Bezár

Hírarchívum

Címlaptárlat és sajtóelőadások

Címlaptárlat és sajtóelőadások

2008. május 09.
2 perc
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés
Magyarország egyik legszínvonalasabb hetilapja, a HVG mutatkozott be május 8-án a szegedi József Attila Tanulmányi és Információs Központban. A TIK átriumában az újság legötletesebb címlapjaiból nyílt kiállítás, míg az előadóban a Heti Világgazdaság Zrt. munkatársai tartottak érdekes előadásokat a sajtó múltjáról, jelenéről s jövőjéről.
A címlapkiállítást május 6-ától már élvezhették a látogatók, s közel egy hétig, május 15-ig láthatóak az elmúlt tizenöt esztendő legsikeresebb alkotásai e különös műfajban. Az előadásokra csütörtökön ülhettek be a diákok és a média iránt érdeklődők az első emeleti előadóba. Az esemény két órakor kezdődött, ahol a lap stratégai igazgatója, Breitner Miklós beszélt a HVG üzleti és szerkesztési stratégiáiról, illetve a sajtó országos és világhelyzetéről, annak változásairól. A délután folyamán a jelenlévők megismerkedhettek Horváth Zoltán főszerkesztő-helyettes gondolataival is (aki többek között a címlapgrafikák szellemi atyja is).
Breitner Miklós napjaink legaktuálisabb sajtót érintő kérdésével kezdte szemináriumát: veszélyben van-e a nyomtatott sajtó, átveszi-e az online hírközlés a nyomtatott média szerepét? Megtudhattuk, hogy bár az olvasói szokások átalakultak, a nyomtatott sajtó piaca nem csökkent. A női lapok piacán például igaz ugyan, hogy a Nők Lapja példányszáma a rendszerváltás előtti egymillióról valamivel több mint háromszázezerre csökkent, de a hölgy olvasók száma a duplájára, kétmillióra nőtt – csakhogy mára három nagy és több kisebb lap osztozik a gyengébbik nem forintjain. A sajtóhelyzet változásában inkább az integráció figyelhető meg. Az online megjelenéssel a nyomtatott lapok is bővítik szolgáltatásaikat, így az internetes újságok nem szorítják azokat hátérbe.
A HVG teljes olvasottsága közel 380 ezer fő (felmérések szerint Magyarországon átlag 4 ember olvas el egy lapot). Az eladott példányszámok 108 ezer felett vannak hetente. És ami a hirdetések szempontjából nagyon előnyös, hogy ezeknek a 72 százaléka kerül előfizetők postaládájába. Ezzel a számmal az országban csak egy napilap előzi meg a HVG-t: a Népszabadság. Érdekes még, hogy az előfizetők 10 százaléka egyetemista.
Délután négy órától Horváth Zoltán, a HVG főszerkesztő-helyettese, címlapszerkesztő a HVG alapításáról mesélt „Hogyan lett hetilap a magyar almaexport kimaradásból?” címmel. Szóba kerültek a lap szerkesztési elvei, a kép és szöveg kapcsolatok. A címlapok szerepével is megismerkedhettek a hallgatók, valamint egy-két érdekesebb sajtóper tanulságát is megosztotta publikumával a főszerkesztő-helyettes.
Dobó Csaba
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek