SZTE Info

Címlaptárlat és sajtóelőadások

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés
Magyarország egyik legszínvonalasabb hetilapja, a HVG mutatkozott be május 8-án a szegedi József Attila Tanulmányi és Információs Központban. A TIK átriumában az újság legötletesebb címlapjaiból nyílt kiállítás, míg az előadóban a Heti Világgazdaság Zrt. munkatársai tartottak érdekes előadásokat a sajtó múltjáról, jelenéről s jövőjéről.
A címlapkiállítást május 6-ától már élvezhették a látogatók, s közel egy hétig, május 15-ig láthatóak az elmúlt tizenöt esztendő legsikeresebb alkotásai e különös műfajban. Az előadásokra csütörtökön ülhettek be a diákok és a média iránt érdeklődők az első emeleti előadóba. Az esemény két órakor kezdődött, ahol a lap stratégai igazgatója, Breitner Miklós beszélt a HVG üzleti és szerkesztési stratégiáiról, illetve a sajtó országos és világhelyzetéről, annak változásairól. A délután folyamán a jelenlévők megismerkedhettek Horváth Zoltán főszerkesztő-helyettes gondolataival is (aki többek között a címlapgrafikák szellemi atyja is).
Breitner Miklós napjaink legaktuálisabb sajtót érintő kérdésével kezdte szemináriumát: veszélyben van-e a nyomtatott sajtó, átveszi-e az online hírközlés a nyomtatott média szerepét? Megtudhattuk, hogy bár az olvasói szokások átalakultak, a nyomtatott sajtó piaca nem csökkent. A női lapok piacán például igaz ugyan, hogy a Nők Lapja példányszáma a rendszerváltás előtti egymillióról valamivel több mint háromszázezerre csökkent, de a hölgy olvasók száma a duplájára, kétmillióra nőtt – csakhogy mára három nagy és több kisebb lap osztozik a gyengébbik nem forintjain. A sajtóhelyzet változásában inkább az integráció figyelhető meg. Az online megjelenéssel a nyomtatott lapok is bővítik szolgáltatásaikat, így az internetes újságok nem szorítják azokat hátérbe.
A HVG teljes olvasottsága közel 380 ezer fő (felmérések szerint Magyarországon átlag 4 ember olvas el egy lapot). Az eladott példányszámok 108 ezer felett vannak hetente. És ami a hirdetések szempontjából nagyon előnyös, hogy ezeknek a 72 százaléka kerül előfizetők postaládájába. Ezzel a számmal az országban csak egy napilap előzi meg a HVG-t: a Népszabadság. Érdekes még, hogy az előfizetők 10 százaléka egyetemista.
Délután négy órától Horváth Zoltán, a HVG főszerkesztő-helyettese, címlapszerkesztő a HVG alapításáról mesélt „Hogyan lett hetilap a magyar almaexport kimaradásból?” címmel. Szóba kerültek a lap szerkesztési elvei, a kép és szöveg kapcsolatok. A címlapok szerepével is megismerkedhettek a hallgatók, valamint egy-két érdekesebb sajtóper tanulságát is megosztotta publikumával a főszerkesztő-helyettes.
Dobó Csaba
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. január 27.

Kiemelt_Zolnay_Kriszta

Szeged és London között ingázik: a Richter igazgatósági tagja, multinacionális gyógyszercégeket képviselt a nemzetközi porondon, most a pénz és az egészségügy metszéspontján végez szakértői munkát a Tisza-parti város Kígyó Patikája tulajdonosaként is ismert dr. Zolnay Kriszta. Az SZTE Gyógyszerésztudományi Karán végzett szakemberrel életútjáról beszélgetve megtudtuk, időnként miért kérdezi önmagától: „Ez tényleg velem történt meg?”

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *