SZTE Info

nyito_szereted_labor_2019

Regionális műhelymunkát tartottak a SzeReTeD laborban

A természettudományos nevelés iránt elhivatott tanítók és óvodapedagógusok találkoztak október 22-én az SZTE Gyakorló Gimnázium SzeReTeD laborjában. A regionális műhelymunkán résztvevők olyan gyakorlati tapasztalatokkal gazdagodtak, amelyeket azonnal be tudnak építeni a kisgyermekek tudományos nevelésébe.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem 50.000.000 Ft támogatást nyert az EFOP-3.2.5-17-2017-00014 számú, „MosT MIénk A PÁLYA!” című projekt megvalósítására. A projekt komplex, MTMI-fókuszú pályaorientációs és szemléletformáló programsorozat megvalósítását tűzte ki célul a Dél-alföldi Régió meghatározó természettudományos tehetséggondozó műhelyében, a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolában.


A projekt részeként valósult meg 2019. október 22-én a SzeReTeD (Szegedi Regionális Természettudományi Diáklaboratórium) laborban az a regionális műhelykonferencia, amelyen a gyermekkori természettudományos nevelés gyakorlati megvalósulásáról beszélgettek a részt vevő pedagógusok.


szereted_labor1


A műhelykonferencián Csiszár Imre, a SzeReTeD labor vezetője elmondta, hogy a workshop célja elérni azt, hogy a részvevők igazi élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodjanak. – A kisgyermekkori természettudományos nevelés nagyon fontos, ezért is találtuk ki ezt a programot. Az elmúlt hat év során pedig olyan tapasztalatokkal gazdagodtunk a laborban, amelyeket most szívesen osztunk meg. Emellett pedig szeretnénk, hogyha létrejönne egy olyan aktív alkotóközösség, akik valóban tesznek a kisgyermekkori természettudományos nevelésért – fogalmazott Csiszár Imre.


szereted_labor2


A regionális műhelykonferencia célkitűzése, hogy az 5-12 éves korú gyermekek nevelésében tevékenykedő pedagógusok (tanítók, óvodapedagógusok) és pedagógusjelöltek, illetve a régió diáklaboratóriumainak munkatársai számára alkalmat teremtsenek arra, hogy megismerkedjenek azokkal a kezdeményezésekkel, amelyek az elmúlt években ennek a korosztálynak a természettudományos nevelésére irányultak a régióban. A program célja, hogy közvetlenül hasznosítható módszerekkel, gyakorlati tapasztalatszerzésen alapuló élményekkel gazdagodjanak azok, akik részt vesznek a műhelymunkában. A résztvevők nemcsak a kisiskoláskori és óvodáskori természettudományos aktivitásokról és tartalmak fejlesztéséről hallottak előadásokat, hanem interaktív foglalkozásokon is részt vettek. Így nemcsak elméleti, de gyakorlati tudást is szereztek, amelyeket majd a természettudományos nevelésben is alkalmazhatnak.


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. május 26.

IMG_9666

Marton Ákos Barnabás és Vinkó Leó fiatal festőművészek, mindketten a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar rajz szakán végeztek. Évek óta alkotnak együtt, és dekorálnak: szórakozóhelyeken, fürdőben és épületek hatalmas tűzfalain csodálhatjuk meg monumentális munkáikat. Az alkotópárossal aktuális megbízásuk helyszínén beszélgettünk.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.