A természettudományos nevelés iránt elhivatott tanítók és óvodapedagógusok találkoztak október 22-én az SZTE Gyakorló Gimnázium SzeReTeD laborjában. A regionális műhelymunkán résztvevők olyan gyakorlati tapasztalatokkal gazdagodtak, amelyeket azonnal be tudnak építeni a kisgyermekek tudományos nevelésébe.
A Szegedi Tudományegyetem 50.000.000 Ft támogatást nyert az EFOP-3.2.5-17-2017-00014 számú, „MosT MIénk A PÁLYA!” című projekt megvalósítására. A projekt komplex, MTMI-fókuszú pályaorientációs és szemléletformáló programsorozat megvalósítását tűzte ki célul a Dél-alföldi Régió meghatározó természettudományos tehetséggondozó műhelyében, a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolában.
A projekt részeként valósult meg 2019. október 22-én a SzeReTeD (Szegedi Regionális Természettudományi Diáklaboratórium) laborban az a regionális műhelykonferencia, amelyen a gyermekkori természettudományos nevelés gyakorlati megvalósulásáról beszélgettek a részt vevő pedagógusok.
A műhelykonferencián Csiszár Imre, a SzeReTeD labor vezetője elmondta, hogy a workshop célja elérni azt, hogy a részvevők igazi élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodjanak. – A kisgyermekkori természettudományos nevelés nagyon fontos, ezért is találtuk ki ezt a programot. Az elmúlt hat év során pedig olyan tapasztalatokkal gazdagodtunk a laborban, amelyeket most szívesen osztunk meg. Emellett pedig szeretnénk, hogyha létrejönne egy olyan aktív alkotóközösség, akik valóban tesznek a kisgyermekkori természettudományos nevelésért – fogalmazott Csiszár Imre.
A regionális műhelykonferencia célkitűzése, hogy az 5-12 éves korú gyermekek nevelésében tevékenykedő pedagógusok (tanítók, óvodapedagógusok) és pedagógusjelöltek, illetve a régió diáklaboratóriumainak munkatársai számára alkalmat teremtsenek arra, hogy megismerkedjenek azokkal a kezdeményezésekkel, amelyek az elmúlt években ennek a korosztálynak a természettudományos nevelésére irányultak a régióban. A program célja, hogy közvetlenül hasznosítható módszerekkel, gyakorlati tapasztalatszerzésen alapuló élményekkel gazdagodjanak azok, akik részt vesznek a műhelymunkában. A résztvevők nemcsak a kisiskoláskori és óvodáskori természettudományos aktivitásokról és tartalmak fejlesztéséről hallottak előadásokat, hanem interaktív foglalkozásokon is részt vettek. Így nemcsak elméleti, de gyakorlati tudást is szereztek, amelyeket majd a természettudományos nevelésben is alkalmazhatnak.
SZTEinfo