A kétnapos rendezvényt a Magyar Tudományos Akadémia Marketingtudományi Albizottsága, valamint a Magyar Marketing Szövetség támogatásával szervezik. Célja, hogy elősegítse a hazai marketingoktatás és -kutatás folyamatos fejlődését, illetve elősegítse a marketing oktatók és kutatók eszmecseréjét.
A huszadik rendezvényt az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért nevében szervezi meg a területen munkálkodók közössége, és már maga a szervezeti megújulás is jelképezi a marketing mint tudományág területén végbemenő változásokat.
A marketing folyamatosan megújuló, változó tudományág, hiszen a hazai és nemzetközi, vagy B2C és B2B, illetve a profitorientált és nonprofit piacokon a szakemberek folyamatosan új trendek születésének lehetnek tanúi. Ez pedig a kutatás, a stratégiaalkotás, a márkázás, a kommunikáció, az értékesítés és még sok egyéb területen alkalmazott eszközök és elvek átalakulásához vezet – vagy éppen ezeket az átalakulásokat generálja. A konferencia plenáris és szekcióülésein ezt a változó világot és ennek a szűken vett szakmákra, a marketing oktatására és kutatására gyakorolt hatásáról cserélhetnek eszmét az érdeklődők.
A konferencián oktatók, kutatók középiskolai tanárok és gyakorló szakemberek mutatják be elméleti és gyakorlati eredményeiket, esettanulmányaikat, új módszereiket, valamint oktatási tapasztalataikat.
A PhD-hallgatók kutatási előmenetelének támogatására a nulladik napon úgynevezett PhD-kollokviumot rendeznek, amelyen a doktorjelöltek az előzetesen leadott vitaanyaguk, kutatási tervük prezentálását követően a vitában az adott tématerület vezető hazai kutatóitól kapnak értékelést, javaslatokat, támogatást. A kollokvium szakértői, illetve tutori testülete igen rangos szakemberekből áll: Rekettye Gábor (Pécsi Tudományegyetem), Simon Judit (Budapesti Corvinus Egyetem) és Hetesi Erzsébet (Szegedi Tudományegyetem) vesznek részt a munkában.
A marketingkonferencia megnyitóját 2014. augusztus 28-án, csütörtökön délelőtt 10 órakor tartják a Szegedi Tudományegyetem Rektori Hivatala épületének második emeleti dísztermében (Szeged, Dugonics tér 13.), a rendezvényt Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora nyitja meg, köszöntőt mond Piskóti István, a MOK elnöke, valamint Hetesi Erzsébet, a konferencia főszervezője.
SZTEinfo
A konferencia részletes programja:
„Marketing megújulás” - Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája
Részletes Program
2014. augusztus 27. szerda
PhD kollokvium (SZTE GTK KO108. terem - Szeged, Kálvária sgt. 1.)
14.00-16.00
Szakértői, tutori testület:
§ Rekettye Gábor, Pécsi Tudományegyetem
§ Simon Judit, Budapesti Corvinus Egyetem
§ Hetesi Erzsébet, Szegedi Tudományegyetem
előadások:
§ Szakó Tímea: Etikus marketing
§ Kazár Klára: Márkaközösség pszichológiai érzetének vizsgálata zenei fesztiválok esetén
§ Pap Katalin: A referenciacsoportok hatása a 6-14 éves korosztály fogyasztói magatartására
2014. augusztus 28. csütörtök
9.00-10.00 Regisztráció (SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13.)
10.00-11.45 Megnyitó – plenáris ülés
Helye: SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13., Díszterem (2.emelet)
Szabó Gábor a Szegedi Tudományegyetem rektora
Piskóti István MOK elnök
Hetesi Erzsébet főszervező
§ Vörös József: A termelési és marketing funkció egymásra utaltságáról
§ Józsa László: Marketingoktatás és kutatás Indiában és Új-Zélandon - Egy kutatói év tanulságai
§ Kozák Ákos, Veres Edit: Társadalom és rétegződés
Az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, Marketingtudományi Albizottsága Publikációs Nívódíj átadása – Rekettye Gábor, az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság alelnöke, a Marketingtudományi Albizottság elnöke, Simon Judit, a Marketingtudományi Albizottság titkára, Veres Zoltán a Publikációs Nívódíj Bizottság elnöke
Az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtára – Pomázi Gyöngyi, Vida Krisztina
11.45-13.15 Ebéd (SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13, Aula)
13.30-15.10 Szekcióülések 1. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)
Közösségek, márka, identitás
Helye: KO101. terem
Szekcióelnök: Ercsey Ida, Széchenyi István Egyetem
§ Fehér Katalin: Selfie és ussie: reputáció, kontroll, digitális identitás
§ Ercsey Ida: Közös az értékteremtés a kulturális szektorban?
