Sajtónyilvános eseményen, az újságírókkal közösen várta a fiziológiai és orvostudományi Nobel-díj bejelentését a Szegedi Tudományegyetem vezetősége 2023. október 2-án, az egyetem központi épületében. Az SZTE kutatóprofesszorát, Karikó Katalint évek óta az esélyesek között tartották számon, és idén meg is kapta a tudományos világ legjelentősebb elismerését. A Szegedi Tudományegyetem élőben kapcsolta az SZTE történetének második Nobel-díjasát, Amerikából.
Az innováció sikere és bukása – elérhető az Alumni Uni következő epizódja
Az innováció sikere és bukása – elérhető az Alumni Uni következő epizódja
2021. május 11.
2 perc
Az SZTE Alma Mater tizenegyedik alkalommal szervezte meg az Alumni Uni – Tudásműhely előadását, melyben Dr. Lengyel Balázst, a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont munkatársát és Huszár Sándort, az SZTE Gazdaságtudományi Karának oktatóját látták vendégül. Az előadás mától az SZTE Alma Mater YouTube csatornáján is megtekinthető.
Mi is pontosan az innováció? Hogyan terjednek az innovatív szolgáltatások vagy termékek? A vállalkozói kedvet és a start upokat hogyan befolyásolja az innovatív szemlélet? Az Alumni Uni - Tudásműhely legújabb részében választ kaphatunk ezekre a kérdésekre, elméleti és fogyasztói szempontokat egyaránt figyelembe véve. Az előadásokban Dr. Lengyel Balázs tudományos- és elméleti oldalról mutatta be a témát, Huszár Sándor pedig a fogyasztói szemléletet helyezte a középpontba. A két rövid előadást egy beszélgetés követte, melyet Koppány Enikő, az SZTE Stratégiai és Fejlesztési Főigazgatóság Üzletfejlesztési Központ vezetője moderált.
Az innováció földrajzi és kapcsolati hálózatokon belüli elterjedését a korábban úttörő újításnak számító iWiW közösségi oldal példáján keresztül szemléltette Dr. Lengyel Balázs, az Eötvös Lóránd Kutatási Hálózat Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont munkatársa. A prezentációban feltűnő ábrák, a matematikai modellek és példák segítenek megérteni, hogy hogyan és mikor jelenik meg innováció egy adott ország különböző pontjain és milyen módon terjed el. A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának oktatója, Huszár Sándor előadásában a fogyasztóközpontú szemléletet helyezte górcső alá és többek közt olyan kutatásokat ismertetett, amikkel kimutatható az innováció terjedése és a fogyasztói szándékot befolyásoló tényezők. Számos példával illusztrálta azt is, hogy mennyiben jósolható meg egy-egy innovatív ötlet későbbi sikeressége - konkrét eseteken, akár „baklövéseken” keresztül szemléltetve.
A következő Alumni Uni – előadásokról és további érdekes tartalmakról az SZTE Alma Mater honlapján, Facebook és Instagram oldalán valamint a blogon tájékozódhatnak.
Az Alumni Uni előadások az EFOP-3.4.3-16-2016-00014 projekt keretében valósulnak meg.