Bezár

Hírarchívum

SZTE kutatás a belvárosi korzózás élményéért

SZTE kutatás a belvárosi korzózás élményéért

2015. szeptember 22.
2 perc

Az üresen álló szegedi üzlethelyiségek bérbeadását célozza a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar és az IKV Zrt. közös projektje. Az egyetemisták különböző kutatási módszerekkel mérik fel a bérlők és bérbeadók igényeit, keresnek megoldást a problémákra.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az IKV Zrt. elsődleges feladata a város tulajdonában lévő ingatlanállomány kiajánlása, bérbeadása a lakás és helyiségpiac területén egyaránt. Egyre több ingatlan talál gazdára, de ennél még többen adják vissza saját ingatlanukat. Ennek oka, hogy egyfajta struktúra váltás zajlik, a belváros arculata átalakul – jelentette ki Kardos Kálmán a közös projektet ismertető sajtótájékoztatón. Az IKV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a hagyományos üzletek kiszorulnak a belvárosi szférából és a nagyobb bevásárlóközpontokba koncentrálódnak. A vállalat szívügyének tartja, hogy az üres belvárosi üzlethelyiségek újra megteljenek élettel, visszaálljon a régi, belvárosi hangulat a „korzózás” élménye. A problémára az SZTE hallgatóival közösen keresik a megoldást. Az egyetemisták megbízólevéllel végeznek majd marketingkutatást, mérik fel a célcsoportok igényeit.


A szegedi egyetem szociológia és marketing mesterszakos hallgatóinak „kutatási projektmunka” kurzusának idei feladata az IKV Zrt. megbízásából jött létre. Az SZTE hallgatói marketingkutatást és különböző eszközöket alkalmazva gyűjtenek adatokat, majd összefoglalják azt jelentés és prezentáció formájában. A hallgatóknak a bérlők és bérbeadók elvárásai mellett a lakosság és a turisták igényeit is fel kell mérni, hiszen a Tisza-parti városba látogatók Szegeden elköltött pénze biztosít további bevételi lehetőséget a belvárosban működő üzletek számára. A hallgatók javaslatokat tesznek a problémák megoldási lehetőségeire, hogy Szeged belvárosában visszaálljon a „korzózás’” hangulata. „A féléves csoportmunka célja, hogy komplex marketingkutatási feladatban vegyenek részt a hallgatók, konkrét gyakorlati tapasztalatot szerezzenek, egy létező problémára keressenek megoldást. Mindezt lokális környezetben, Szegeden – fogalmazott Révész Balázs. A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar egyetemi docense hozzátette: a projekt amellett, hogy a gyakorlatorientált képzés megvalósítását biztosítja, támogatja a belvárosi üzlethelyiségek lakossági igényekhez igazodó hasznosítását is. A hallgatók munkájukkal értéket tudnak teremteni, a kutatási eredményekkel az IKV Zrt. üzleti döntéseit segítik majd.

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek