SZTE Info

_MG_1910

Mintegy 170 új Stipendium Hungaricum ösztöndíjas hallgatót vár az SZTE

A 2016/2017-es tanévben tovább nőtt a Stipendium Hungaricum ösztöndíjprogrammal érkező külföldi hallgatók száma az SZTE-n. A több mint 780 jelentkező közül mintegy 170 új ösztöndíjas hallgatót vár a Szegedi Tudományegyetem.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az SZTE sikeres nemzetköziesítési tevékenységének és bővülő nemzetközi kapcsolatrendszerének köszönhetően a 2016/2017-es tanévben tovább nőtt a Stipendium Hungaricum ösztöndíjprogramba jelentkezők száma: összesen több mint 780 külföldi fiatal érdeklődött az SZTE valamely képzése iránt. A 2015/2016-os tanévben 300 külföldi hallgató adta be jelentkezését Szegedre, közülük 123 fiatal nyert felvételt. A 2016/2017-es tanévben jelentkezők közül mintegy 170 új ösztöndíjas hallgatót vár az intézmény.


Az ösztöndíjas diákok 74%-a Ázsiából, 18%-a Afrikából, 5%-a Dél-Amerikából, 3%-a Európából érkezik. A legtöbben az angol nyelvű gazdaságtudományi, természettudományi valamint orvos- gyógyszerésztudományi, illetve nemzetközi tanulmányok képzésekre jelentkeztek, de érkeznek hallgatók a bölcsész, a mérnöki és a zeneművészeti fakultás képzéseire is. A különböző mobilitási csereprogramokkal, – ERASMUS+, CEEPUS, ERASMUS MUNDUS - ösztöndíj lehetőségekkel érkező diákokkal és a költségtérítéses képzésekre jelentkezőkkel együtt körülbelül 650 új külföldi hallgató kezdi meg tanulmányait az SZTE-n. A mintegy 6700 elsőéves magyar hallgatóval együtt közel 7400 új hallgatóval számol az intézmény.


Stipendium_20160913BA
Képgaléria a rendezvényről.
 


Az ösztöndíjprogrammal érkezett hallgatókat 2016. szeptember 13-án Prof. Dr. Nagy Katalin, a Szegedi Tudományegyetem nemzetközi ügyekért felelős rektorhelyettese köszöntötte. Elmondta: Szeged második otthonul szolgál az ide érkező külföldi diákoknak, a város a Condé Nast Traveler portálon a 10 legjobb egyetemi város közt szerepel. A biztonságos és hallgatóbarát városban a minőségi oktatás mellett megannyi kikapcsolódási és szórakozási lehetőség várja az ide érkezőket. Kiemelte: a Szegedi Tudományegyetem 25 ezres hallgatói közösségének több mint 10%-át külföldi hallgatók alkotják, számuk évről-évre növekszik: a 2015/2016-os tanévben mintegy 2800 külföldi hallgató folytatta tanulmányait az SZTE-n. Hozzátette: az intézmény 12 kara 47 teljes idejű idegennyelvű képzést kínál az orvos- és természettudományoktól kezdve, a bölcsész és jogtudományokon át egészen a mérnöki és zeneművészeti képzésekig.


A Szegedi Tudományegyetem 2013 óta vesz részt a Magyarország Kormánya által, a „keleti és déli nyitás” külpolitikája jegyében alapított Stipendium Hungaricum ösztöndíjprogramban. A program – melyben teljes-és rész-képzésre érkező hallgatókat fogadnak a magyar felsőoktatási intézmények – célja többek között, hogy elősegítse a magyar felsőoktatás nemzetköziesítését, minőségfejlesztését, erősítse a magyar tudományos elit nemzetközi kapcsolatait, népszerűsítse a világban a versenyképes magyar felsőoktatást. A program további célja, hogy megalapozza a hazánkban végzett külföldi hallgatók személyes és szakmai kötődését Magyarországhoz megalapozva ezáltal az adott országban hazánk gazdasági kapcsolatai fejlesztéséhez, piacra jutási törekvései támogatásához szükséges kapcsolati tőkét. Mindezek mellett a program hozzájárul a magyar kultúra, a magyar nyelv népszerűsítéséhez is, mivel a hallgatók egy része egyéves előképzést követően magyar nyelven kezdi meg tanulmányait.


SZTEinfo – Gajzer Erzsébet

Fotó: Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. december 02.

