Bezár

Hírarchívum

IMG_8182

Egy év tapasztalatairól számoltak be a Tanítsunk Magyarországért program Nyílt Napján

Egy év tapasztalatairól számoltak be a Tanítsunk Magyarországért program Nyílt Napján

2022. február 18.
3 perc

Egy éve csatlakozott a Szegedi Tudományegyetem az országos Tanítsunk Magyarországért programhoz rekordszámú hallgatóval. Ennek alkalmából mentorok, mentortanácsadók és iskolai koordinátorok számoltak be az elmúlt év eredményeiről a program iránt érdeklődő egyetemistáknak a 2022. február 17-i nyílt napon. Dr. György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár a rendezvényen elmondta, hogy a Tanítsunk Magyarországért program meghatározó élményekhez juttatja a vidéki településeken élő általános iskolásokat.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

„A Szegedi Tudományegyetemmel egy éve csatlakoztunk az országos Tanítsunk Magyarországért programhoz rekordszámú hallgatóval. Ez alatt az idő alatt már több mint 1000 SZTE-s kapcsolódott be a kezdeményezésbe, közülük körülbelül 300-an váltak mentorrá, ami mindenképpen jelentős siker. A program célja, hogy perspektívát nyújtson a vidéki településeken élő általános iskolásoknak a pályaválasztásban, továbbtanulásban, és hogy élményekkel gazdagítsa őket " – mondta el Prof. Dr. Badó Attila, a szegedi Tanítsunk Magyarországért programot koordináló SZTE Junior Akadémia elnöke a nyílt napon, a Szegedi Tudományegyetem Rektori Épületében.

IMG_7873

 

Dr. Habil. Újvári Edit, az SZTE Junior Akadémia igazgatója kiemelte: nagyon sok pozitív visszajelzés érkezett az őszi mentorálással kapcsolatban a diákoktól és a szülőktől, várják a régi és új mentorokat az iskolákba. „A programhoz ebben a félévben 16 dél-alföldi település 21 általános iskolájának 35 osztálya csatlakozott" – összegezte.

 IMG_7965

„Magyarországon – ahogy a világon mindenütt – vannak olyan, a munka és a továbbtanulási lehetőségektől távol eső kistelepülések, ahonnan a gyerekek nem tudják befutni azt a pályát, amelyre a képességeik alapján alkalmasak lennének” – mondta Dr. György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár. Kiemelte, hogy az ezeken a kistelepülésen élő gyerekeknek – noha 98 százalékuk továbbtanul – az 54 százaléka csupán általános iskolai végzettséget szerez, szemben a 12 százalékos országos átlaggal. Kifejtette, elsősorban az a probléma, hogy ezek közül a gyerekek közül sokan 14 éves korukig nem hagyják el településük határát, így az ezt követő iskola- és közösségváltást is megpróbáltatásként élik meg. A Tanítsunk Magyarországért program meghatározó élményekhez juttatja ezeket a diákokat. A velük foglalkozó, hozzájuk korban közel álló mentoroknak pedig olyan kérdéseket is fel mernek tenni a gyerekek, amilyeneket másoknak nem.

 IMG_7928

Dr. Fendler Judit, a Szegedi Tudományegyetem kancellárja hangsúlyozta: az SZTE célja, hogy a dél-alföldi régióban semmi ne akadályozza meg a fiatalokat abban, hogy részt vehessenek a felsőoktatásban. A program is ehhez nyújt segítséget. Karikó Katalin, az SZTE kutatóprofesszora példáján keresztül továbbá rávilágított arra, hogy kitartó tanulással, a tanárok, mentorok segítségével milyen sikereket lehet elérni.

 IMG_7897

Prof. Dr. Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora megköszönte a mentorhallgatók munkáját. Biztatta az eseményen megjelent leendő mentorokat a segítő tevékenységre, hiszen azzal a társadalom hasznára cselekednek.

 IMG_8026

IMG_8081

IMG_8180

Az eseményen Szugyiczki Zsuzsanna és Márton Gábor mentortanácsadó oktatók mentorálási folyamatokról tájékoztatták az érdeklődő hallgatókat, míg Podmaniczki Éva, az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Czina Sándor Tagintézményének iskolai koordinátora a fogadóintézmények szemszögéből összegezte a tapasztalatokat.

IMG_8127

Golovics Lilla, Gustafik Gergő és Lelóczki Éva kiemelkedő teljesítményükért mentornagyköveti megbízást vehettek át. Előadásukban személyes élményeket osztottak meg a hallgatósággal. Bemutatták, hogy azon túl, hogy a tanulmányaikban segítik a gyerekeket, közösségi programokra, kirándulásokra vitték el őket. Ezek hatására pozitív változásokat tapasztaltak meg mentoráltjaik életében. Többek között trambulinozni, bowlingozni, könyvtárba, színházba kísérték el a gyerekeket, akik közül sokan életükben először jártak Szegeden, vagy léptek ki a településről, ahol élnek.

SZTEinfo

Fotó: Sahin-Tóth István

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek