Folytatódik a Befutó névvel indított gyakornoki program az SZTE Kommunikáció – és Médiatudományi Tanszékén. Idén hét szervezet – turisztikai, telekommunikációs cégek és médiavállalkozások – biztosít fizetett gyakornoki helyet a szegedi hallgatóknak.
Az SZTE BTK Kommunikáció Tanszéke az országban egyedülálló módon támogatja hallgatóit: ösztöndíjrendszere mellett a gyakorlatorientált képzést támogató Befutó programmal biztosít fizetett gyakornoki lehetőségeket a kiemelkedő tanulmányi eredményt elért hallgatóknak. A programban a 2016/2017-es tanévben hét partner vesz részt: Auris Hotel Szeged, Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, Délmagyarország, Magyar Telekom, Móra Tourist, Tourinform Szeged és a Szeged Televízió.
A gyakornoki helyekről, a hallgatók által elvégezhető munkáról május 17-én, kedden tartottak sajtótájékoztatót az SZTE Bölcsészettudományi Karán.
A hallgatók egyharmada csak fele tandíjat fizet
- A szegedi kommunikáció szakon jóval többről van szó, mint újságíró képzésről. Az itt végzettek nem csak az írott és elektronikus sajtóban, hanem a kommunikációs munka sokféle területén kamatoztathatják tudásukat – mondta Szajbély Mihály dékán. Hozzátette: a kommunikáció szak 2013-ban komoly krízisbe került egész Magyarországon, ami az állami finanszírozás megvonását és nagyon magas bejutási pontszámot eredményezett, így a hallgatók többsége önköltséges illetve költségtérítéses formában végezheti tanulmányait, ami nagy anyagi terhet jelent.
A dékán kiemelte: a szegedi bölcsész karon végzett komoly marketing munkának és a képzés mögött álló lehetőségek újragondolásának köszönhető, hogy nem kellett megszűntetni az SZTE-n a média szakosok képzését. Jelenleg 30-40 alapszakos hallgató tanul kommunikáció szakon, a hallgatók körülbelül egyharmada fele tandíjat fizet. Ez a Befutó gyakornoki lehetőségnek és a tanszék tandíjfelező programjának köszönhetően. - Ez komoly segítséget jelent a tanulás finanszírozásában, másrészt járulékos haszna is van. A hallgatók korán kikerülnek a munkaerőpiacra, konkrét élethelyzetekkel, munkakörülményekkel ismerkednek meg. Jóval alaposabb gyakorlati képzésben vesznek részt, ami a későbbi elhelyezkedési lehetőségeiket is növeli – fogalmazott a dékán.
Kommunikáció a turizmusban
Második alkalommal vesz részt a gyakornoki program a Tourinform Szeged. Ács Szilva ügyvezető igazgatótól megtudtuk: a náluk dolgozó hallgatóról nagyon jó tapasztalataik vannak, akivel a közösségi oldalak és az online kommunikáció területén dolgoznak együtt. Emellett a program a cég számára is sok újdonságot nyújtott.
Stampf Mariann, a Móra Tourist ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy Mórahalom, mint egy dinamikusan fejlődő város, a turizmus területén is nyitott az újításra. – Az a friss tudás, amit egy hallgató az egyetemről hoz magával beleilleszkedik a város fejlődési irányvonalaiba. A helyi szervezet jelenleg fejleszti önálló honlapját. Ebbe a munkába, valamint online és közösségi felületeken való kommunikációba kívánnak egyetemi hallgatót bevonni.
A helyi televízió és napilap is várja a gyakornokokat
Két gyakornoki helyet alapított a szegedi városi televízió: szerkesztő riporteri- műsorvezetői és vágó-operatői gyakornoki pozíciót – tájékoztatott Kozó Attila, a Szeged Televízió főszerkesztője. - A gyakornoki program kölcsönös előnyökről szól, a foglalkoztató és a gyakornok is megtalálja a hasznát. Czapovits Vica, Szabados Ági, Berényi Attila, Arató László és Kéri Barna is a városi televíziónál kezdte megtanulni a szakma gyakorlati alapjait – mondta.
- A Délmagyarország szerkesztőségében dolgozók körülbelül 60-70%-a a szegedi kommunikációs tanszékről került ki, ami egy erős kapcsolatot jelent a két szervezet között. Harmadik alkalommal várunk jelentkezőket, a második pályázási ciklusban annyira talpraesett és felkészült hallgatók pályáztak, hogy nem csak a nyertest, hanem további tehetséges hallgatókat sikerült bevonnunk a szerkesztőségi munkába – mondta Hollósi Zsolt, a Délmagyarország rovatvezetője. Hozzátette: a közös munka nagyon sikeres, gyümölcsöző, a kapcsolat kölcsönösen előnyös. A hallgatókkal közösen próbálják megtalálni a fejlődési lehetőségeket, az új technológiák bevezetésének módjait.
Új belépő a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Új belépő a programba a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. Martonosi János kommunikációs munkatárstól megtudtuk: a kamarán belül szerteágazó és sokrétű a kommunikációs munka. A kiválasztott gyakornok az online és offline kommunikáció mellett sajtótájékoztatók szervezésébe, honlap fejlesztésbe is bekapcsolódhat. A pályázótól motiváltságot, tájékozottságot várnak el, cserébe izgalmas és sok tapasztalattal járó munkát kínálnak.
A hallgatóknak szóló részletes gyakornoki felhívások itt elérhetők.
SZTEinfo – Gajzer Erzsébet
Fotó: Bobkó Anna