SZTE Info

IMG_5353

Ifjúsági életpálya-modellt dolgoz ki az SZTE a dél-alföldi régió szakképzési centrumaival

A Szegedi Tudományegyetem egy olyan ifjúsági életpályamodell kidolgozását kezdeményezte a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel, amely értelmében a fiatalok már 13-14 éves korban betekintést nyerhetnek bizonyos szakterületekbe és szakmákba – a középiskolai elindulásától az egyetemi képzésen át egészen a munkaerőpiaci betagozódásig. A kezdeményezés első lépéseként a közelmúltban tartottak szakmai megbeszélést a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Napjainkban mind fontosabbá válik, hogy az oktatás is felismerje a jelen kor kihívásait és alkalmazkodni is tudjon a piaci igényekhez. A Szegedi Tudományegyetem már több középiskolával is sikeres partneri kapcsolatot alakított ki, most azonban még nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a középfokú oktatási intézményekkel közös szakmai együttműködésekre. A magas színvonalú oktatás és a versenyképes ismeretek biztosítása mellett elkötelezett SZTE kiemelten fontosnak tartja azt, hogy ezen cél elérése érdekében a régió szakképzési centrumaival is – mint az egyetem egyik potenciális utánpótlás bázisát biztosító intézményrendszerrel – együttműködjön.


Szakkepzesi_Centrum_vezetoi_meeting_20200714_BA
Képgaléria a megbeszélésről

 

A Szegedi Tudományegyetem egy olyan ifjúsági életpályamodell kidolgozását kezdeményezte a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel, amely értelmében a fiatalok már 13-14 éves korban betekintést nyerhetnek bizonyos szakterületekbe és szakmákba – a középiskolai elindulásától az egyetemi képzésen át egészen a munkaerőpiaci betagozódásig. A kezdeményezés első lépéseként 2020. július 14-én az egyetem Dugonics téri központi épületében tartottak szakmai megbeszélést a dél-alföldi szakképzési centrumok vezetőivel.


IMG_5362

 

Az SZTE célja, hogy olyan életpálya-modellt dolgozzon ki a szakképző intézmények bevonásával, amelyet a fiatalok vonzónak találnak. Cél, hogy olyan versenyképes szakmát kapjanak, amellyel megállják a helyüket a munkaerőpiacon – hallottuk Prof. Dr. Gellén Klárától, az SZTE oktatási rektorhelyettesétől a megbeszélésen.


A szakmai találkozó célja, egy olyan életpálya-modell kidolgozása, amellyel a szakképző intézmények az iskolaválasztás előtt álló diákok részére már egy konkrét „oktatási életpályát” is fel tudnak vázolni, segítve ezzel a tanárok, diákok és a szüleik pályaválasztási lehetőségek közötti eligazodását.


IMG_5352


– Olyan célkitűzéseket kell megfogalmazni és előrevetíteni a fiatalok számára, amelyek felkeltik érdeklődésüket, vonzónak találnak. Ezáltal a Szegedi Tudományegyetemen szeretnék tanulmányaikat folytatni, ismereteiket bővíteni, tudásukat gyarapítani a szakképzés elvégzése után. – fogalmazott a rektorhelyettes. Prof. Dr. Gellén Klára összegezte, hogy ehhez kapcsolódóan az SZTE feladata összetett: többek között ösztöndíjprogramok kidolgozása, az egyes szakokon az egyetemi bemenet és a képzések összehangolása, gyakorlati lehetőségek megfogalmazása, munkaerőpiaci szereplők közreműködésével.


IMG_5370


– Fontos a fiatal generáció bevonzása és az, hogy a diákokat minél korábban – akár már óvodában, vagy általános iskolában – megszólítsuk, felkeltsük érdeklődésüket. Erre szolgálnak a különböző színes és izgalmas kari programjaink – hallottuk Dr. Mikó Edittől. Az SZTE Mezőgazdasági Kar dékánja bemutatta a kart és a beiskolázást segítő tevékenységeket a megjelenteknek, szót ejtett többek között a kari nyílt napokról, a drónreptetés népszerűségéről mindemellett a jövőbeli terveket is vázolta.


IMG_5386


„A felső tagozattól a vállalatokig” vizionálta a hallgatói életpályát Dr. Bíró István, az SZTE Mérnöki Kar dékánja. Mindemellett kiemelte a duális képzés hasznosságát és kari lehetőségeket.


IMG_5397


A közelmúltban átadott fejlett szimulációs termüket mutatta be a résztvevőknek Dr. Nagy Grócz Gábor az Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar oktatási dékánhelyettese, aki a nyári táboroztatásról jövőbeni lehetőségéről is szót ejtett.


IMG_5405


Dr. Nyúl László, az SZTE TTIK Informatikai Intézet vezetője, ismertette a kar beiskolázási programjait, akitől hallhattunk többek között a Szegedi Innovatív Informatikai Versenyről, az Ugorj be hozzánk egy órára programról, a Lányok Napjáról vagy például a Kutatók Éjszakájáról is.


Az részvevők a közös gondolkodás jegyében az egyes képzési területeken folytatják az életpályamodell kidolgozását és a jövőre nézve további gyümölcsöző együttműködés lehetőségeket vetítették elő.

 

SZTEinfo

Fotó: Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. október 20.

Nyito_1956._oktober_20._AudMax

„A szövetség célja az, hogy az egyetemekről és főiskolákról kikerülő ifjúság, ne közönyös tömeg, vagy megfélemlített réteg legyen, hanem a népért, a hazáért, a boldogabb jövőért harcoló bátor, lelkes sereg” – idézte a helyi napilap a szegedi MEFESZ 1956. október 20-i nagygyűlésén elhangzottakat. A szegedi egyetemisták és oktatóik 64 évvel ezelőtti napjait az SZTE Klebelsberg Könyvtár Contenta rendszeréből kiemelt visszaemlékezéssel és újságcikkel, valamint fotókkal és hangképekkel is fölidézhetjük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.