SZTE Info

nyito1

Élethű betegbábuk, kórházi környezet az SZTE ETSZK 3 új demonstrációs termében

Szimulációs jellegű oktatásra, skillek fejlesztésére alkalmas az a három terem, amelyet 2019. október 29-én adtak át és mutattak be az SZTE Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar újszegedi épületében.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Közel 65 millió forint értékű beruházás eredményeként 3 újonnan kialakított, készségfejlesztő demonstrációs termet adtak át a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Egészségtudományi és Szociális Képzési Karán (ETSZK). A termeket az ápoló szakirány alap- és mesterképzésében, továbbá más, paramedikális szakirányt választó hallgatók oktatásában az ápolási gyakorlatokon használják.


Skill_terem_avato_galeria_honlapra
Képgaléria a rendezvényről. Fotó: Bobkó Anna, SZTE NKI


 

Az elmúlt 20 év legnagyobb fejlesztése

 

A Szegedi Tudományegyetem Egészségtudományi és Szociális Képzés Karán az országban az elsők között indult el, már több mint 25 éve, az ápoló képzés. Az ápolók főiskolai szintű oktatásához 3 évvel ezelőtt kapcsolódott a kiterjesztett hatáskörű, mesterszintű ápolói képzés, melyet az országban egyedülálló módon mind az 5 elérhető szakirányon indítunk már. Mindezen képzési kínálathoz kapcsolódott a 2 évvel ezelőtt az angol nyelvű ápolói képzés, mely szintén komoly érdeklődést vívott ki magának – emlékeztetett köszöntőjében a dékán. Héderné dr. Berta Edina elmondta: legutóbb, közel 20 évvel ezelőtt zajlott le a mostanihoz hasonló, jelentős mértékű eszközfejlesztés. Így is érzékeltette az SZTE rektora, prof. dr. Rovó László és kancellárja, dr. Fendler Judit támogatását élvező beruházás jelentőségét.


IMG_5232

 

A XXI. századi modern egészségtudományi oktatási követelményeknek teljes mértékben megfelel a 2019. október 29-én ünnepélyes keretek között átadott 3 újonnan kialakított demonstrációs terem.

 

Hozzávetőlegesen 50 milliót költöttünk az új eszközök beszerzésére, 12 millió forintot pedig az átépítési munkálatok igényeltek – részletezte a beruházási adatokat köszöntőjében az SZTE stratégiai rektorhelyettese. Prof. dr. Széll Márta az eredményeket összegezve elmondta: egy emelt szintű készségfejlesztő demonstrációs teremmel, egy ápolási demonstrációs teremmel, valamint egy szintén demonstrációs jellegű fürdőhelyiséggel gyarapodott a szegedi ápolóképzés. – Ezeket elsősorban az ápoló szakirány alap- és mesterképzésében, illetve a paramedikális szakirányok ápolási gyakorlati oktatásában fogjuk hasznosítani. A kiterjesztett hatáskörű ápolókat a legmodernebb körülmények között készíthetjük fel új feladataikra. Ugyanakkor e termek lehetőséget kínálnak a kiscsoportos oktatásra, amivel pedig a hatékony, személyre szabott, problémaorientált kapcsolat megteremtését, illetve folyamatos erősítését kívánjuk elérni az oktatók és a hallgatók között.


IMG_5242

 

A nemzeti színű szalagot az SZTE ETSZK emelt szintű készségfejlesztő demonstrációs terme bejáratánál az SZTE stratégiai rektorhelyettese és az SZTE ETSZK dékánja vágta át.

 

 

SBO a tanteremben

 

Egy sürgősségi vagy intenzív osztályon, vagy egy műtét utáni ébredőben előforduló betegellátási helyzetek szimulációs oktatására kínálnak lehetőséget a most átadott demonstrációs egységek. A hallgatók az ápolói munkához szükséges és emelt szintű készségeket biztonságos környezetben gyakorolhatják.


IMG_5262


 

A valósághű, programozható fantomok képesek különböző betegség tüneteinek valós idejű megjelenítésére. Ezeket a hallgatók a mindennapos betegellátásban is előforduló eszközök – például lélegeztetőgép, betegmegfigyelő monitor, gyógyszeradagoló pumpák – használatával észlelhetnek és kezelhetnek. Az eszközök alkalmasak – többek között – a különféle keringési rendellenességek észlelésére és megoldására. De a légútbiztosítás legkülönfélébb formáinak elvégzését is begyakorolhatják a hallgatók. Megtanulhatják, hogy a beteg légzését milyen módon – például mesterséges, azaz gépi lélegeztetéssel – támogathatják. A gyógyszerek különféle – így például bőr alatti, intravénás, vagy éppen csontba adott, azaz intraosszeális tűkkel a csontvelőn keresztüli – bejuttatási megoldásainak a megtanítására is alkalmasak ezek a korszerű modellek.

 

 

A hatékonyabb felsőoktatásért

 

– A Szegedi Tudományegyetemen a nagyszabású fejlesztő munka folytatódik, az egészségügy területén fokozott intenzitással – jelentette ki az SZTE stratégiai rektorhelyettese. Prof. dr. Széll Márta magyarázatként hozzátette: – a Szegedi Tudományegyetem nem csupán oktatási és tudományos centrum, hanem a város, sőt a régió első számú betegellátó intézménye is. Mindez megkívánja, hogy az egészségügyhöz a lehető legmagasabb szakmai színvonalon viszonyuljunk, és napi szinten igazodjunk az aktuális változásokhoz. Hosszasan sorolhatnánk az ide tartozó, már megvalósult vagy folyamatban lévő fejlesztéseinket, az SZTE Fogorvostudományi Kar modernizációjától kezdve, egészen a fül-orr-gégészeti klinika már megindult újjászületéséig. Ugyanakkor a külföldi, sok esetben messzi kontinensekről hozzánk érkező fiatalok számára az egészségügyi képzéseink a legnépszerűbbek, amelyek ezáltal mindennél szilárdabb alappillérét jelentik az egyetem arculatának, vagyis az intézmény jövője szempontjából felbecsülhetetlen fontossággal bírnak.


IMG_5281

 

Az SZTE ETSZK új demonstrációs termeinek az átadásával egy újabb lépést tett annak érdekében, hogy hatékonyabbá váljon az felsőokoktatás, ami hozzájárul a Szegedi Tudományegyetem hírnevének tovább erősödéséhez Magyarországon, illetve a nagyvilágban.

 

SZTEinfo – Ú. I.

Fotók: Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. november 13.

IMG_5871

A hazai felsőoktatás zászlóshajója, a Szegedi Tudományegyetem „kapitányi hídján” álló vezetőket sorra bemutatja a Szegedi Egyetem Magazin. Most az SZTE négy rektorhelyettese arról is vall, miként javíthatja tovább pozícióit a legfrissebb Quacquarelli Symonds ranglista szerint Magyarország legjobb egyeteme, a szegedi universitas.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *