Bezár

Hírarchívum

DSC_2767-001

Pedagógusok kísérleteztek a SzeReTeD Laborban

Pedagógusok kísérleteztek a SzeReTeD Laborban

2023. október 30.
3 perc

Harmadik alkalommal rendezett Regionális Műhelymunkát a SzeReTeD Labor az 5-12 éves gyermekek természettudományos nevelése iránt érdeklődő vagy azzal foglalkozó pedagógusoknak és pedagógusjelölteknek. A résztvevők október 19-én különböző szakmai programokon gazdagodhattak új ötletekkel és tapasztalatokkal az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolában található SzeReTed Labor termeiben.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolában Európai Uniós támogatással 2013-ban felavatott SZERETED Labor (SZEgedi REgionális TErmészettudományos Diáklaboratórium) 10 éves fennállásának tiszteletére természettudományos fókuszú regionális műhelykonferencia-sorozatot szervez.

A rendezvénysorozat fő célja a SzeReTeD Laborban folyó természettudományos tehetséggondozó és tudománynépszerűsítő munka elmúlt 10 évének áttekintése mellett a következő időszakban megvalósuló fejlesztések bemutatása, illetve a Labor regionális kapcsolatainak erősítése. A rendezvénysorozat október közepén a „Természettudományos tehetséggondozás a SzeReTeD Laborban” című rendezvénnyel kezdődött.


Szereted_Labor

A színes programot meghirdető SzeReTeD Labor tevékenységét több célkitűzést követve végzi. Ezek közé tartozik a gyermeki természettudományos érdeklődés felkarolása, a tehetségek szárba szökkenésének előmozdítása. A labor tudatosan törekszik a kísérletalapú gondolkodásfejlesztés minél szélesebb körű megvalósítására. Cél az aktív szerepvállalás a természettudományok kísérleti tapasztalatszerzésen alapuló népszerűsítésében. A labor munkatársai igyekeznek az ifjakat segíteni abban, hogy mihamarabb ráébredjenek környezetük iránti felelősségükre. Végül a természettudományos pedagógus életpályák során fényesre csiszolt szakmai kincsek őrzése, átörökítése is a célok közé tartozik.

DSC_2730

- A rendezvény fő célja az volt, hogy azoknak a pedagógusoknak vagy pedagógusjelölteknek, akik 5 és 12 éves kor közötti gyerekek természettudományos nevelésével foglalkoznak, teremtsünk egy találkozási alkalmat, ahol lehetőségük van arra, hogy inspirációt szerezzenek, ötleteket gyűjtsenek, kicsit feltöltődjenek és szakmai kapcsolatot alakítsanak ki egymással – tudtuk meg Csiszár Imrétől, a labor vezetőjétől.

A Regionális Műhelymunka első programján az egybegyűltek Korom Erzsébet tanszékvezető egyetemi docens „A gyermekkori természettudományos gondolkodásfejlesztés jelentősége és lehetőségei” című informatív előadását hallgathatták meg. Majd a laborvezető lépett a katedrára, a SzeReTeD Laborban zajló kisiskoláskori természettudományos oktatási programba nyújtva betekintést a résztvevőknek. Az előadások után szekcióbeszélgetések következtek, melyeken a pedagógusok és pedagógusjelöltek három különböző csoportban oszthatták meg élményeiket, tapasztalataikat egymással.

DSC_2743

A programsorozatot két gyakorlati foglalkozás zárta. Az egyikben a csongrádi TeTudoD laborból érkezett Szabó László segítségével végeztek buborékos kísérleteket az érdeklődők. A másik foglalkozáson Molnár Milán, a győri Mobilis Központ vezető demonstrátora fénytani kísérleteket segített végrehajtani a résztvevőknek. A műhelykonferencia az IKIKK OMIK Köznevelés Fejlesztési Programjának támogatásával valósult meg.

A labor teljes mértékben nyitott a hallgatók bekapcsolódására is. A programokat velük közösen valósítják meg, az egyetemisták szakmai közreműködőként vehetnek részt rajtuk. Az októberi eseményen is jártak hallgatók.

- Szuperül éreztük magunkat, nagyon tetszettek az előadások és a kísérletek is – mesélte D. Nagy Fruzsina. – Imádok kísérletezni, amikor leülök a tálcához, újra gyereknek érzem magam. Csiszár Imre tanár úr lelkesedése is hozzátett a naphoz, látszott, hogy szívvel-lélekkel segíti a SzeReTeD Labor munkáját – fogalmazott az egyetemista.

A gyakorlatok amellett, hogy a kísérletekkel remek hangulatot teremtenek, egy másik fontos funkcióval is bírnak.

DSC_2821

- A gyakorlati foglalkozásoknak az is a lényegük, hogy a pedagógusok, akik végig csinálják a kísérleteket, olyan kísérletcsomagokat kapnak, amikben 20 diák foglalkoztatására elegendő eszköz található. Így a megtanult kísérleteket később a saját iskolájukban is el tudják végezni – magyarázta a laborvezető, akitől megtudtuk: az elméleti és gyakorlati foglalkozások együttesének köszönhetően ötletekkel és eszközökkel felszerelve térhetnek haza a pedagógusok.

Fotó és szöveg: Bartha Karina

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek