napok a felsőoktatási marketingben - egy felméréssorozat tanulságai


15.10-15.30 Kávészünet (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)

15.30-16.50 Szekcióülések 2. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)


Non-business marketing I. - Önkéntesség

Helye: KO101. terem

Szekcióelnök: Hofmeister-Tóth Ágnes, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Csovcsics Andrea, Hetesi Erzsébet: Az egyéni önkéntesség motivációinak feltárása és azok marketing vonatkozása

§ Dudás Katalin, Szakó Tímea: Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartása - Az ökofalvak esete

§ Hofmeister-Tóth Ágnes, Kasza-Kelemen Kata, Piskóti Marianna: Másokért tenni - Önkéntesség Magyarországon

§ Eisingerné Balassa Boglárka, Gábora Bernadett: Most mutasd meg! Önkéntesek bevonásának lehetőségei a győri EYOF kapcsán


Business marketing – innováció

Helye: KO108. terem

Szekcióelnök: Piskóti István, Miskolci Egyetem

§ Hajdú Noémi, Papp Adrienn: Co-creation controlling, mint az innováció-controlling része

§ Agárdi Irma: Többcsatornás értékesítés, mint dinamikus képesség

§ Piskóti István: Kooperációs kompetencia innovációs hatásai – marketingteendők


Fogyasztói magatartás II.

Helye: KO410. terem

Szekcióelnök: Veres Zoltán, Pannon Egyetem

§ Lendvai Edina, Czibolya Anita: A hízott libamáj fogyasztásának aktuális kérdései

§ Földi Kata: Magyar származás szerepe a kereskedelmi márkás élelmiszerek márkaválasztására Kelet-Magyarországon

§ Veres Zoltán, Platz Petra, Hámornik Balázs Péter, Tarján Tamás: A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai

§ Sasné Grósz Annamária, Urbán Ákos: Magyarok a határon túl


Business marketing – menedzsment

Helye: KO411. terem

Szekcióelnök: Hetesi Erzsébet, Szegedi Tudományegyetem

§ Huszár Sándor, Prónay Szabolcs, Buzás Norbert: Egyetemi kutatók attitűdje a találmány hasznosításra vonatkozóan

§ Grőger Nóra, Vágási Mária: Terméktanúsítási szolgáltatások vizsgálata a szolgáltató-megrendelő partnerkapcsolat tényezői alapján - A minőséget tanúsító szolgáltatás minősége

§ Simon Norbert: Marketing és értékesítés a napi gyakorlatban - Medikémia Zrt.

§ Berki Viktor, Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Az üzleti kapcsolatok csatornái: mire való az információs technológia?

17.45 Busz indulása a vacsora helyszínére

Találkozó hely 1: Hotel Novotel (Szeged, Maros utca 1.) Főbejárat előtt
Találkozó hely 2: SZTE-GTK (Szeged, Kálvária sgt. 1.,) Főbejárat előtt
Találkozó hely 3: Móra kollégium (Új-Szeged, Középfasor 33), Főbejárat előtt

18.30 -23:00 Vacsora és esti program

Helyszín: Majoros Tanya, Ásotthalom

2014. augusztus 29. Péntek

9.00-11.00 Szekcióülések 3. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)


Non-business marketing II.

Helye: KO101. terem

Szekcióelnök: Dinya László, Szegedi Tudományegyetem

§ Dinya László: Fenntarthatósági kihívások és társadalmi marketing

§ Ásványi Katalin: A komolyzene támogatásának legújabb trendje

§ Kenesei Zsófia, Bernschütz Mária: A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban

§ Neulinger Ágnes, Piskóti Marianna: Fiatal véleményvezérek a családban, azaz a fiatal felnőttek befolyása a család környezettudatosságára

§ Gulyásné dr. Kerekes Rita: Civil szervezetek kommunikációs kihívásai

§ Irimiás Anna, Michalkó Gábor, Mitev Ariel: Halászkirályok hullámhosszán: Idősek vallási eseményekhez kapcsolódó élményei


Fogyasztói magatartás III.

Helye: KO108. terem

Szekcióelnök: Törőcsik Mária, Pécsi Tudományegyetem

§ Kincsesné Vajda Beáta: Páciens-szegmensek jellemzői és ezek jelentősége a társadalmi marketingben

§ Szabó Sára, Szigeti Orsolya, Soós Mihály, Szakály Zoltán: Az élelmiszerfogyasztás mögöttes dimenziói: étkezési és testi attitűdök kapcsolata

§ Jasák Helga, Fehér András, Szakály Zoltán: Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban

§ Törőcsik Mária: …már megint más a fogyasztó

§ Kajos Attila: A sportmarketing helye és szerepe a magyar és nemzetközi tudományos életben


Marketingkutatási trendek

Helye: KO410. terem

Szekcióelnök: Simon Judit, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Varga Ákos, Simon Judit, Horváth Dóra, Pintér Attila: Az érzelmek és az agy - fókuszban a neuromarketing kutatás

§ Szűcs Krisztián: Válaszadási hajlandóságot befolyásoló attitűdök

§ Kovács Péter, Révész Balázs: A pénzügyi kultúra és attitűd mérése

§ Hargitai Dávid Máté: Komplex sportszolgáltatás értékelés a magyar atlétikában

§ Huszka Péter, Süle Edit: Egészséges életmód kontra alkoholfogyasztás, - egy empirikus kutatás eredménye a bécsi (WU) és a győri (SZE) egyetemen II.

§ Polereczki Zsolt: Neuromarketing – A fogyasztói magatartás vizsgálatának új lehetőségei


Információs technológia a marketingben

Helye: KO411. terem

Szekcióelnök: Konczosné dr Szombathelyi Márta, Széchenyi István Egyetem

§ Konczosné Szombathelyi Márta: A megújuló hírnév

§ Nagy Ákos, Kemény Ildikó, Szűcs Krisztián, Simon Judit: Az online vásárlást befolyásoló tényezők vizsgálata, különös tekintettel az elektronikus szájreklám hatására

§ Horváth Dóra, Mitev Ariel Zoltán, Bauer András: Mondjam vagy mutassam? Vizuális és verbális információ-feldolgozási preferenciák alakulása 10 év távlatában

§ Kemény Ildikó, Simon Judit, Ugray Zsolt: Te továbbajánlanád? Az offline és online továbbajánlási szándék alakulása az e-kiskereskedelemben

§ Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás, Kiss Tünde: Fogyasztók a vállalatok ellen? - Negatív online szájreklám virtuális kereskedelmi közösségekben

§ Kolos Krisztina, Kenesei Zsófia, Somosi Ágnes: Idősebb fogyasztók technológiai kompetenciáinak meghatározó tényezői.

11.00-11.30 Kávészünet (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)

11.30-13.00 Marketing Oktatók és Kutatók - Egyesület alakuló taggyűlés és konferencia zárás (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1., 007-es terem)

13.00-14.00 Ebéd (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek