Több mint 60 kiállító, köztük regionális vállalkozások, az ország legnagyobb cégei, valamint munkaerő-közvetítők és tanácsadók várták a látogatókat október 11-én, a Szegedi Tudományegyetem József Attila Tanulmányi és Információs Központban, az SZTE Őszi Állásbörzén.
A régió legnagyobb álláskeresési fórumára látogatók közvetlenül a vállalatok szakembereitől informálódhattak arról, hogy a munkaadók milyen elvárásokat támasztanak az álláskeresőkkel szemben.
A rendezvény megnyitóján Dr. Fendler Judit kancellár elmondta, hogy egyetemünkön évente több mint 5500 magasan képzett, nyelveket beszélő fiatal szerez a munkaerőpiacon is jól hasznosítható diplomát. A frissen végzettek több mint háromnegyede három hónapon belül dolgozni kezd, fél éven belül pedig csaknem 90 százalékuk munkát talál, a Szegeden végzett hallgatók nagyobbik fele a versenyszférában helyezkedik el. A pályakezdők zöme a Dél-Alföldön találja meg első munkahelyét. A végzés időpontjában 85 százalékuk teljesen vagy nagyon elégedett a Szegedi Tudományegyetemen eltöltött évekkel, több mint 87 százalékuk pedig ajánlaná is az intézményt másoknak.
Prof. Dr. Martinek Tamás, az SZTE közkapcsolati rektorhelyettese köszöntőjében hangsúlyozta, hogy egyetemünk kiválóságát nemcsak a rangsorok mérik, hanem az is, milyen szoros a kapcsolat a végzettek és a munkaadók között. A személyes marketing stratégia megtervezésére hívta fel a figyelmet, és rámutatott arra is, hogy az állásbörze szolgáltatásai ebben is a hallgatók segítségére lehetnek.
A rendezvényt megelőző napokban, október 9-10-én a hallgatók fotóterápiás kreatív workshopon, interjúszimulációkon, egyéni pályatervezési- és CV tanácsadáson vehettek részt. Az állásbörze napján, október 11-én pedig izgalmas előadásokkal várták a szervezők a hallgatókat a TIK Közösségi Terében. A meghívott vendégek között szerepelt Pécsi Rita és Tari Annamária, akik a siker, öröm, boldogság, illetve az Y generáció szempontjából járták körül a munkavállalás témakörét. A HR-szakemberek hasznos praktikákkal látták el a résztvevőket, hogy a cégek toborzási gyakorlata alapján hatékony gyakornoki hely- és álláskeresési technikákat alkalmazzanak, képet kapjanak az interjú menetéről, lehetséges témaköreiről. A rendezvény kísérőprogramjai között ismét szerepelt a sminktanácsadással egybekötött CV-fotózás és a grafológiai tanácsadás.
|
Képgaléria a rendezvényről. |
Az őszi álláskeresési fórumon képviseltette magát többek között a Mercedes, a British Petrol, a Givaudan. Újdonsága volt az Állásbörze Kávészünet, mely a munkaerőpiac és az egyetem közötti kapcsolatépítést segítette elő. A programon a kiállító cégek és az egyetemi karok képviselői személyesen is találkozhattak, így azonnali lehetőségük nyílt a kapcsolatfelvételre és az együttműködési lehetőségekre - például közös duális és kooperatív képzési lehetőségek a szakmai gyakorlati helyek, kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységek - feltárására.
SZTEinfó