Az SZTE BTK Neveléstudomány Intézete, Neveléstudományi Doktori Iskolája és az MTA-SZTE Képességkutató Kutatócsoport 17. alkalommal rendezi meg Pedagógiai Értékelési Konferenciát 2019. április 11-13. között az SZTE József Attila Tanulmányi és Információs Központban.
Az induláskor a rendezvény az elmélet és gyakorlat között kívánt
kapcsolódási alkalmat teremteni. Az eredeti cél megőrzése mellett a konferencia fokozatosan átalakult, ma már bírálati rendszerű, kétnyelvű tudományos konferencia, amely a pedagógiai értékelés hazai és nemzetközi kutatóinak évenkénti találkozója, a legfrissebb
eredmények bemutatásának elismert fóruma.
Laikus szemmel a pedagógiai értékelés tűnhet egyszerűen az osztályzás kérdésének, de akár az osztályzásról való rövid beszélgetés is hamar elvezethet annak a felismeréséhez, hogy az értékelésnek csak egy kicsiny szeletét tudja az osztályzás lefedni, és azt sem egyértelműen. A pedagógiai értékelés a tanulás és a tanítás folyamatának a figyelemmel kísérését, ezek alakulásáról való információgyűjtést, az információ alapján visszajelzés adását, szükséges lépések meghatározását jelenti - akár egy diák, akár egy ország oktatási rendszere, akár köztes szintek esetében. Ennek az összetett kérdéskörnek számos elemét és szintjét vizsgálják a konferencia előadásai számos megközelítéssel. A résztvevőket az a gondolat köti össze, hogy mindannyian olyan értékelést végeznek amely segítheti jobbá és hatékonyabbá tenni akár egy diák tanulását, akár egy iskolarendszer fejlesztését.
A konferencia honlapja itt elérhető.
A konferencia részletes programja itt megtekinthető.