A fogyasztók változó igényei és problémái, a versenytársak megfelelő módon történő elemzése és leküzdése, a különböző üzleti modellek feltérképezése és alkalmazása, valamint a pitchelési technikák beépítése is terítékre került a EUGLOH Innovation Days nevű, három napos, szabadon választható 2 kredites kurzuson.
A május 19-21. között megrendezett EUGLOH Innovation Days célja a hallgatók támogatása és a startup kultúrára épülő vállalkozások megismerése volt. Az online térben megrendezett, szabadon választható kurzuson 21 hallgató közül 7 képviselte a Szegedi Tudományegyetemet. A diákok az ötletversenyen való részvétel keretében négy workshopon is bővíthették tudásukat.
Az online rendezvény első és második napján Huszár Sándor, az SZTE Gazdaságtudományi Kar oktatója adott elő. Prezentációja a “Probléma és megoldás” címet viselte. Az előadás azt tárta fel a hallgatók előtt, hogy miképpen azonosítsák a fogyasztói problémát a hallgatók az adott projektben, amelyen dolgoznak. Az oktató mindemellett érintette azt is, hogy egy ötlet milyen módon tud megoldást nyújtani erre a bizonyos problémára. A második napon Huszár Sándor a "Piac feltérképezése" címen nyújtott részletes tájékoztatást a diákoknak arról, hogy a potenciális vásárlók igényeinek megismerése és a versenytársak elemzése mennyire fontos. Az előadó kiemelte, hogy a jövőbeli piac megismerése és megértése azért lényeges, hogy a vállalkozó kitűnjön a versenytársak közül és valós fogyasztói igényeket elégítsen ki.
Farkas Tamás, az SZTE Üzleti Tudományok Intézete Marketing-menedzsment szakcsoport doktorandusz hallgatója “Üzleti modell” című előadásában azt ismertette, hogy egy vállalkozásnak milyen módon származhat bevétele. Ezt a prezentáció címének megfelelően különböző üzleti modelleken át mutatta be. A hallgatók erre alapozva ki tudták választani és implementálni azt a módszert, ami a leginkább illik a “vállalkozás ötletükhöz”. Az előadó a harmadik napon pitchelési technikákat mutatott be és tippeket adott át. Mindezt különböző példákon keresztül szemléltette. Előtérbe kerültek azok a jógyakorlatok, amiket sikeresen alkalmaznak jelenleg is szerte a világon. Emellett, azokkal a hibákkal is megismerkedhettek a hallgatók, amelyeket nem szabad elkövetni.
A hallgatók napjait a workshopok és a mentorokkal való közös munka tette ki. Mind az öt csapat külön mentorral dolgozott együtt, ők segítették a hallgatókat az öltetek kidolgozásában és a pitchre (rapid üzleti prezentáció, amely során a startup ötletgazda néhány percben megpróbálja felkelteni a sokat látott befektető érdeklődését, és meggyőzni arról, hogy érdemes invesztálni a cégébe) való felkészülésben.
Az EUGLOH Innovation Days nevet viselő, három napos szabadon választható kurzus ötletversenyén a 21 hallgató 3-5 fős csoportokban mérettette meg magát. Közülük a Nature Design Solutions bizonyult a legügyesebbnek, ezzel ők részesülhettek a nyereményből, amely a Szegeden eltöltött hosszú hétvége mellett egy 1 éves hozzáférést jelent az SZTE Coursera anyagaihoz, vizsgákkal és tanúsítvánnyal együtt. Ezen felül a győzteseknek az SZTE további mentorálást biztosít az SZTE Virtus mentor csapata által.
Az ötletversenyt Sándor Attila, Prof. Dr. Elísio Costa, Maxime Blanc, Prof. Dr. Reiner Leidl zsűrizte.
SZTEinfo - Pósa Tamara