Bezár

Hírarchívum

OI3

Óvodából iskolába szakmai nap óvodapedagógusoknak

Óvodából iskolába szakmai nap óvodapedagógusoknak

2024. november 04.
3 perc

„Óvodából iskolába” címmel szakmai napot tartottak 2024. október 16-án az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája, Napközi Otthonos Óvodájában, melyre a város óvodapedagógusait hívták meg a szervezők.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A rendezvény kiemelt célja az volt, hogy a résztvevők tanuljanak egymástól a gyermekek óvoda-iskola átmenetének megkönnyítése érdekében. A rendezvény első részében az SZTE JGYPK dísztermében Dr. Zsigriné Dr. Sejtes Györgyi intézményvezető megnyitóját követően plenáris előadások hangzottak el. Dr. Gulyásné Dr. Turcsányi Enikő az SZTE JGYPK Alkalmazott Pedagógiai Intézet Óvodapedagógus-képző Tanszékének egyetemi adjunktusa (Játszani is engedd!) és Bartáné Tóth Mária, a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Óvodák Igazgatóságának vezetője (A szabadidős programok és tevékenységek szerepe az óvodai személyiségfejlesztés folyamatában) a játék, a szabad játék és a szabadidős tevékenységek szerepét mutatták be az iskolába induló kisgyermekek fejlesztésében; Mátyás-Bondor Mónika igazgatóhelyettes pedig arról beszélt, miért is jó jugyusnak lenni, valamint ismertette a 2025/2026. tanévben a gyakorlóiskolában induló orientációkat a résztvevőkkel.


OI6

Dr. Zsigriné Dr. Sejtes Györgyi intézményvezető


A program második részében a gyakorlóiskola épületében az óvodapedagógusok négy játékos műhelygyakorlaton vettek részt forgószínpadszerűen. A Boldogságóra - A boldogság nyomában foglalkozáson Tóth Andrea Katalin óvónő a Boldogságóra programot mutatta be a résztvevőknek játékos tevékenységeken keresztül. A kollégák ízelítőt kaptak a személyiségfejlesztő foglalkozásokról a pozitív pszichológia eszközeivel. A Mozgásban az elme műhelyfoglalkozáson a résztvevők Tőke Anita tanítónő vezetésével kipróbálhatták, hogyan fejleszthetők a kognitív készségek mozgás által óvodás és kisiskolás korban. A műhelygyakorlat a gyerekek fizikai aktivitásának és kognitív fejlődésének kapcsolatára helyezte a hangsúlyt. A foglalkozás bemutatta, hogyan járulhat hozzá a mozgás és mozgásfejlesztés a különböző kognitív képességek – például a figyelem, az emlékezet, a térbeli tájékozódás és a problémamegoldó készség – fejlődéséhez, mozgásos tevékenységekkel.


Zümi kalandjai – elnevezésű műhelyben a gyakorlóóvoda pedagógusai (Timár Marietta, Ács-Kurucz Mariann, Finta Ildikó és Bozókiné Hefkóné Erzsébet) gyakorlati példákat mutattak arra, hogyan lehetséges a kisgyermekek holisztikus fejlesztése programozható képességfejlesztő játékokkal, a robotika segítségével. Három párhuzamos helyszínen - egy mese foglalkozás, egy anyanyelvi fejlesztő játék és egy téri tájékozódást gyakoroltató játékon keresztül – betekintést, ötleteket adtak arra vonatkozóan, hogyan lehet a programozás alapjait bevezetni az óvodai tevékenységekbe. Seres Krisztina tanítónő által vezetett Játszótársam, mondd akarsz-e lenni!? műhelyfoglalkozáson az érzelmek és alkotás szorosan együttműködő kapcsolatát járták körbe a résztvevők egy játékos rajz elkészítésének segítségével. Az átélt benyomások megbeszélésével a kisgyermekkori érzelemvezérelt alkotásban rejlő fejlesztési lehetőségeket vitatták meg a jelenlévő óvodapedagógusok és tanítók.


OI2


A forgószínpadszerű gyakorlatokat kerekasztal-beszélgetés követte, ahol a résztvevők közös eszmecserét folytattak a korai tehetségazonosításról, az iskolára felkészítésről, valamint az óvoda lehetőségeiről a kisgyermekkori fejlesztésben. Az „Óvodából iskolába” című szakmai nap az Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központ Oktatás Modernizációs és Innovációs Klaszterének (OMIK) támogatásával valósult meg.

 

Gyuris Edit

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek