Bezár

Hírarchívum

Tíz napig az SZTE volt a pedagógiai értékelés kutatásának európai központja

Tíz napig az SZTE volt a pedagógiai értékelés kutatásának európai központja

2014. május 27.
2 perc

2014. április 29-étől a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete, Neveléstudományi Doktori Iskolája és Oktatáselméleti Kutatócsoportja adott otthont három egymást követő rangos nemzetközi eseménynek, tíz nap alatt szakmája kiemelkedő hazai és külföldi kutatóit látta vendégül.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

pedagogia ertekeles kozpontA három eseményt felölelő rendezvénysorozaton hazánk elismert nevelés-és oktatáskutatói mellett az Egyesült Államokból, Japánból, Kanadából, Izraelből, Luxemburgból, Csehországból, Németországból, Ciprusról, Írországból, az Egyesült Királyságból, Finnországból és Svédországból érkeztek az előadók, hogy bemutassák egymásnak kutatási eredményeiket, hasznosítható módszertani tapasztalataikat, hazájukban bevált jó gyakorlataikat. A szervező-fogadó intézmények, a SZTE Neveléstudományi Intézete és a köré szerveződő kutatócsoportok évtizedek óta fejlesztik hazánk oktatási mérés-értékelés kultúráját. A találkozók Szegedre kerülése is jelzi, hogy a széles körben elismert kutatói által megvalósított projekteket mind komolyabb nemzetközi figyelem kíséri. Az immár Európa egyik legnívósabb oktatáselméleti kutatóműhelye által teremtett fórumokon örömmel vesznek részt a külföldi szakemberek is.

 

Az idén hatodik alkalommal megszervezett SWEE (Szeged Workshop on Educational Evaluation) műhely-konferencia középpontjában a technológiaalapú tesztelés és a longitudinális vizsgálatok összekapcsolása állt. A szűkebb körű szakértői találkozó a kutatási tapasztalatok kicserélésén túl lehetőséget teremtett közös projektek tervezésére is. A kétnapos angol nyelvű szakmai diskurzust a háromnapos, magyar és angol nyelvű előadások sorozatát felvonultató Pedagógiai Értékelés Konferencia követte. A tizenkét éve töretlenül magas szakmai színvonalat képviselő konferencián ez évben Arthur C. Graesser, a Memphisi Egyetem professzora, az Oxfordi Egyetem szövegelemző, oktató-társalgó szoftvereket fejlesztő kutatója, valamint Andreas Demetriou, a Nicosiai Egyetem intelligenciakutató professzora, egykori rektora, Ciprus korábbi oktatási minisztere tartott plenáris előadást. A rendezvénysorozatot a „Mérési stratégiák a természettudományok kutatás alapú tanulásához” című, hét ország összefogásán alapuló EU-projekt háromnapos partnertalálkozója zárta. A projekt a természettudományos tantárgyak oktatásának hatékonyságát, a tanulói érdeklődést javítani kívánó kutatás alapú oktatási módszer elterjesztését tűzte ki zászlajára, amelynek alkalmazása során a gyermekek saját megfigyeléseikre, diáklaboratóriumi kísérleteikre építve sajátítják el az adott tudásanyagot. A workshop résztvevői módszertani tréningeken vehettek részt, illetve megismerkedhettek az Oktatáselméleti Kutatócsoport saját fejlesztésű, internetalapú diagnosztikus értékelő rendszerével. Az eDia nevű tesztplatform számos innovatív funkciójával (audiovizuális ingerek adása, dinamikusan módosuló tartalom, chat funkció, azonnali visszajelzés az eredményről) a papíralapú teszteknél lényegesen több képesség vizsgálatára is alkalmas, és a világ bármely pontjáról elérhető, bármelyik iskolában alkalmazható.

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek