Október 26-án rendezték meg a Mastercard Local Hero Tour szegedi fordulóját, a Károlyi Mihály Kollégiumban. A három hónapon át tartó sorozatban, nyolc egyetem gamerei versenyeznek, melynek a végére minden kategóriából csak egy játékos maradhat. A helyi hősök decemberben mérik majd össze erejüket az országos döntőn, ahol kiderül, ki lesz a verseny abszolút győztese. Végletekig kiélezett versenyek közül a szegedi LOL, League of Legends bizonyult a leginkább látogatottnak az eddigi rendezvények közül.
Az eSport lassan olyan méretűre nő, hogy hazánkban is országos szintű rendezvény sorozatokat építenek rá. Ezt a szerepet tölti be a Mastercard Local Hero Tour harmadik szériája. Ezen amatőr játékosok, versenyzők találkoztak egymással, miközben kipróbáltak különböző videojátékokat, és hatalmas versenyeken vettek részt ahol eldőlt, hogy ki vált helyi hőssé. A területi versenyek során kerültek ki a helyi győztesek (local herok). Az indulók több különböző videójátékban is próbára tették tudásukat, kipróbálták magukat.
Az egyetemisták a League of Legends, vagy akár a FIFA bajnokságokon is kipróbálhatták magukat, emellett VR-élmény, Chill Zone, Samsung fotós kihívás, Brawl Stars, kvízjáték, sőt, még önéletrajz tanácsadás is várt az érdeklődőkre. Így a játék és a küzdelem mellett a karrier is fókuszba került. A fordulók helyezettjeit értékes nyeremények várták.
A virtuális küzdőterek és a VR élmény mellett a Snowattack kihívásban is részt vehettek a jelentkezők. Ennek a kihívásnak a lényege, hogy a versenyzőknek egyensúlyozni kellett egy gördeszkán, hosszú percekig, ami a snowboardot (hódeszkát) szimbolizálta. A legjobbak értékes Snowattack nyereményeket vihettek haza.
Képgaléria a kihívásról
A legnagyobb érdeklődés a League of Legends iránt mutatkozott. A MasterCard Local Hero Tour szegedi LOL fordulója 19 egyéni versenyzővel indult. A szervezőktől megtudtuk, hogy ez rekord. A játékot egyenes kieséses rendszerben bonyolították le, úgynevezett best of 3 (BO3) módban, ami annyit tesz, hogy három körből kell a legtöbbet nyerni, a döntetlen mérkőzést, pedig egy meccslabda dönti el. A szervezők azt is hangsúlyozták, hogy általában körmérkőzés szokott lenni a helyi fordulókon, így mindenki játszik mindenkivel, de a rekordérdeklődésre való tekintettel alakították ki ezt a játékmenetet, ami gyakorlatilag így a hirtelen halál koncepciója volt.
Képgaléria az eseményről
A jelenlegi versenyen több, mint 150 karakter közül választhattak a versenyzők. Az egyes játékok hossza változó volt, függött a játékosok képességeitől, tapasztalati szintjétől és a karakterek képességeitől is.
A rendezvény szórakoztató és szakmai részéről műsorvezetők, szakértők gondoskodtak, így mindenki megtalálta azokat a területeket, amelyek miatt érdemes volt elmennie a rendezvényre.
SZTEinfo – Kovács-Jerney Ádám
Fotó: Gór-Nagy Gábor, Kovács-Jerney Ádám