SZTE Info

Projektnyitó konferencia a „Mentor(h)áló 2.0 programban”

2014. április 29-én az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar dísztermében tartják a pedagógusképzést érintő SZTE-s projekt nyitókonferenciáját.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem és konzorciumi partnerei 527.485.432 forint támogatást nyertek a TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008 számú, „Mentor(h)áló 2.0 program” című projekt megvalósítására. A kezdeményezés fő célja a tudásalapú gazdaság, a tudástársadalom elvárásaihoz innovatívan alkalmazkodó, annak fejlődését elősegítő pedagógusképzés kialakítása és továbbfejlesztése a dél-alföldi régióban. A projekt keretében a Dél-alföldi Régió valamennyi pedagógusképző intézményének együttműködésével megvalósuló szakmai-tartalmi fejlesztések lehetőséget kínálnak a pedagógusképzés tartalmi/módszertani megújítására – tájékoztatta az SZTE Médiacentrumot Porkoláb Mihály projektmenedzser.

 

Mint fogalmazott, a résztvevők célja, hogy az SZTE Tanárképzési Központját a régió pedagógusképzésének szervező központjává tegyék. A Mentor(h)áló regionális szolgáltató és kutatóközpontot a projekt keretén belül Regionális Pedagógiai Központtá fejlesztik. Kiemelten fontos feladatnak tekintik a köznevelési és felsőoktatási intézmények együttműködésének bővítésére, összehangolására korábban kialakított hálózati együttműködés továbbfejlesztését. Mindemellett hiszen benne, hogy a térségi hálózat fejlesztésének kulcseleme a pedagógusok képzési és továbbképzési rendszerének összehangolása, az intézményi és a pedagógusok igényeire reflektáló továbbképzési kínálat kiépítése.

 

A projekten belül megvalósuló feladatokról, tevékenységekről a 2014. április 29-én, kedden 11 és 15 óra között tartandó nyitókonferencián számolnak be. A rendezvény helyszíne: az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar díszterme (Szeged, Boldogasszony sgt. 4-6.).

 

A részletes program:

 

11.00 – 11.15: Köszöntő

Prof. Dr. Homoki-Nagy Mária oktatási rektorhelyettes, Szegedi Tudományegyetem

 

11.15 – 11.30: „Mentor(h)áló 2.0 program” – a dél-alföldi régió pedagógusképzés fejlesztése és megújítása

Prof. Dr. Pukánszky Béla szakmai vezető

 

11.30 – 11.50: Oktatáspolitikai koncepció és a TÁMOP-4.1.2.B projektek második körének viszonya

Dr. Rádli Katalin főosztályvezető-helyettes, EMMI Felsőoktatási Államtitkárság

 

11.50 – 12.10: Az OFI országos koordinációs, támogató szerepe a pedagógusképzés modernizációjában

Dr. Kaposi József főigazgató, Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet

 

12.10 – 12.30: Tanulásfejlesztés, hálózati tanulás, tanuló szervezetek

Dr. Baráth Tibor igazgató, SZTE KÖVI

 

12.30 – 13.15: Szünet, büféebéd

 

13.15 – 14.30: „Mentor(h)áló 2.0 program” alprogramjainak, részletes tevékenységeinek bemutatása – a projekt alprogramvezetőinek előadásában:

Dr. Nóbik Attila és Dr. Forgács Tamás – Tanárképző Központ

Dr. Baráth Tibor – Térségi Pedagógiai Központ

Tóth Károly – térségi hálózat

Dr. Herbszt Mária – tanítóképzés

Fáyné Dr. Dombi Alice – óvodapedagógus-képzés

Magyar Adél – gyógypedagógus-képzés

Cseh Györgyi – pedagógiai fejlesztési szolgáltatások

Prof. Dr. Galambos Gábor – informatikai rendszer

 

14.30 – 15.00: Kérdések, válaszok, a konferencia zárása

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. augusztus 31.

Desktop8-001

Jászay Tamás életében meghatározó szerepe van a színháznak. A 30. THEALTER-en művészeti tanácsadóként segítette a fesztivált, emellett a blog jr. szerkesztője és a fesztivál szakmai beszélgetéseinek egyik moderátora. A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék adjunktusát kérdeztük a színházhoz fűződő viszonyáról és a kritikaírásról is.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.