§ Kazár Klára: Fesztivállátogatást befolyásoló tényezők vizsgálata fókuszálva a márka szerepére
§ Prónay Szabolcs, Hetesi Erzsébet: A márkákhoz való kötődés szerepe a csoporttudatban
§ Soós Mihály, Szabó Sára, Szakály Zoltán: A testtömeg-menedzselés során igénybevett és hitelesnek tartott információforrások
Business marketing – KKV
Helye: KO108. terem
Szekcióelnök: Berács József, Budapesti Corvinus Egyetem
§ Kopcsay László: Az élelmiszer kiskereskedelmi hálózatok megújuló stratégiái Magyarországon, 2014-ben
§ Gáti Mirkó: A kis- és középvállalati marketing értelmezési tartománya – hogyan azonosítják és jellemzik marketingtevékenységüket a hazai kis- és középvállalatok?
§ Nagy Gábor, Berács József: Hogyan allokálják stratégiai erőforrásaikat a kis- és közepes méretű vállalatok gazdasági válság idején a teljesítmény növelése érdekében?
Fogyasztói magatartás I.
Helye: KO410. terem
Szekcióelnök: Totth Gedeon, Budapesti Gazdasági Főiskola
§ Molnár László, Kása Richárd: Pénzintézeti percepciók a közép-magyarországi és az észak-magyarországi fogyasztók körében
§ Totth Gedeon, Harsányi Dávid: A megújulás szükségessége a hazai borászatok marketing tevékenységében
§ Pólya Éva: Gyermekek édességfogyasztás és vásárlás esetében betöltött szerepének vizsgálata, a lehetséges meggyőzési stratégiák feltárása
§ Gyulavári Tamás, Hubert József: A hatásosság és hatékonyság fogalmainak értelmezése online vs. offline kampányok keretében
§ Piskóti Marianna: A környezeti kötődés meghatározása és kapcsolata a környezeti attitűddel
A marketing oktatás módszertani megoldásai és tapasztalatai
Helye: KO411. terem
Szekcióelnök: Sasné Grósz Annamária, Pannon Egyetem
§ Sasné Grósz Annamária, Hargitai Dávid Máté: Magyar hallgatók nemzetközi környezetben – Sikerkritériumok
§ Gulyásné dr. Kerekes Rita, Hajdú Noémi: Irányított esettanulmányok a gyakorlatorientált oktatás szolgálatában
§ Kiss Marietta, Kun András István: A jelzési hipotézis vizsgálata a felsőoktatási marketingben
§ Domán Szilvia, Tamus Antalné, Dinya László: Jövőbeli elvárások és jelenlegi tapasztalatok a felsőoktatás hallgatói körében
§ Kun András István, Svantner Bernadett: Beiskolázási nyílt napok a felsőoktatási marketingben - egy felméréssorozat tanulságai
15.10-15.30 Kávészünet (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)
15.30-16.50 Szekcióülések 2. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)
Non-business marketing I. - Önkéntesség
Helye: KO101. terem
Szekcióelnök: Hofmeister-Tóth Ágnes, Budapesti Corvinus Egyetem
§ Csovcsics Andrea, Hetesi Erzsébet: Az egyéni önkéntesség motivációinak feltárása és azok marketing vonatkozása
§ Dudás Katalin, Szakó Tímea: Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartása - Az ökofalvak esete
§ Hofmeister-Tóth Ágnes, Kasza-Kelemen Kata, Piskóti Marianna: Másokért tenni - Önkéntesség Magyarországon
§ Eisingerné Balassa Boglárka, Gábora Bernadett: Most mutasd meg! Önkéntesek bevonásának lehetőségei a győri EYOF kapcsán
Business marketing – innováció
Helye: KO108. terem
Szekcióelnök: Piskóti István, Miskolci Egyetem
§ Hajdú Noémi, Papp Adrienn: Co-creation controlling, mint az innováció-controlling része
§ Agárdi Irma: Többcsatornás értékesítés, mint dinamikus képesség
§ Piskóti István: Kooperációs kompetencia innovációs hatásai – marketingteendők
Fogyasztói magatartás II.
Helye: KO410. terem
Szekcióelnök: Veres Zoltán, Pannon Egyetem
§ Lendvai Edina, Czibolya Anita: A hízott libamáj fogyasztásának aktuális kérdései
§ Földi Kata: Magyar származás szerepe a kereskedelmi márkás élelmiszerek márkaválasztására Kelet-Magyarországon
§ Veres Zoltán, Platz Petra, Hámornik Balázs Péter, Tarján Tamás: A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai
§ Sasné Grósz Annamária, Urbán Ákos: Magyarok a határon túl
Business marketing – menedzsment
Helye: KO411. terem
Szekcióelnök: Hetesi Erzsébet, Szegedi Tudományegyetem
§ Huszár Sándor, Prónay Szabolcs, Buzás Norbert: Egyetemi kutatók attitűdje a találmány hasznosításra vonatkozóan
§ Grőger Nóra, Vágási Mária: Terméktanúsítási szolgáltatások vizsgálata a szolgáltató-megrendelő partnerkapcsolat tényezői alapján - A minőséget tanúsító szolgáltatás minősége
§ Simon Norbert: Marketing és értékesítés a napi gyakorlatban - Medikémia Zrt.
