2020. augusztus 31. és szeptember 25. között – az SZTE Neveléstudományi Intézet és Oktatáselméleti Kutatócsoport szervezésében – sikeresen lezajlott az egyetemi bemeneti kompetenciamérés.
Az idei felmérésen az egyetem mintegy 1.842 újonnan felvett hallgatója vett részt. Az SZTE OK által fejlesztett eDia online mérés-értékelési rendszer segítségével a TIK számítógépes kabinetében lebonyolított mérés mindenki számára egységes része kiterjedt a felsőoktatási tanulmányokhoz nélkülözhetetlen kognitív (szövegértés, matematikai gondolkodás, általános problémamegoldó képesség) és nem kognitív területekre (tanulási stratégiák, módszerek és attitűdök). A tesztek megoldása után a hallgatók azonnal információt kaptak arról, hogy hány százalékot értek el az adott teszten. Az összegző, személyre szabott, objektív viszonyítási pontokkal és fejlesztési javaslatokkal ellátott, mintegy 10-15 oldalas visszacsatolást az Oktatáselméleti Kutatócsoport az elmúlt napokban elküldte a résztvevőknek. A hallgatói lemorzsolódás kezelése céljából megvalósuló egyetemi szintű projekt ezen egysége egy 1 kredites kurzussal valósult meg. A kurzus teljesítéséhez szükséges érdemjegy elfogadásáról vagy elutasításáról a félév folyamán a CooSpace felületén később dönthetnek a hallgatók.
A bemeneti kompetenciamérés az EFOP-3.4.3-16-2016-00014 számú, „A Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerőpiaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében” című projekt 1. számú, a „Hallgatói lemorzsolódás kezelése” című alprojektben, az Európai Unió támogatásával valósul meg.
SZTEinfo