Bezár

Hírarchívum

A vállalati kultúrától a jótékonykodásig – a prezi.com az Informatóriumban

A vállalati kultúrától a jótékonykodásig – a prezi.com az Informatóriumban

2014. március 26.
4 perc

Sikerünk titka címmel rendez programsorozatot a Junior Achievement, a Kontaktpont és a Szent-Györgyi Albert Agóra Informatóriuma. Első rendezvényükön bemutatkozott Magyarország sikersztorija, a prezi.com is.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Telt ház volt az Informatóriumban a Prezi 2014. március 25-i előadásán: az előzetes regisztrációban a szervezők felhívták arra a figyelmet, hogy főként 25 év alatti érdeklődőket várnak.

A Prezi sikertörténete Magyarországon szinte egyedülálló.: a Kitchen Budapest, illetve a Magyar Telekom támogatásával jött létre még 2008-ban. A cél az volt, hogy kiváltsa a lineáris, slide-alapú prezentációkat. A flash-alapú internetes prezentációkészítő szoftver világszerte keresetté vált, az alapítók, Árvai Péter, Somlai-Fischer Szabolcs és Halácsy Péter egy közel húszfős csapat, a Zui Labs együttműködésével végezték a fejlesztését.

 

Aprezi01 Prezi sikerét mi sem mutatja jobban, mint hogy meghívást kapott a Microsoft központjában megrendezett startup konferenciára – másik 30 projekttel együtt –, és a Kaliforniában székelő Institute for Future is használja a prezentációkészítő programot. A Prezit a Sunstone Capital segíti abban, hogy megfeleljen a nemzetközi elvárásoknak, és világszerte terjeszkedni tudjon. Sikeres volt a cég amerikai piacra lépése is, nem csupán az Egyesült Államokban, de más, angol nyelvű országokban is egyre többen használják. A Prezinek két irodája van, egy Budapesten – legendásan kreatív körülmények között dolgozhatnak az alkalmazottak –, egy pedig San Franciscóban. 150 munkatárssal dolgoznak.

 

A siker fokmérője

 

Okrona Csaba senior programozó nem a terméket mutatta be előadásában – amelyhez prezentációját természetesen a Prezi szoftverrel készítette –, a hangsúlyt inkább a sikerességre fektette, és egyfajta útravalót adott a fiatal hallgatóságnak ahhoz, hogyan valósítsák meg az álmaikat. Bár a teremben ülők zöme – egy gyors szavaztatásból derült ki – úgy vélte, a sikerhez kapcsolatok kellenek, Okrona Csaba cáfolta ezt. A célokhoz és álmokhoz tudni kell, mi szükséges ahhoz, hogy céljainkat elérjük. Szerinte a siker mindig szubjektív fogalom, több szinten értelmezhető, és nincs rá recept. Egy cég nem lehet sikeres, ha az ott dolgozók nem azok. A senior programozó elmondta azt is: a siker fokmérője az, hogy azáltal, amivel foglalkozunk, amit csinálunk, jobb hely lett-e a világ.

 

prezi03Mint kifejtette nagyon sok közös pont van a sikeres cég és a sikeres ember életében. Ha a dolgozók egyénileg sikeresek, az már önmagában szakmai sikersztori. Fontos, hogy az egyén folyamatos fejlődését a cég támogassa. Jó stratégia a változást elfogadni, és megtanulni tanulni, és fontos a tanulási folyamat folyamatos javítása is. A sikeres cégekben van egyfajta hangulat, és jelen van a bizalom, a motiváció, a cégen belüli mini startupok, a szakmai fejlődés kultúrája, a sikeres cégben jelent van a diverzitás. A Prezinél fontos, hogy minél vegyesebb korú, bőrszínű, vallású, nemű munkatárssal dolgozzanak. Támogatják a Women in Tech és a Coding Girls mozgalmakat is. Az alkalmazottak teljes körű döntési jogot kapnak, amelyek mellé magas szintű célokat rendelnek. Mindez hihetetlen módon erősíti a személyes sikerérzést. A cég vezetése azt kommunikálja a munkatársaknak, hogy hiszünk és bízunk benned, tiéd a döntés joga, hisszük, hogy jól csinálod – és szívesen segítünk, ha szükség van rá.

 

Közös érték a kíváncsiság

 

Okrona Csaba elmondta azt is, hogy nem motivál sem a pénz, sem az, ha valaki nap mint nap retteg attól, hogy elveszíti az állását. A legjobb, ha a motiváció magától működik. Azoknál a cégeknél van ez jelen, ahol meg van a megfelelő vállalati kultúra. A Prezinél közös érték a kíváncsiság. Nem keresnek bűnbakot, a kudarc a barátjuk, mert a hibákból tanulhatnak. Nagyon fontos az őszinteség, a tanulás- és tudásösztönzés. Mindez a sikeres cégek védjegye. A munkában fontos, hogy szeressük csinálni és lássuk is az értelmét – folytatta.

 

A Prezi számára nagy kihívás a folyamatok optimalizálása, mert a cég és a termék folyamatosan változik. A prezi.com oldal látogatottsága havonta 60 millió, ezen felül vannak még az iPad-es és a desktopos látogatások. A munkaerő-toborzásnál a tehetségeket sok csatornán keresztül találják meg: ismerősök ajánlására, a Facebookon, konferenciákon, a LinkedInen. Fontosnak tartják, hogy támogassanak és maguk is szervezzenek meetupokat, konferenciákat, emellett pedig jótékonykodnak is: a cég munkatársai évente egyszer kétkezi munkával segítenek egy-egy szegényebb faluban az ott élőknek.

 

Nyemcsok Éva Eső


Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek