SZTE Info

Tíz napig az SZTE volt a pedagógiai értékelés kutatásának európai központja

2014. április 29-étől a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete, Neveléstudományi Doktori Iskolája és Oktatáselméleti Kutatócsoportja adott otthont három egymást követő rangos nemzetközi eseménynek, tíz nap alatt szakmája kiemelkedő hazai és külföldi kutatóit látta vendégül.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

pedagogia ertekeles kozpontA három eseményt felölelő rendezvénysorozaton hazánk elismert nevelés-és oktatáskutatói mellett az Egyesült Államokból, Japánból, Kanadából, Izraelből, Luxemburgból, Csehországból, Németországból, Ciprusról, Írországból, az Egyesült Királyságból, Finnországból és Svédországból érkeztek az előadók, hogy bemutassák egymásnak kutatási eredményeiket, hasznosítható módszertani tapasztalataikat, hazájukban bevált jó gyakorlataikat. A szervező-fogadó intézmények, a SZTE Neveléstudományi Intézete és a köré szerveződő kutatócsoportok évtizedek óta fejlesztik hazánk oktatási mérés-értékelés kultúráját. A találkozók Szegedre kerülése is jelzi, hogy a széles körben elismert kutatói által megvalósított projekteket mind komolyabb nemzetközi figyelem kíséri. Az immár Európa egyik legnívósabb oktatáselméleti kutatóműhelye által teremtett fórumokon örömmel vesznek részt a külföldi szakemberek is.

 

Az idén hatodik alkalommal megszervezett SWEE (Szeged Workshop on Educational Evaluation) műhely-konferencia középpontjában a technológiaalapú tesztelés és a longitudinális vizsgálatok összekapcsolása állt. A szűkebb körű szakértői találkozó a kutatási tapasztalatok kicserélésén túl lehetőséget teremtett közös projektek tervezésére is. A kétnapos angol nyelvű szakmai diskurzust a háromnapos, magyar és angol nyelvű előadások sorozatát felvonultató Pedagógiai Értékelés Konferencia követte. A tizenkét éve töretlenül magas szakmai színvonalat képviselő konferencián ez évben Arthur C. Graesser, a Memphisi Egyetem professzora, az Oxfordi Egyetem szövegelemző, oktató-társalgó szoftvereket fejlesztő kutatója, valamint Andreas Demetriou, a Nicosiai Egyetem intelligenciakutató professzora, egykori rektora, Ciprus korábbi oktatási minisztere tartott plenáris előadást. A rendezvénysorozatot a „Mérési stratégiák a természettudományok kutatás alapú tanulásához” című, hét ország összefogásán alapuló EU-projekt háromnapos partnertalálkozója zárta. A projekt a természettudományos tantárgyak oktatásának hatékonyságát, a tanulói érdeklődést javítani kívánó kutatás alapú oktatási módszer elterjesztését tűzte ki zászlajára, amelynek alkalmazása során a gyermekek saját megfigyeléseikre, diáklaboratóriumi kísérleteikre építve sajátítják el az adott tudásanyagot. A workshop résztvevői módszertani tréningeken vehettek részt, illetve megismerkedhettek az Oktatáselméleti Kutatócsoport saját fejlesztésű, internetalapú diagnosztikus értékelő rendszerével. Az eDia nevű tesztplatform számos innovatív funkciójával (audiovizuális ingerek adása, dinamikusan módosuló tartalom, chat funkció, azonnali visszajelzés az eredményről) a papíralapú teszteknél lényegesen több képesség vizsgálatára is alkalmas, és a világ bármely pontjáról elérhető, bármelyik iskolában alkalmazható.

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. december 02.

Kiemelt_Hernadi_Klara_1

A nyugati világban a mezőgazdaság, valamint a 3. világban például a textilipar szennyező anyagait képes kiszűrni az édesvizekből az a berendezés, amelynek a prototípusát az SZTE Alkalmazott és Környezeti Kémiai Tanszéken a dr. Hernádi Klára professzor irányításával dolgozó csapat, az indiai Amity Egyetemmel közösen, fejlesztette ki.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • január 22.
    18:00 - 19:00
    Irán – régi nevén Perzsia – mindig befolyásolta múltunkat, és jelenünket is. A több mint 2500 éves kultúra rányomta bélyegét a mai társadalmunkra. A klasszikus európai műveltséggel mindig szoros kapcsolatban élt. Az ősi selyemút révén nem csak árucikkek jutottak hozzánk, hanem az eszmék cseréje is fontos lépés volt. Az iráni és hazánk történelme között – annak ellenére – hogy nagy a távolság, sok közös vonás van. Csodálatos paloták, városok, terek és a régmúlt emlékeiről, és ami a legfontosabb, az ott élő emberekről szeretnék majd beszélni.
  • január 23.
    09:30 - 13:00
    Az SZTE Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet (KÖVI) szervezésében
    Program:
    9.15 Érkezés, regisztráció
    9.30 Köszöntőt mond: Prof. Dr. Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese
    9.35 dr. Szikora Ágnes főosztályvezető (Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály): A tanfelügyeleti és pedagógusminősítési rendszer tapasztalatainak használhatósága a köznevelési rendszer fejlesztésében, a rendszer jövője
    10.15 Ritter Attila intézményvezető, szakértő (Janus Pannonius Gimnázium, Pécs): A tanfelügyeleti és pedagógusminősítési rendszer hatása az intézményi fejlesztésre, szervezetre, pedagógiai folyamatokra
    10.50 kávészünet
    11.15 Málnási-Szász Myrtill igazgató, szakértő (ÉSZC Százhalombattai Széchenyi István Szakgimnáziuma és Gimnáziuma): Szakértőként az iskola élén
    11.30 Szabó Győzőné tréner, ICF coach, a KÖVI oktatója: A tanfelügyeleti és pedagógusminősítési szakértők szerepviselkedése, a személyiségfejlődés mélyítésének lehetséges irányai
    12.15 dr. Keczer Gabriella egyetemi docens (SZTE JGYPK), a KÖVI oktatója: A KÖVI hozzájárulása a tanfelügyeleti és pedagógusminősítő szakemberek fejlődéséhez
    12.30 Kérdések-válaszok, kötetlen tapasztalatcsere, kedvezményes beiratkozási lehetőség az SZTE KÖVI szakvizsgás képzésére
  • január 23. 09:30 - 24. 16:20
  • január 24.
    09:00 - 15:00
    Program:
    09:00 A résztvevők köszöntése
    09:15 Közérthetően a vastagbélrákról – Prof. dr. Molnár Tamás (SZTE I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    09:45 Rizikóbecslés – interaktív felmérés a részt vevők között – Prof. dr. Molnár Tamás, dr. Ruttka Mariann, dr. Szántó Kata és Dr. Pigniczki Daniella (I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:00 A vastagbélrák szűrés módszerei – Prof. dr. Molnár Tamás (SZTE I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:15 Colonoscopos modell bemutatása az Oktatási épületben – Prof. dr. Molnár Tamás, dr. Ruttka Mariann, dr. Szántó Kata és Dr. Pigniczki Daniella (I. sz. Belgyógyászati Klinika)
    10:45 Vissza a SZAB székházba
    11:00 Szendvicsebéd
    11:30 Mi okozza a méhnyakrákot? Milyen megelőzési lehetőségek vannak? Mit jelent a méhnyakrák szűrés? Interaktív helyzetelemzés, kérdés-felelet szekció – Prof. dr. Kahán Zsuzsanna és dr. Fábián Gabriella, valamint dr. Hodoniczki László (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
    12:30 Sugárterápia: hogyan gyógyít, mik a veszélyei, és hogyan lehet e veszélyeket kivédeni? Interaktív bemutatás, kérdés-felelet szekció – Dr. Varga Zoltán és Deák Bence (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
    13:30 A méhnyakrák kezelési lehetőségeiről. Gyógyítható-e? Mik a kezelési módok korai és előrehaladott méhnyakrák esetén? Gyakorlatias bemutatás videok segítségével, Kérdés-felelet szekció – Dr. Végváry Zoltán, Dr. Kószó Renáta és Dr. Együd Zsófia (SZTE SZAKK Onkoterápiás Klinika)
  • január 24.
    10:00 - 13:00