§ Berki Viktor, Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Az üzleti kapcsolatok csatornái: mire való az információs technológia?
17.45 Busz indulása a vacsora helyszínére
Találkozó hely 1: Hotel Novotel (Szeged, Maros utca 1.) Főbejárat előtt
Találkozó hely 2: SZTE-GTK (Szeged, Kálvária sgt. 1.,) Főbejárat előtt
Találkozó hely 3: Móra kollégium (Új-Szeged, Középfasor 33), Főbejárat előtt
18.30 -23:00 Vacsora és esti program
Helyszín: Majoros Tanya, Ásotthalom
2014. augusztus 29. Péntek
9.00-11.00 Szekcióülések 3. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)
Non-business marketing II.
Helye: KO101. terem
Szekcióelnök: Dinya László, Szegedi Tudományegyetem
§ Dinya László: Fenntarthatósági kihívások és társadalmi marketing
§ Ásványi Katalin: A komolyzene támogatásának legújabb trendje
§ Kenesei Zsófia, Bernschütz Mária: A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban
§ Neulinger Ágnes, Piskóti Marianna: Fiatal véleményvezérek a családban, azaz a fiatal felnőttek befolyása a család környezettudatosságára
§ Gulyásné dr. Kerekes Rita: Civil szervezetek kommunikációs kihívásai
§ Irimiás Anna, Michalkó Gábor, Mitev Ariel: Halászkirályok hullámhosszán: Idősek vallási eseményekhez kapcsolódó élményei
Fogyasztói magatartás III.
Helye: KO108. terem
Szekcióelnök: Törőcsik Mária, Pécsi Tudományegyetem
§ Kincsesné Vajda Beáta: Páciens-szegmensek jellemzői és ezek jelentősége a társadalmi marketingben
§ Szabó Sára, Szigeti Orsolya, Soós Mihály, Szakály Zoltán: Az élelmiszerfogyasztás mögöttes dimenziói: étkezési és testi attitűdök kapcsolata
§ Jasák Helga, Fehér András, Szakály Zoltán: Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban
§ Törőcsik Mária: …már megint más a fogyasztó
§ Kajos Attila: A sportmarketing helye és szerepe a magyar és nemzetközi tudományos életben
Marketingkutatási trendek
Helye: KO410. terem
Szekcióelnök: Simon Judit, Budapesti Corvinus Egyetem
§ Varga Ákos, Simon Judit, Horváth Dóra, Pintér Attila: Az érzelmek és az agy - fókuszban a neuromarketing kutatás
§ Szűcs Krisztián: Válaszadási hajlandóságot befolyásoló attitűdök
§ Kovács Péter, Révész Balázs: A pénzügyi kultúra és attitűd mérése
§ Hargitai Dávid Máté: Komplex sportszolgáltatás értékelés a magyar atlétikában
§ Huszka Péter, Süle Edit: Egészséges életmód kontra alkoholfogyasztás, - egy empirikus kutatás eredménye a bécsi (WU) és a győri (SZE) egyetemen II.
§ Polereczki Zsolt: Neuromarketing – A fogyasztói magatartás vizsgálatának új lehetőségei
Információs technológia a marketingben
Helye: KO411. terem
Szekcióelnök: Konczosné dr Szombathelyi Márta, Széchenyi István Egyetem
§ Konczosné Szombathelyi Márta: A megújuló hírnév
§ Nagy Ákos, Kemény Ildikó, Szűcs Krisztián, Simon Judit: Az online vásárlást befolyásoló tényezők vizsgálata, különös tekintettel az elektronikus szájreklám hatására
§ Horváth Dóra, Mitev Ariel Zoltán, Bauer András: Mondjam vagy mutassam? Vizuális és verbális információ-feldolgozási preferenciák alakulása 10 év távlatában
§ Kemény Ildikó, Simon Judit, Ugray Zsolt: Te továbbajánlanád? Az offline és online továbbajánlási szándék alakulása az e-kiskereskedelemben
§ Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás, Kiss Tünde: Fogyasztók a vállalatok ellen? - Negatív online szájreklám virtuális kereskedelmi közösségekben
§ Kolos Krisztina, Kenesei Zsófia, Somosi Ágnes: Idősebb fogyasztók technológiai kompetenciáinak meghatározó tényezői.
11.00-11.30 Kávészünet (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)
11.30-13.00 Marketing Oktatók és Kutatók - Egyesület alakuló taggyűlés és konferencia zárás (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1., 007-es terem)
13.00-14.00 Ebéd (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)