Kiemelt_Hernadi_Klara_1

A nyugati világban a mezőgazdaság, valamint a 3. világban például a textilipar szennyező anyagait képes kiszűrni az édesvizekből az a berendezés, amelynek a prototípusát az SZTE Alkalmazott és Környezeti Kémiai Tanszéken a dr. Hernádi Klára professzor irányításával dolgozó csapat, az indiai Amity Egyetemmel közösen, fejlesztette ki.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • január 22.
    18:00 - 19:00
    Irán – régi nevén Perzsia – mindig befolyásolta múltunkat, és jelenünket is. A több mint 2500 éves kultúra rányomta bélyegét a mai társadalmunkra. A klasszikus európai műveltséggel mindig szoros kapcsolatban élt. Az ősi selyemút révén nem csak árucikkek jutottak hozzánk, hanem az eszmék cseréje is fontos lépés volt. Az iráni és hazánk történelme között – annak ellenére – hogy nagy a távolság, sok közös vonás van. Csodálatos paloták, városok, terek és a régmúlt emlékeiről, és ami a legfontosabb, az ott élő emberekről szeretnék majd beszélni.
  • január 23.
    09:30 - 13:00
    Az SZTE Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet (KÖVI) szervezésében
    Program:
    9.15 Érkezés, regisztráció
    9.30 Köszöntőt mond: Prof. Dr. Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese
    9.35 dr. Szikora Ágnes főosztályvezető (Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály): A tanfelügyeleti és pedagógusminősítési rendszer tapasztalatainak használhatósága a köznevelési rendszer fejlesztésében, a rendszer jövője
    10.15 Ritter Attila intézményvezető, szakértő (Janus Pannonius Gimnázium, Pécs): A tanfelügyeleti és pedagógusminősítési rendszer hatása az intézményi fejlesztésre, szervezetre, pedagógiai folyamatokra
    10.50 kávészünet
    11.15 Málnási-Szász Myrtill igazgató, szakértő (ÉSZC Százhalombattai Széchenyi István Szakgimnáziuma és Gimnáziuma): Szakértőként az iskola élén
    11.30 Szabó Győzőné tréner, ICF coach, a KÖVI oktatója: A tanfelügyeleti és pedagógusminősítési szakértők szerepviselkedése, a személyiségfejlődés mélyítésének lehetséges irányai
    12.15 dr. Keczer Gabriella egyetemi docens (SZTE JGYPK), a KÖVI oktatója: A KÖVI hozzájárulása a tanfelügyeleti és pedagógusminősítő szakemberek fejlődéséhez
    12.30 Kérdések-válaszok, kötetlen tapasztalatcsere, kedvezményes beiratkozási lehetőség az SZTE KÖVI szakvizsgás képzésére
  • január 23. 09:30 - 24. 16:20
  • január 24.
    09:00 - 15:00
    Program:
    09:00 A résztvevők köszöntése
    09:15 Közérthetően a vastagbélrákról – Prof. dr. Molnár Tamás (SZTE I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    09:45 Rizikóbecslés – interaktív felmérés a részt vevők között – Prof. dr. Molnár Tamás, dr. Ruttka Mariann, dr. Szántó Kata és Dr. Pigniczki Daniella (I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:00 A vastagbélrák szűrés módszerei – Prof. dr. Molnár Tamás (SZTE I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:15 Colonoscopos modell bemutatása az Oktatási épületben – Prof. dr. Molnár Tamás, dr. Ruttka Mariann, dr. Szántó Kata és Dr. Pigniczki Daniella (I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:45 Vissza a SZAB székházba
    11:00 Szendvicsebéd
    11:30 Mi okozza a méhnyakrákot? Milyen megelőzési lehetőségek vannak? Mit jelent a méhnyakrák szűrés? Interaktív helyzetelemzés, kérdés-felelet szekció – Prof. dr. Kahán Zsuzsanna és dr. Fábián Gabriella, valamint dr. Hodoniczki László (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
    12:30 Sugárterápia: hogyan gyógyít, mik a veszélyei, és hogyan lehet e veszélyeket kivédeni? Interaktív bemutatás, kérdés-felelet szekció – Dr. Varga Zoltán és Deák Bence (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
    13:30 A méhnyakrák kezelési lehetőségeiről. Gyógyítható-e? Mik a kezelési módok korai és előrehaladott méhnyakrák esetén? Gyakorlatias bemutatás videok segítségével, Kérdés-felelet szekció – Dr. Végváry Zoltán, Dr. Kószó Renáta és Dr. Együd Zsófia (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
  • január 24.
    10:00 - 13:00